Warszawa Zachodnia
Ostatnia zmiana: 2019-06-21
Opis ogólny |
---|
20 maja 2015 przystanek Warszawa Wola został przemianowany na peron nr 8 stacji Warszawa Zachodnia. (info: Paweł Zadrożny, 05-06-2012) Na peronach, z których odprawiane są pociągi dalekobieżne, czyli 3, 4 i 5 znajdują się po dwie małe poczekalnie. Są one zlokalizowane na krańcach peronów. Odgrywają one ważną rolę, gdyż są otwarte całodobowo, a poczekalnia w budynku dworcowym jest zamykana w godzinach 0:00 - 3:00. (info: Leszek Kowalik, 2007-07-19) Wszystko wskazuje na to, że niedawno był tu 8 peron, który został rozebrany. Bowiem w przejściu podziemnym znajduje się charakterystyczna wypustka, która znajduje się tylko przy wyjściach na perony. Zdołałem też zauważyć, że między peronem 7 a wyjściem od strony dworca Wola znajdują się budki - takie same jak przy wyjściu z przejścia podziemnego na pozostałe perony (info: Damian, 20-06-2009) Przejście podziemne dworca miało połączenie z przejściem podziemnym dworca autobusowego. W tej chwili na dworcu autobusowym przejście podziemne jest zamknięte, ale w dobrym stanie. W tej chwili przejściem podziemnym można dojść jedynie do Hali Głównej dworca autobusowego, a następnie przez pasy na poszczególne stanowiska (info: Damian, 20-06-2009) Peron 7 posiada krótszą wiatę niż pozostałe dalekobieżne i nie posiada poczekalni. Służy zasadniczo tylko o wysiadania. (info: karol Romaniuk, 06-03-2010) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | używana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne Pozostał jeden semafor kształtowy w stanie nie najlepszym przy torach odstawczych dla EZT. Prawdopodobnie to ostatni semafor kształtowy w Warszawie. (info: Karol Romaniuk, 2006-06-14) |
|
przejście podziemne: | czynne | |
kasa: | czynna | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
perony: | Perony: 8 Krawędzie peronowe: 16 2006: Peronów 7, w tym peron 1 to Warszawa Zachodnia WKD a perony 2 i 3 służą wyłącznie pociągom podmiejskim. (info: Karol Romaniuk) |
|
kody: | EPA:5100139 HAFAS:5100067 IBNR:404 |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Warszawa Zachodnia WKD (woj. mazowieckie) | 0,07 km |
Warszawa Bema (woj. mazowieckie) | 0,25 km |
Warszawa Zachodnia (peron 8) (woj. mazowieckie) | 0,49 km |
Warszawa Szczęśliwicka (woj. mazowieckie) | 0,73 km |
Warszawa Zachodnia WKD (woj. mazowieckie) | 0,82 km |
Warszawa Opaczewska (woj. mazowieckie) | 1,02 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Warszawa Zachodnia