OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Olendry

Ostatnia zmiana: 2018-08-24

Opis ogólny
Opis ogólny: Linia w trakcie rozbiórki po upadku siarkopolu. Rozbierana przez miejscowych złomiarzy nie nadaje sie do jakiegokolwiek użytku. (info: lukasz kośla, 2005-04-21)

Opis infrastruktury: Plac ładunkowy z dwoma torami. Na stacji znajduje się kilka dróg utwardzonych płytami betonowymi, ale nie mają one połączenia z żadnymi utwardzonymi drogami w okolicy. (info: Przemysław Więcek, 04-07-2009)

Stacja służyła jako punkt zdawczo - odbiorczy dla zagłębia siarkowego. Stacja w całości była obsługiwana taborem PKP z pobliskiej jednostki MD Rozwadów. Dodatkowo lokomotywy z PKP wjeżdżały w "głąb" KS i obsługiwały staje Jeziórko.

Stacja Olendry została na początku lat 90 XX skomputeryzowana i zautomatyzowana. Dodatkowo pobliską wagonownię wyposażono w nowoczesny sprzęt i zautomatyzowano. Stacja od samego początku pracowała na semaforach świetlnych i zwrotnicach elektrycznych.

Aktualnie stan torowiska jest zły, a trakcja jest systematycznie zdejmowana. Aktualnie linia D29-80 została już jej pozbawiona i jest także prawdopodobnie nie przejezdna z powodu kradzieży części toru.

Jedynym dojazdem jest D29-84, która pozwala na przejazd z prędkością 10-20 km/h. Nad linią nadal funkcjonuje trakcja elektryczna i można nią jeździć trakcją elektryczną.

Niestety zlikwidowana kopalnia siarki w Jeziórku czyli główny generator ruchu na stacji. Sugeruje, że stacja w najbliższej przyszłości zostanie rozebrana.

(info: Michał Bis (www.1435.pl), 10-08-2011)

Opis budynków: Wschodnia strona stacji: Nastawnia nowoczesna używana. Hala o wysokości 9m, szerokości 35m i długości 60m, z dwoma torami przelotowymi. Mieścił się w środku warsztat. Budynek z różnymi urządzeniami technicznymi.

Zachodnia strona stacji: Fundamenty po małej nastawni wykonawczej lub posterunku stwierdzania końca pociągu. (info: Przemysław Więcek, 04-07-2009)

Na stacji znajdują się właściwie dwa budynki. Pierwszy to nastawnia dysponująca, która jest w dobrym stanie. Jednak już z racji braku ruchu nie jest obsadzona. Prowadzone są jedynie dozory nocne, aby wyeliminować proceder kradzieży elementów stacji.

Drugi budynek to lokomotywownia, która sugeruje że jest ruiną. Jednak jakość i stan elementów konstrukcyjnych jest na tyle dobra, że po ewentualnym remoncie budynek może być zaadaptowany do innych celów. (info: Michał Bis (www.1435.pl), 10-08-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne nieczynne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  3,772 Furmany – Olendry (80)  
  2,886 Grębów – Olendry (84)  
  8,300 Jeziórko – Olendry (932)  
  Olendry – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Furmany (woj. podkarpackie) 1,85 km
Grębów (woj. podkarpackie) 4,13 km
Jeziórko (woj. podkarpackie) 5,18 km
Wielowieś (woj. podkarpackie) 6,84 km
Sobów (woj. podkarpackie) 7,97 km
Sandomierz (woj. świętokrzyskie) 9,00 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Olendry

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...