OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lublin Północny

Ostatnia zmiana: 2017-05-23

Opis ogólny
Opis ogólny: Przejście podziemne jest chociaż trochę zdewastowane ale czynne, można przejść chociaż i tak sporo ludzi przechodzi przez tory... (info: EU07, 2004-11-02)

W planach stacja miała być początkową dla pociągów jadących z Lublina w kierunku zachodnim i południowym. Istnieje także trzeci peron ale tor znajdujący się przy nim został częściowo rozebrany. (info: Karol Romaniuk, 2005-07-18)

Dworzec został zamknięty już kilka lat temu. Linia Lublin-Łuków przez Lubartów i Radzyń została zamknięta. Obecnie do Łukowa jeździ się przez Dęblin. Dworzec Północny został uznany za niepotrzebny. Obecnie w jego części znajduje się sklep meblowy (info: d0z3r, 2007-07-19)

Od niedawna ponownie otwarte są kasy oraz budynek dworca. Pomimo, że jest w fatalnym stanie. Na piętrze znajdują się sklep meblowy oraz kantory (info: d0z3r, 2007-08-06)

Budynek dworca, perony i tereny przydworcowe wreszcie doczekają się modernizacji, do 2012 roku cały kompleks ma zostać gruntowanie przebudowany. (info: PiotrG, 02-03-2011)

Opis infrastruktury: Obecnie używane są 2 perony oraz 2 tory. Tylko tu jest elektryfikacja. 3 peron jest częściowo rozebrany, 2 tory to tory oporowe, dawniej odchodziły stąd pociągi do Łukowa. obecnie nie są używane. (info: d0z3r, 2007-08-08)

Opis budynków: Budynki zbudowane w czasach PRL. Wcześniej stacja znajdowała się kilometr od obecnej. Aby robotnicy z FSC mogli dojechać do pracy. Rozebrano stary przystanek i zbudowano nowy bliżej fabryki (info: d0z3r, 2007-08-06)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA: 5101022
HAFAS: 5102121
IBNR: 2133
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  177,420 Warszawa Wschodnia – Dorohusk (– Ягодин) (7/468)  
  108,225 Łuków – Lublin Północny (30)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Tatary (lubelskie) 0,61 km
Lublin Północny Podg. (lubelskie) 0,81 km
Lublin Tatary (lubelskie) 1,44 km
Zadębie (lubelskie) 1,81 km
Lublin Zadębie (lubelskie) 1,88 km
Lublin Ponikwoda (lubelskie) 2,47 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lublin Północny

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...