Warszawa Wschodnia
Ostatnia zmiana: 2021-02-26
Opis ogólny |
---|
Chyba najbardziej oblegany dworzec w Polsce zarówno w lato jak i przez cały rok. Ruch towarowy puszczony obwodnicą przez W-wę Gdańską. (info: Adam Kamiński, 2005-07-22) W programie Google Earth, używając suwaka czasu, można zobaczyć jak wyglądała infrastruktura kolejowa Warszawy w grudniu 1945 roku. Zdjęcia są bardzo dobrej jakości i można wypatrzeć cztery lokomotywownie wachlarzowe, min, Warszawa Wschodnia Osobowa (odbudowana po wojnie i rozebrana w 1974) (info: Roman Ochmiński, 2017-01-04). Dworzec Warszaw Wschodnia został nazwany imieniem Romana Dmowskiego. (info: Przemysław Warczyński, 2020-11-17) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: |
są, zdatne do eksploatacji Na wysokości budynków dworcowych jest 16 torów w tym 14 przy peronach i 2 tory przelotowe przez stację między 3 a 4 peronem. Na głowicy wsch. peronu 4 tor odstawczy dla lokomotyw. (info: Karol Romaniuk, 17-04-2010)Było wiele modernizacji układów torowych a szczególnie dojazdowych do wagonowni Olszynka Grochowska oraz lokomotywowni Grochów (EZT obecnie KM) oraz Olszynka Grochowska (PKP Cargo) stąd wiele urządzeń i budynków rozebrano lub zaadaptowano. (info: Andrzej Zieliński, 2006-09-09) Na zachodnim krańcu 3 żeberka dla lokomotyw, na wschodnim 2 dla EZT i kilka torów dla wagonów, czekających na dołączenie do innych składów. (info: Adam Kamiński, 2005-07-22) |
|
budynki: |
Obecny dworzec został oddany do użytku w 1969 r. (info: Andrzej Wysocki, 2007-05-26) 2 budynki dworcowe: dworzec dalekobieżny przy ulicy Kijowskiej i dworzec podmiejski przy ulicy Lubelskiej. Obydwa zbudowane w latach 60. (info: Karol Romaniuk, 2005-11-06) |
|
lokomotywownia: | Budynek lokomotywowni istnieje do dzisiaj, chyba przejęła go energetyka. (info: Andrzej Zieliński, 2006-09-09)Z opowiadań wiem, że przy Stacji Warszawa Wschodnia była lokomotywownia wraz ze wszystkimi urządzeniami, również z wieżą ciśnień. Podobno istniała nawet do lat 70. | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | WSD, WSP | |
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 perony dla ruchu podmiejskiego, 5 dla dalekobieżnego. Krawędzie peronowe: 14 |
|
kody: |
EPA:5100138 HAFAS:5100066 IBNR:244 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Warszawa Wschodnia – Warszawa Wileńska | |||
4,254 | Warszawa Zachodnia – Terespol (– Брэст-Цэнтральны) (2/459) | ||
4,254 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (– Ягодин) (7/468) | ||
4,408 | Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9) | ||
4,254 | Warszawa Śródmieście – Warszawa Rembertów (448) | ||
0,685 | Warszawa Wschodnia – Warszawa Grochów (45) | ||
4,690 | Warszawa Wschodnia – Warszawa Grochów (452) | ||
Praga i okolice – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Park Paderewskiego (woj. mazowieckie) | 0,72 km |
Warszawa Stadion (woj. mazowieckie) | 1,15 km |
Warszawa Michałów (woj. mazowieckie) | 1,27 km |
Warszawa Stalowa (woj. mazowieckie) | 1,28 km |
Warszawa Targówek (woj. mazowieckie) | 1,44 km |
Warszawa Wileńska (woj. mazowieckie) | 1,72 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Warszawa Wschodnia