Kraków Bonarka
Ostatnia zmiana: 2023-08-26
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja posiada semafory powtarzające ze względu na przerzucony niedawno wiadukt nad stacją. Od stacji odchodziły 2 bocznice do Zakładów Chemicznych Bonarka jednak pozostał po nich tylko ślad w ternie i kawałki toru oraz element rozjazdu. Pierwsza została rozebrana przy budowie ul. Turowicza a druga w 2004 r. Do stacji nadal dojeżdża zdawka do składu węgla. (info: Maksymilian Mikulski, 2005-04-27) Przejście nadziemne rozebrane w 2006 roku (info: Wojciech Nowak, 29-08-2008) W czasie międzywojennym z magazynów stacyjnych korzystał drugi dywizjon pancerny oraz stacjonował pociąg pancerny. (info: Darek, 22-02-2011) Opis infrastruktury: Została zachowana tarcza manewrowa obok rozebranej bocznicy prowadzącej niegdyś w linii ul. Turowicza- widoczna z przejścia na peron. (info: Darek, 2010-10-24), Na stacji od strony nastawni KB znajdowała się waga wagonowa. (info od: Mateusz Szczygieł, 2014-06-13) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne Windy: czynne |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100858 HAFAS:5101528 IBNR:3125 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
6,860 | Kraków Główny Osobowy – Kraków Bonarka | ||
3,128 | Kraków Płaszów – Oświęcim (94) | ||
7,362 | Kraków Prokocim Towarowy PrD – Kraków Bonarka (603) | ||
2,678 | Kraków Zabłocie – Kraków Bonarka (624) | ||
Kraków Bonarka – bocznice i łącznice | |||
Kamieniołom Liban – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Mszkl
(2021-07-21 08:43:40)
Czas zmienić liczbę peronów na 2, a krawędzi na 4, gdyż:
https://www.plk-sa.p…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kraków Bonarka