OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kołobrzeg

Ostatnia zmiana: 2024-10-23

Opis ogólny
Opis ogólny: Kasy PKP PR oraz PKP IC. (info: Grzexs, 2006-05-29)

Opis infrastruktury: Trzy krawędzie peronowe przelotowe, jedna krawędź (przy peronie 1.) przy torze ślepym (używanym). (info: Grzexs, 2006-05-29)

Bocznica do portu jest, ale przez jej fragment przebiega ulica (przypomina to trochę torowisko tramwajowe, ale bez trakcji) i nie ma tam zakazu parkowania, przez co na torze stoją samochody. Tory biegną aż pod latarnię do przystani turystycznej, ale tory w kostce brukowej są zasypanie piaskiem. (info: qwerty, 24-10-2008)

Od stacji Kołobrzeg w stronę Szczecina prowadzi trakcja spalinowa. Przejazd do portu morskiego jest możliwy, lecz tory pozastawiane są samochodami. (info: grzechu07101988, 28-01-2013)

Opis budynków: Aktualnie budynek przechodzi remont od wewnątrz.. Zakończenie planowane jest na początek przyszłego roku. (info: MarkG, 15-04-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Kb od strony Trzebiatowa
Kb1 od strony Koszalina/Białogardu
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100048
HAFAS:5100025
IBNR:78
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  42,432 Koszalin – Goleniów (402)  
  99,416 Szczecinek – Kołobrzeg (404)  
  Kołobrzeg – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK404
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #6 X. Piast II Chrobry (2024-03-21 16:14:41)
    Najdłuższy pociąg pasażerski w Polsce: IC Parsęta Kołobrzeg - Łódź Fabryczna 16 wagonów.
    https://www.youtube.…
  • #7 X. Piast II Chrobry (2024-04-21 15:21:10)
    EP05-23 pod latarnią morską.
    https://www.youtube.…
  • #8 ROPA Poznań (2024-04-21 21:32:47)
    Pamiętam, jak pociąg Pirat ciągniony przez "Piękną Helenę" z okazji Dnia Dziecka też wjechał pod latarnie morską. To był wyczyn. Bez żadnego popychania przez spalinową lokomotywę.
  • #9 Błażej Kopka (2024-04-22 10:43:45)
    A co to niby za wyczyn? Skoro jazda kilka km po bocznicy do portu była wyczynem, to jakim cudem ta lokomotywa w ogóle z tym składem dotarła do Kołobrzegu?
  • #10 ROPA Poznań (2024-04-22 23:05:40)
    Tak zorganizowano przejazd. Trzeba było tam być, a nie kwestionować takiego kursu.
  • #11 Błażej Kopka (2024-04-23 17:29:51)
    Ja ciągle nie bardzo rozumiem wypowiedź Kolegi. Ja kwestionuję taki kurs? Gdzie? Ja pytam dlaczego Kolega nazywa to "wyczynem"? Przecież do portu w Kołobrzegu od lat przyjeżdżają przeróżne pociągi turystyczne i okazjonalne, różnych przewoźników w przeróżnej konfiguracji, z różnym rodzajem trakcji. Na pewno "peema" nie jest jedynym parowozem, który tam gościł. To można powiedzieć taki stały punkt już od wielu lat na turystyczno-kolejowej mapie kraju, a ostatnio nawet czynna bocznica portowa. I niby dlaczego inny pojazd trakcyjny miałby wspomagać sprawny parowóz na tej bocznicy? Po co? Parowóz prowadzi skład przez pół Polski samodzielnie, a wjazd na bocznicę to wyczyn? O to chodzi?
  • #12 Michał Kłosowski (2024-04-23 17:48:41)
    ROPIE chodzi zapewne o to, że w owym czasie bocznica nie była użytkowana (port "ruszył" kolejowo na nowo względnie niedawno), natomiast sam przejazd przez uliczki wiodące do tego miejsca mogło być spektakularne przed remontem, jak i sama wyjątkowość Pm36 na takim kursie. To były fajne czasy, jakieś lata 2006-2008.
  • #13 Błażej Kopka (2024-04-23 18:23:23)
    Peema jeździła do Kołobrzeskiego portu już dwadzieścia kilka lat temu na pewno (2002?). O jaki rok chodziło Koledze nie wiem, bo nie napisał. Może faktycznie o ten pierwszy przejazd i o to chodziło w tym wyczynie? Ale to można było jaśniej napisać chyba :)
  • #14 X. Piast II Chrobry (2024-06-07 17:57:22)
    Teraz Kołobrzeg będzie miał 3 przystanki i stację razem 4..
    "Od 9 czerwca mieszkańcy Kołobrzegu i Szczecinka zyskają lepszy dostęp do kolei. W ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, wybudowaliśmy nowe przystanki: Kołobrzeg Amfiteatr, Kołobrzeg Ogrody oraz Szczecinek Bugno.
    Dwa nowe przystanki w Kołobrzegu zostały zlokalizowane w pobliżu przejazdu kolejowo-drogowego. Przystanek Kołobrzeg Amfiteatr (linia kolejowa 402 Koszalin – Goleniów) powstał przy ulicy Fredry/4. Dywizji Wojska Polskiego. Przystanek Kołobrzeg Ogrody (linia kolejowa 404 Szczecinek – Kołobrzeg) znajduje się przy ulicy Koszalińskiej."
    https://www.plk-sa.p…
  • #15 X. Piast II Chrobry (2024-06-07 19:48:50)
    Szczegółówy wykaz zmian w kursowaniu pociągów Polregio, z podziałem na województwa.
    https://www.plk-sa.p…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kołobrzeg

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...