Łódź Chojny
Ostatnia zmiana: 2023-12-29
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja jest czynna tylko dla ruchu towarowego, jeśli chodzi o ruch pasażerski to tylko pociągi służbowe. Jest na stacji budynek, ale obecnie jest pusty. (info: Paweł Baranowski) Jeśli chodzi o przejście podziemne, to nie ma, a właściwie nie było typowego: z budynku dworca na perony. Budynek stoi na 1 peronie z niegdyś piękną, a dziś zaniedbaną aleją drzew. Od frontu jest podjazd dla samochodów wykręcający "w bok" i przechodzący przez jeden kierunek ruchu kolei. Dalej, gdyby iść na wprost wzdłuż krawędzi peronu, schodzimy do przejścia, które kieruje nas pod wiadukt na ulicę Rzgowską (wylot na Katowice), a więc do miasta. Ważne, że schodzimy jakby z peronu do zejścia. (info: Mariusz Cieślak) Według książki M. Jerczyńskiego i T. Roszaka "Szlakiem łódzkiej kolei", Łódź 2003, stacja Łódź Kaliska została otwarta na przełomie 1902 i 1903 roku, w tym okresie otwarto także stację pośrednią jaką była Chojny (obecnie: Łódź Chojny, nie wiem kiedy zmieniono nazwę). (info: Paweł Baranowski, 2007-10-20) Warto dodać, że jeszcze na przełomie lat 80-tych i 90-tych (nie wiem dokładnie do którego roku) Łódź Chojny była stacją międzynarodową, bo własnie stąd odjeżdżały pociągi do Niemiec. (info: Filip Usielski, 12-10-2009) Stacja prawdopodobnie zostanie uruchomiona na czas przebudowy dworca Łódź-Fabryczna. Nie planuje się remontu budynku. (info: Danyeru, 04-04-2011) Reaktywacja stacji od 17.10.2011. W budynku trwają jeszcze prace remontowe. Remontowana jest też linia kolejowa, ale mimo wszystko przejmuje ona od jutra w godzinach szczytu ruch z Warszawy (pociągi trasę będą kończyć na Kaliskim). (info: kpc21, 16-10-2011) Obecnie stacja gwałtownie przywracana do życia w związku z zamknięciem Łodzi Fabrycznej i planami dotyczącymi kolei aglomeracyjnej. Wykarczowano zarośla. Odnowiono peron. Trwają prace nad budynkiem stacyjnym- w odmalowanym wnętrzu znajduje się kasa. Wkrótce pojawią się toalety. (obecnie są tylko przenośne na zewnątrz budynku). Staje tu kilka pociągów IC i PR rano i pod wieczór. (info od: Adam B., 2011-10-20) Opis infrastruktury: Kasy są remontowane, nie wiem czy już jutro będą czynne. Na pewno przez początkowy okres w budynku nie będzie toalet, zostaną (lub już zostały) ustawione toalety przenośne. Do końca miesiąca kasa i poczekalnia na pewno zostaną uruchomione. (info: kpc21, 16-10-2011). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | łódzkie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nieczynne w stanie dobrym Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 4 Krawędzie peronowe: 6 |
|
kody: |
EPA:5100069 IBNR:111 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
6,926 | Łódź Kaliska – Dębica (25) | ||
0,832 | Łódź Chojny – Łódź Widzew (540) | ||
Łodź Chojny – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Refael72
(2023-03-17 11:44:54)
2023-03-17
Wpis to stek bzdur. Normalny ruch pasażerski. -
#2
(odp. na #1)
Stanisław Stanisław
(2023-03-19 10:03:10)
Proszę zwróć uwagę na chronologię wpisów. Pierwszy pojawił się jeszcze w 2007 (przed 2007 r.?), kiedy nie było ruchu pasażerskiego. W kolejnych możesz przeczytać, że pod koniec 2011 planowane było uruchomienie kas i poczekalni, i dopiero wówczas przywrócono ruch pasażerski. Tak więc pisanie o "steku bzdur" jest co najmniej nie na miejscu, mija się z prawdą i chyba daje świadectwo temu, że nie za bardzo rozumiesz co czytasz... Jeżeli za powiedzmy 10 lat, ruch pasażerski na stacji Łódź Chojny będzie np. zawieszony (a wszystko jest możliwe), to według Ciebie, ktoś komentując Twój wpis #1, będzie mógł napisać, że podajesz w nim stek bzdur? Każda stacja (jeżeli nie została zrównana z ziemią i zaorana) to "żywy organizm" na którym co jakiś czas coś się dzieje. Mogłeś przecież dodać w 'opisie ogólnym', że od tego dnia, miesiąca, roku istnieje ruch pasażerski, a nie "krytykować" w 'komentarzach' wpis sprzed 15 lat.
-
#3
ROPA Poznan
(2023-03-19 19:50:39)
Potwierdzam. Wysiadałem na Łódź Chojny w listopadzie, czekając na przesiadkę do Pabianic. Była niedziela, zimno jak diabli. Jednak można było wejść do środka, który był udostepniony pasażerom do godz.23. Łódź Chojny nie zniknie, dobrze poznałem sieć ŁKA.
-
#4
(odp. na #3)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-14 22:08:20)
Łódz Chojny jak najbardziej czynna.
-
#5
Michał Kłosowski
(2023-10-15 12:34:10)
Łódź Chojny był sympatyczną "dziurą" kolejową w Łodzi. Wielka stacja, bocznice, wszystko zabite deskami. Marzyło się nie jednemu, by obiekt ożył. I przyszedł ten czas. Stacja żyje. Jest czynna. Ruch jest i będzie (nawet po otwarciu tunelu - Łódzka Kolej Aglomeracyjna).
-
#6
(odp. na #5)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-16 15:14:05)
Po otwarciu tunelu, jeśli do tego dojdzie, ruch osobowy na pewno nie będzie tędy prowadzony, bo to nie ma sensu ekonomicznego.
ŁKA z Kaliskiego na Widzew jeździ pusto. Ruch będzie właśnie po otwarciu tunelu, bo wtedy nawet po samym mieście wzrośnie znaczenie kolei.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Łódź Chojny