OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Praga

Ostatnia zmiana: 2016-12-27

Opis ogólny
Przejścia przez tory - jest jeden peron pośrodku. W stronę Bródna prowadzi zdewastowane (ale czynne) przejście podziemne. (info: Mirek)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Budynek administracyjny kolorowy, a przed leży nim młot do kucia swobodnego (z kuźni byłej parowozowni). (info: Kazimierz Kubiak, 2007-04-26)
lokomotywownia: Lokomotywownia nie istnieje.Hal już nie ma.Pozostał tylko budynek administracyjny z osobami starszymi.Zdjęcia można oglądać na stronie Znikająca Warszawa. (info: Kazimierz Kubiak, 2007-04-26)

Z lokomotywowni zostały tylko mury i resztki szyb, resztę rozkradli zbieracze złomu. Z torów tylko te zabetonowane w podłożu. Po obrotnicy został dół.
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne
Przejście nad torami zostało wyremontowane i przerobione. Prowadzi do wagonowni Warszawa Praga i do innych obiektów leżących w pobliżu. (info: Mirek Janczewski)
wieża wodna: Wieża wodna była kiedyś, ale nie leżała w obrębie stacji i parowozowni. Umiejscowiona była około 1 km w stronę Warszawy Wschodniej. (info: Mirek Janczewski)
perony: Jedne dwukrawędziowy.
Peron 2 zlikwidowany wraz z likwidacją zejścia z kładki na niego. (info: Sławomir Miętek, 15-03-2010)
kody: EPA:5100262
HAFAS:5104161
IBNR:1493
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  10,100 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9)  
  14,101 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Praga (20)  
  Warszawa Praga – Warszawa Praga WPC (833)  
  0,000 Warszawa Praga – Warszawa Annopol  
  Warszawa Praga – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Golędzinów (mazowieckie) 1,16 km
Śliwice (mazowieckie) 1,24 km
Warszawa Jagiellonka (mazowieckie) 1,33 km
Warszawa Praga WPD (mazowieckie) 1,38 km
Warszawa ZOO (mazowieckie) 1,53 km
Warszawa Praga WPA (mazowieckie) 1,57 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Praga

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...