OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Wschodnia Osobowa

Ostatnia zmiana: 2017-01-04

Opis ogólny
Chyba najbardziej oblegany dworzec w Polsce zarówno w lato jak i przez cały rok. Ruch towarowy puszczony obwodnicą przez W-wę Gdańską. (info: Adam Kamiński, 2005-07-22)

W programie Google Earth, używając suwaka czasu, można zobaczyć jak wyglądała infrastruktura kolejowa Warszawy w grudniu 1945 roku. Zdjęcia są bardzo dobrej jakości i można wypatrzeć cztery lokomotywownie wachlarzowe, min, Warszawa Wschodnia Osobowa (odbudowana po wojnie i rozebrana w 1974) (info: Roman Ochmiński, 2017-01-04)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
Na wysokości budynków dworcowych jest 16 torów w tym 14 przy peronach i 2 tory przelotowe przez stację między 3 a 4 peronem. Na głowicy wsch. peronu 4 tor odstawczy dla lokomotyw. (info: Karol Romaniuk, 17-04-2010)Było wiele modernizacji układów torowych a szczególnie dojazdowych do wagonowni Olszynka Grochowska oraz lokomotywowni Grochów (EZT obecnie KM) oraz Olszynka Grochowska (PKP Cargo) stąd wiele urządzeń i budynków rozebrano lub zaadaptowano. (info: Andrzej Zieliński, 2006-09-09)
Na zachodnim krańcu 3 żeberka dla lokomotyw, na wschodnim 2 dla EZT i kilka torów dla wagonów, czekających na dołączenie do innych składów. (info: Adam Kamiński, 2005-07-22)
budynki: Obecny dworzec został oddany do użytku w 1969 r. (info: Andrzej Wysocki, 2007-05-26)

2 budynki dworcowe: dworzec dalekobieżny przy ulicy Kijowskiej i dworzec podmiejski przy ulicy Lubelskiej. Obydwa zbudowane w latach 60. (info: Karol Romaniuk, 2005-11-06)
lokomotywownia: Budynek lokomotywowni istnieje do dzisiaj, chyba przejęła go energetyka. (info: Andrzej Zieliński, 2006-09-09)Z opowiadań wiem, że przy Stacji Warszawa Wschodnia była lokomotywownia wraz ze wszystkimi urządzeniami, również z wieżą ciśnień. Podobno istniała nawet do lat 70.
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2 perony dla ruchu podmiejskiego, 5 dla dalekobieżnego.

Krawędzie peronowe: 14
kody: EPA:5100138
HAFAS:5100066
IBNR:244
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Warszawa Wschodnia – Warszawa Wileńska  
  4,254 Warszawa Centralna – Terespol (– Брэст-Цэнтральны) (2/459)  
  4,254 Warszawa Wschodnia – Dorohusk (– Ягодин) (7/468)  
  4,408 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9)  
  4,254 Warszawa Śródmieście – Warszawa Rembertów (448)  
  0,685 Warszawa Wschodnia – Warszawa Grochów (45)  
  4,690 Warszawa Wschodnia – Warszawa Grochów (452)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Park Paderewskiego (mazowieckie) 0,72 km
Warszawa Stadion (mazowieckie) 1,15 km
Warszawa Michałów (mazowieckie) 1,27 km
Warszawa Stalowa (mazowieckie) 1,28 km
Warszawa Targówek (mazowieckie) 1,44 km
Warszawa Wileńska (mazowieckie) 1,72 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Wschodnia Osobowa

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...