Olendry
Ostatnia zmiana: 2024-06-10
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Linia w trakcie rozbiórki po upadku siarkopolu. Rozbierana przez miejscowych złomiarzy nie nadaje sie do jakiegokolwiek użytku. (info: lukasz kośla, 2005-04-21) Opis infrastruktury: Plac ładunkowy z dwoma torami. Na stacji znajduje się kilka dróg utwardzonych płytami betonowymi, ale nie mają one połączenia z żadnymi utwardzonymi drogami w okolicy. (info: Przemysław Więcek, 04-07-2009) Stacja służyła jako punkt zdawczo - odbiorczy dla zagłębia siarkowego. Stacja w całości była obsługiwana taborem PKP z pobliskiej jednostki MD Rozwadów. Dodatkowo lokomotywy z PKP wjeżdżały w "głąb" KS i obsługiwały staje Jeziórko. Stacja Olendry została na początku lat 90 XX skomputeryzowana i zautomatyzowana. Dodatkowo pobliską wagonownię wyposażono w nowoczesny sprzęt i zautomatyzowano. Stacja od samego początku pracowała na semaforach świetlnych i zwrotnicach elektrycznych. Aktualnie stan torowiska jest zły, a sieć trakcyjna jest systematycznie zdejmowana. Aktualnie linia D29-80 została już jej pozbawiona i jest także prawdopodobnie nie przejezdna z powodu kradzieży części toru. Jedynym dojazdem jest D29-84, która pozwala na przejazd z prędkością 10-20 km/h. Nad linią nadal funkcjonuje trakcja elektryczna. Niestety, zlikwidowana kopalnia siarki w Jeziórku czyli główny generator ruchu na stacji. Sugeruje, że stacja w najbliższej przyszłości zostanie rozebrana. (info: Michał Bis (www.1435.pl), 10-08-2011) Opis budynków: Wschodnia strona stacji: Nastawnia nowoczesna używana. Hala o wysokości 9m, szerokości 35m i długości 60m, z dwoma torami przelotowymi. Mieścił się w środku warsztat. Budynek z różnymi urządzeniami technicznymi. Zachodnia strona stacji: Fundamenty po małej nastawni wykonawczej lub posterunku stwierdzania końca pociągu. (info: Przemysław Więcek, 04-07-2009) Na stacji znajdują się właściwie dwa budynki. Pierwszy to nastawnia dysponująca, która jest w dobrym stanie. Jednak już z racji braku ruchu nie jest obsadzona. Prowadzone są jedynie dozory nocne, aby wyeliminować proceder kradzieży elementów stacji. Drugi budynek to lokomotywownia, która sugeruje że jest ruiną. Jednak jakość i stan elementów konstrukcyjnych jest na tyle dobra, że po ewentualnym remoncie budynek może być zaadaptowany do innych celów. (info: Michał Bis (www.1435.pl), 10-08-2011). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | podkarpackie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | nie ma i nie było | |
budynki obsługi taboru: | nieużywana zdewastowana | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne nieczynne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
3,772 | Furmany – Olendry (80) | ||
2,886 | Grębów – Olendry (84) | ||
8,300 | Jeziórko – Olendry (932) | ||
Olendry – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Zoltar
(2024-06-10 11:01:55)
Jak portal kolejowy, prowadzony zapewne przez znawców, określenia typu "trakcja jest systematycznie zdejmowana" lub "Rozbierana przez miejscowych złomiarzy" nie licują z fachowością.
Złomiarz, a złodziej to jest RÓŻNICA! Złomiarz nie kradnie czyjegoś mienia.
A "trakcję" to już pozostawię bez komentarza... -
#2
(odp. na #1)
Qbs
(2024-06-10 20:22:54)
No cóż… najwyraźniej moderacja pozwala na ten rodzaj poczucia humoru… choć dziwi mnie, że w opisach, a nie najwyżej w komentarzach ;)
No i podziwiam dbałość językową Kolegi. I faktycznie się zgodzę - w Polsce złomiarze mają pewien rodzaj swojej kultury, honoru, zasad, a nawet etos (obecny np. w memach ;)).
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Olendry