Kraków Prokocim Towarowy
Ostatnia zmiana: 2024-11-14
Opis ogólny |
---|
Stacja Towarowa dla Krakowa. Ruch Obsługują 4 nastawnie dysponujące - PrA, PrB, PrC, PrD, i szereg nastawni wykonawczych. W lokomotywowni stacjonują krakowskie EP09. Na stacji dwie zabytkowe (prawdopodobnie UNRRA) wieże do nawęglania parowozów. Stacja podzielona na cztery rejony. Rejony PrA i PrB, położone wzdłuż stacji w Płaszowie i Bieżanowie - nieco zaniedbane i zarośnięte, pomimo tego, że są w ciągłym użyciu. Położone nieco dalej na wschód rejony PrC i PrD (Największe grupy torów, choć zelektryfikowana jest niewielka część) posiadają odremontowanie piętrowe nastawnie. (info: Marcin Dziedzic, 2006-10-25) PrA posiada urządzenia mechaniczne scentralizowane, natomiast PrB oraz PrB-12 posiada urządzenia ręczne kluczowe z szafą zależnościową. (tam jeszcze gania się z kluczami po "placu") Urządzenia przekaźnikowe są na nastawniach PrC-31 oraz PrD i PrD-21 (obsługa górki). Z dniem 1.03.2010 została zamknięta górka rozrządowa PrD-21. Nastawnia jest dalej obsadzona przez nastawniczego i hamulcowego, jednak nie wykonuje się rozrządu. Pociągi w całości wpuszczane są z okręgu PrD na okręg PrC-31, gdzie dokonuje się rozrządu na płasko (lub w okręgu PrD). Nowe piętrowe nastawnie: Prc-31 urządzenia typu E (wykonawcza dla PrC), nastawnia PrD (dysponująca) zamawia lokomotywy z szopy, ruch po torach tranzytowych. Nastawnia PrD-21 wykonawcza obsługuje rozrząd górki, oraz hamulce. Nastawnia PrC->jest to parterowa nastawnia z urządzaniami mechanicznymi, naciągacze pędni na zewnątrz. PrA oraz PrA-11 nastawnie piętrowe, jeszcze poniemieckie z urządzeniami scentralizowanymi mechanicznymi. Nastawnia PrB, oraz PrB 12 stare drewniane nastawnie z urządzeniami kluczowymi. Zwrotnice są przestawiane ręcznie (nie scentralizowane). Nastawnia PrB-12 otrzymała całkowicie nowy budynek (lekko przeniesiony od dawnej PrB-12), stara nastawnia została wyburzona. (info: Łukasz, 29-03-2010). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | używana | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
15,046 | Kraków Mydlniki – Kraków Bieżanów (100) | ||
3,965 | Kraków Płaszów – Kraków Prokocim Towarowy (605) | ||
1,927 | Kraków Prokocim PrD – Kraków Prokocim PrB (945) | ||
2,252 | Kraków Prokocim Towarowy PrD – Kraków Bonarka (603) | ||
0,441 | Kraków Płaszów – Kraków Prokocim Towarowy PrA (604) | ||
0,000 | Kraków Prokocim Towarowy – Kraków Bieżanów (606) | ||
Kraków Prokocim Towarowy – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Kraków Prokocim PrB R155 | |
Kraków Prokocim PrD R492 | |
Kraków Prokocim Towarowy PrA R13 | |
Kraków Prokocim Towarowy PrD R339 | |
Kraków Prokocim Towarowy PrD R620 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kraków Prokocim Towarowy