Racibórz Studzienna
Ostatnia zmiana: 2024-04-28
Opis ogólny |
---|
Opis budynków: Parter budynku stacji został adaptowany na pocztę (info: pawel, 2005-07-31). "Stacja Studzienna (3,357 km) Już z drogi widzę biało-czerwony budynek stacji. Z daleka wygląda nieźle, ale im bliżej, tym widok smutniejszy. Odpadający tynk, farba i powybijane szyby robią przygnębiające wrażenie. Wisząca na ścianie antena satelitarna, wskazuje na to, że jeszcze niedawno ktoś tam mieszkał. Oglądam pozostałe zabudowania i idę drogą prowadzącą do starej szkoły. Przy torach obsypane kwiatami drzewa i zielone krzewy kwitną dumnie, jakby na potwierdzenie, że budynki chylą się ku upadkowi, a przyroda rozkwita w całej okazałości. – Na tych drzewkach niedługo będą mirabelki, warto tu przyjechać latem i zrobić sobie spacer do zapory – tłumaczy Brunon Knura, którego spotykam na spacerze z psem. Pan Brunon mieszka w Studziennej od 1969 roku i czasy funkcjonowania dworca pamięta bardzo dobrze. – Na górze było mieszkanie, w którym mieszkał zawiadowca stacji Zygmunt Musiolik z córką i żoną, która prowadziła kasy biletowe. Potem wyprowadzili się do Chałupek. Była też sprzątaczka, która sprzątała i paliła w piecu – opowiada pan Brunon. Pamięta też, że kiedy zlikwidowano kasy biletowe przez jakiś czas od strony peronów znajdowała się agencja pocztowa, którą przeniesiono później w inne miejsce. Po niej otwarto w tym samym miejscu drugą, ale z wejściem od tyłu budynku. – Wie pani, tu pracowało kiedyś bardzo dużo ludzi na torach. W budynkach obok stacji trzymali narzędzia, teraz to i budynki ledwo co się trzymają – wspomina pan Knura, na którego podwórku pasażerowie zostawiali swoje rowery. – Jak ludzie idąc na pociąg przechodzili koło mojego domu, to była istna procesja. Szkoda tych czasów i szkoda tego budynku – dodaje." źródło: https://www.nowiny.pl/glubczyce/98777-1510-do-glubczyc-reportaz.html |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
2017-06: budynek jest zamknięty. Elewacja jest zniszczona, ale wewnątrz w miarę - chyba złodzieje nie buszowali jeszcze w środku. Tylko jedna szyba była wybita, na górze zresztą. (info: Kris) Parter budynku stacji został adaptowany na pocztę (info: pawel, 2005-07-31) |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | RSt w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Perony: 2 | |
kody: | IBNR:4271 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
3,357 | Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177) | ||
0,000 | Racibórz Studzienna – Krzanowice Południowe – Chuchelná (193) | ||
Racibórz – Racibórz Studzienna | |||
Racibórz – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Paweł Newerla
(2020-10-14 09:56:10)
Stacja Studzienna pojawia się w rozkładach jazdy dopiero po uruchomieniu linii z Raciborza do Opawy w 1893 roku
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Racibórz Studzienna