Kraków Olsza
Ostatnia zmiana: 2025-04-29
Opis ogólny |
---|
Na tej stacji zatrzymywały się pociągi, które z racji tego, iż Dworzec Główny był zastrzeżony tylko dla oficjalnych delegacji (wojskowi) musiały jechać tutaj. Zazwyczaj w skład takich pociągów wchodziły tzw. "bydlęce" wagony. Zaczynały one swój kurs m.in. w Krzeszowicach (info: Jan Wójtowicz, 2007-08-21) Niewielka stacja towarowa, obsługująca ruch na Małej Obwodnicy (Mydlniki - Olsza - Płaszów), umożliwiającej pominięcie stacji Kraków Główny. Obsługuje także bocznicę do Elektrociepłowni Łęg. Położona częściowo na wiadukcie nad ul. Pilotów. (info: Marcin Dziedzic, 2006-09-26). W kwietniu 2018 roku usypano na jednym z bocznych torów (od strony południowej) tymczasowy peron. Zatrzymują się na nim niektóre pociągi Kolei Małopolskich i Przewozów Regionalnych, które omijają stację Kraków Główny i jadą przez stację Kraków Płaszów. Kierunki pociągów to: Bochnia, Kraków Płaszów, Miechów i Tarnów. Peron miał zostać zamknięty w czerwcu 2018 roku, ale została zmniejszona tylko częstotliwość połączeń kolejowych. Na niektórych torach są przechowywane szynobusy Kolei Małopolskich. (info: Jan Szczepański, 2019-04-29). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
7,536 | Kraków Mydlniki – Kraków Bieżanów (100) | ||
0,820 | Kraków Przedmieście – Kraków Olsza (602) | ||
0,065 | Kraków Olsza – Kraków Łęg (947) | ||
Kraków Olsza – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Szymon Komusiński
(2018-04-18 19:19:04)
W dniu 18 kwietnia 2018 uruchomiono tymczasowy peron, usypany na skrajnym torze nieparzystym (nr 5), po południowej stronie stacji. Zatrzymują się przy nim niektóre pociągi aglomeracyjne linii SKA2 jeżdżące z Sędziszowa na Płaszów (objazd przebudowywanego początkowego odcinka linii nr 91).
-
#2
Niepodam
(2023-03-07 12:11:56)
Tymczasowy peron już nie istnieje. Został rozebrany w 2022 roku.
-
#3
Prochiron
(2024-01-24 19:18:24)
Czy na tej obwodnicy coś osobowego jeszcze jeździ? Jeśli nie, to trzeba by dać tutaj czerwień.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kraków Olsza