Kołobrzeg
Ostatnia zmiana: 2024-10-23
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Kasy PKP PR oraz PKP IC. (info: Grzexs, 2006-05-29) Opis infrastruktury: Trzy krawędzie peronowe przelotowe, jedna krawędź (przy peronie 1.) przy torze ślepym (używanym). (info: Grzexs, 2006-05-29) Bocznica do portu jest, ale przez jej fragment przebiega ulica (przypomina to trochę torowisko tramwajowe, ale bez trakcji) i nie ma tam zakazu parkowania, przez co na torze stoją samochody. Tory biegną aż pod latarnię do przystani turystycznej, ale tory w kostce brukowej są zasypanie piaskiem. (info: qwerty, 24-10-2008) Od stacji Kołobrzeg w stronę Szczecina prowadzi trakcja spalinowa. Przejazd do portu morskiego jest możliwy, lecz tory pozastawiane są samochodami. (info: grzechu07101988, 28-01-2013) Opis budynków: Aktualnie budynek przechodzi remont od wewnątrz.. Zakończenie planowane jest na początek przyszłego roku. (info: MarkG, 15-04-2010) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | zachodniopomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | używana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Kb od strony Trzebiatowa Kb1 od strony Koszalina/Białogardu |
|
wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100048 HAFAS:5100025 IBNR:78 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
42,432 | Koszalin – Goleniów (402) | ||
99,416 | Szczecinek – Kołobrzeg (404) | ||
Kołobrzeg – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK404 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#6
X. Piast II Chrobry
(2024-03-21 16:14:41)
Najdłuższy pociąg pasażerski w Polsce: IC Parsęta Kołobrzeg - Łódź Fabryczna 16 wagonów.
https://www.youtube.… -
#7
X. Piast II Chrobry
(2024-04-21 15:21:10)
EP05-23 pod latarnią morską.
https://www.youtube.… -
#8
ROPA Poznań
(2024-04-21 21:32:47)
Pamiętam, jak pociąg Pirat ciągniony przez "Piękną Helenę" z okazji Dnia Dziecka też wjechał pod latarnie morską. To był wyczyn. Bez żadnego popychania przez spalinową lokomotywę.
-
#9
Błażej Kopka
(2024-04-22 10:43:45)
A co to niby za wyczyn? Skoro jazda kilka km po bocznicy do portu była wyczynem, to jakim cudem ta lokomotywa w ogóle z tym składem dotarła do Kołobrzegu?
-
#10
ROPA Poznań
(2024-04-22 23:05:40)
Tak zorganizowano przejazd. Trzeba było tam być, a nie kwestionować takiego kursu.
-
#11
Błażej Kopka
(2024-04-23 17:29:51)
Ja ciągle nie bardzo rozumiem wypowiedź Kolegi. Ja kwestionuję taki kurs? Gdzie? Ja pytam dlaczego Kolega nazywa to "wyczynem"? Przecież do portu w Kołobrzegu od lat przyjeżdżają przeróżne pociągi turystyczne i okazjonalne, różnych przewoźników w przeróżnej konfiguracji, z różnym rodzajem trakcji. Na pewno "peema" nie jest jedynym parowozem, który tam gościł. To można powiedzieć taki stały punkt już od wielu lat na turystyczno-kolejowej mapie kraju, a ostatnio nawet czynna bocznica portowa. I niby dlaczego inny pojazd trakcyjny miałby wspomagać sprawny parowóz na tej bocznicy? Po co? Parowóz prowadzi skład przez pół Polski samodzielnie, a wjazd na bocznicę to wyczyn? O to chodzi?
-
#12
Michał Kłosowski
(2024-04-23 17:48:41)
ROPIE chodzi zapewne o to, że w owym czasie bocznica nie była użytkowana (port "ruszył" kolejowo na nowo względnie niedawno), natomiast sam przejazd przez uliczki wiodące do tego miejsca mogło być spektakularne przed remontem, jak i sama wyjątkowość Pm36 na takim kursie. To były fajne czasy, jakieś lata 2006-2008.
-
#13
Błażej Kopka
(2024-04-23 18:23:23)
Peema jeździła do Kołobrzeskiego portu już dwadzieścia kilka lat temu na pewno (2002?). O jaki rok chodziło Koledze nie wiem, bo nie napisał. Może faktycznie o ten pierwszy przejazd i o to chodziło w tym wyczynie? Ale to można było jaśniej napisać chyba :)
-
#14
X. Piast II Chrobry
(2024-06-07 17:57:22)
Teraz Kołobrzeg będzie miał 3 przystanki i stację razem 4..
"Od 9 czerwca mieszkańcy Kołobrzegu i Szczecinka zyskają lepszy dostęp do kolei. W ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, wybudowaliśmy nowe przystanki: Kołobrzeg Amfiteatr, Kołobrzeg Ogrody oraz Szczecinek Bugno.
Dwa nowe przystanki w Kołobrzegu zostały zlokalizowane w pobliżu przejazdu kolejowo-drogowego. Przystanek Kołobrzeg Amfiteatr (linia kolejowa 402 Koszalin – Goleniów) powstał przy ulicy Fredry/4. Dywizji Wojska Polskiego. Przystanek Kołobrzeg Ogrody (linia kolejowa 404 Szczecinek – Kołobrzeg) znajduje się przy ulicy Koszalińskiej."
https://www.plk-sa.p… -
#15
X. Piast II Chrobry
(2024-06-07 19:48:50)
Szczegółówy wykaz zmian w kursowaniu pociągów Polregio, z podziałem na województwa.
https://www.plk-sa.p…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kołobrzeg