OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Regny

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

Opis ogólny
Opis ogólny: peron "ziemny" zaraz za przystankiem brama do bazy wojskowej (info: yayo, 2005-07-12)

Pamiętam, że około roku 1968 na przystanku tym w końcu peronu znajdował się semafor ramienny. Był on uruchamiany z nastawni - bloku w Budziszewicach Łódzkich. Nie jest znana mi data likwidacji semafora. Pracownik blokowy obsługiwał również zapory przejazdu drogowego. Na peronie znajdował się też budynek poczekalni. Teraz statystyka: linia jednotorowa, ilość peronów 1 (jeden) ilość krawędzi peronowych 1 ( jeden) ilość torów jeden, + jeden tor dodatkowy - manewrowy, ilość zwrotnic 2 (dwie). (info: Jerzy, 2007-02-12)

Właśnie dziś tam przejeżdżałem samochodem z Koluszek do Tomaszowa Mazowieckiego i w miejscowości Regny droga przecięła linię kolejową. Z przystanku Regny nic nie ma. Nawet nie wiadomo dokładnie gdzie się znajdował. Tory biegną w las, zarośnięte i pordzewiałe, widać od razu, że tamtędy dawno nic nie przejeżdżało. Dookoła tablice ostrzegające o terenie wojskowym i znak drogowy "zakaz zatrzymywania się i postoju", tak że o zrobieniu zdjęcia mowy nie było. Można domniemywać, że jest to koniec ostateczny tej linii... (info: mako, 2007-12-06)

Cały czas na stronie PLK pojawiają się naprzemienie dwie nazwy: Regny i Budziszewice Łódzkie. (info: Jacek F., 02-09-2008)

Opis infrastruktury: REGNY - stacja zlokalizowana na terenie Głównej Składnice Uzbrojenia. Mając 9 lat miałem okazję zobaczyć lokomotywownie na 3 lokomotywy manewrowe.
Liczba torów określiłbym na co najmniej 6 (mogło być nawet 10). Dodatkowo sieć połączeń między kilkunastoma magazynami uzbrojenia, wynosząca (z nieoficjalnych źródeł) ponad 100km. (info: Maciej Sopek Sobkiewicz, 2008-02-08)

Zainteresował mnie opis p.o. Budziszewice Łódzkie (Regny) w związku z poszukiwaniem przeze mnie informacji o historycznych liniach drugorzędnych zakończonych stacją czołową. Udało mi się zapoznać z oryginalną kolejową mapą geodezyjną, której aktualizacja już obejmowała "wymazaną" mijankę p.o. Budziszewice Łódzkie, niegdyś znajdującą tuż za przejazdem z DK 715.

Otóż mijanka ta miała ok. 100-120 m długości użytecznej torów, między kilometrem linii 4.1 a 4.2. Peron przed przejazdem był między ok. 3.95 a 4.05 km. Na wysokości peronu znajdowała się tarcza (zaznaczona jako "|-[X]"), zaś na peronie, wg planu, znajdowały się tylko 3 latarnie; całość oczywiście "ukryta" w lesie. Daty demontażu mijanki nie znam.

Poniżej przedstawiam schemat (p.o. był na łuku):

-------------------------------------------------------------------
p.poż. (przekop) | |
================== | | [las]
peron DK 715
latarn. o o o | | zlikwidowana
|__________| | | mijanka
do jedn. wojsk.
tarcza |-[X] | | ------------/
km3.9 4.0 | | 4.1 4.2 4.3 / [kilometraż]
================== | | /
p.poż (przekop) przejazd /
z DK 715 /
/ -------------------------------------------------------------------

Proszę zwrócić uwagę, że to, co znajdowało się dalej, jest nawet dzisiaj ocenzurowane, np. na ortofotomapie na stronie Geoportal.gov.pl.

Jan Bury (info: Jan Bury, 10-09-2010)

Według stanu na dzień 20.04.2012 peron w Regnach był wyczyszczony z zarośli, warstwa ziemi "ścięta" i wyrównana do poziomu krawędzi peronu, a sama krawędź świeżo wymalowana na biało. Nie sądzę, żeby aż tyle trudu zadano sobie z okazji przyjazdu w tym dniu pociągu specjalnego, więc może to oznaczać, że jednak jakiś użytek z tego miejsca jest planowany. (info: Paweł B., 24-04-2012)

Wspomniana mijanka funkcjonowała być może do czasu elektryfikacji linii, wówczas stała się zbędna (wjechały EN-57). Wcześniej konieczny był oblot klasycznego składu, jaki tę linię obsługiwał. Dodam, że jeździł tam przez jakiś czas bardzo ciekawy tabor: krótkie wagony dwu (lub trzy)-osiowe powojennej produkcji NRD, bezprzedziałowe, bardzo popularne w NRD i niespotykane w Polsce. Raz jechałem tym czymś jeszcze przed elektryfikacją z moim ojcem, który był kierownikiem pociągu w drużynach łódzkich. (info: Paweł B., 24-04-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: łódzkie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:1388
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  4,032 Mikołajów – Regny (44)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Regny JW (woj. łódzkie) 0,25 km
Wykno (woj. łódzkie) 2,99 km
Mikołajów (woj. łódzkie) 3,55 km
Zaosie (woj. łódzkie) 6,91 km
Słotwiny (woj. łódzkie) 7,64 km
Żakowice Południowe R 7 (woj. łódzkie) 10,48 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Regny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...