OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kraków Prokocim Towarowy

Ostatnia zmiana: 2021-02-24

Opis ogólny
Stacja Towarowa dla Krakowa. Ruch Obsługują 4 nastawnie dysponujące - PrA, PrB, PrC, PrD, i szereg nastawni wykonawczych. W lokomotywowni stacjonują krakowskie EP09. Na stacji dwie zabytkowe (prawdopodobnie UNRRA) wieże do nawęglania parowozów.
Stacja podzielona na cztery rejony. Rejony PrA i PrB, położone wzdłuż stacji w Płaszowie i Bieżanowie - nieco zaniedbane i zarośnięte, pomimo tego, że są w ciągłym użyciu. Położone nieco dalej na wschód rejony PrC i PrD (Największe grupy torów, choć zelektryfikowana jest niewielka część) posiadają odremontowanie piętrowe nastawnie. (info: Marcin Dziedzic, 2006-10-25)

PrA posiada urządzenia mechaniczne scentralizowane, natomiast PrB oraz PrB-12 posiada urządzenia ręczne kluczowe z szafą zależnościową. (tam jeszcze gania się z kluczami po "placu") Urządzenia przekaźnikowe są na nastawniach PrC-31 oraz PrD i PrD-21 (obsługa górki).

Z dniem 1.03.2010 została zamknięta górka rozrządowa PrD-21. Nastawnia jest dalej obsadzona przez nastawniczego i hamulcowego, jednak nie wykonuje się rozrządu. Pociągi w całości wpuszczane są z okręgu PrD na okręg PrC-31, gdzie dokonuje się rozrządu na płasko (lub w okręgu PrD).

Nowe piętrowe nastawnie: Prc-31 urządzenia typu E (wykonawcza dla PrC), nastawnia PrD (dysponująca) zamawia lokomotywy z szopy, ruch po torach tranzytowych. Nastawnia PrD-21 wykonawcza obsługuje rozrząd górki, oraz hamulce. Nastawnia PrC->jest to parterowa nastawnia z urządzaniami mechanicznymi, naciągacze pędni na zewnątrz. PrA oraz PrA-11 nastawnie piętrowe, jeszcze poniemieckie z urządzeniami scentralizowanymi mechanicznymi. Nastawnia PrB, oraz PrB 12 stare drewniane nastawnie z urządzeniami kluczowymi. Zwrotnice są przestawiane ręcznie (nie scentralizowane).

Nastawnia PrB-12 otrzymała całkowicie nowy budynek (lekko przeniesiony od dawnej PrB-12), stara nastawnia została wyburzona. (info: Łukasz, 29-03-2010).
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  15,046 Kraków Mydlniki – Kraków Bieżanów (100)  
  3,965 Kraków Płaszów – Kraków Prokocim Towarowy (605)  
  Kraków Prokocim Towarowy – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kraków Prokocim Osobowy (woj. małopolskie) 0,51 km
Kraków Prokocim PrD R492 (woj. małopolskie) 0,73 km
Kraków Prokocim Towarowy PrA R13 (woj. małopolskie) 1,68 km
Kraków Prokocim Towarowy PrD R339 (woj. małopolskie) 1,98 km
Kraków Łęg (woj. małopolskie) 2,73 km
Kraków Łęg (woj. małopolskie) 2,83 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kraków Prokocim Towarowy

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...