OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bad Muskau (Mužakow)

Ostatnia zmiana: 2017-06-24

Opis ogólny
Informacje ogólne:

Rozkładowy ruch pasażerski do Weisswasser odbywał się do 1977 roku, a towarowy do 1990 roku. Później kursowały jeszcze pociągi specjalne. Tory ostatecznie zamknięto w 2001 roku, a następnie rozebrano. Decyzja o tyle dziwna, gdyż w Bad Muskau znajduje się słynny Park Mużakowski, mnóstwo lasów i wzgórz, a wiec tereny bardzo atrakcyjne dla turystów. Niestety, obecnie dojazd tylko własnym autem i autobusami, a stacja kolejowa znajduje się rzut beretem od Parku. Niedaleko stacji Bad Muskau jest zlokalizowana czynna, wąskotorowa kolej turystyczna. (info: wasiukibic 05-VI-2015)

Opis budynków:

Budynek dworca opuszczony i w kiepskim stanie technicznym ale trafił w prywatne ręce i jest obecnie remontowany. Magazyn towarowy został wyremontowany i przeznaczony na obiekt mieszkaniowy. Dobudowano do niego współcześnie prostokątną część mieszkalną od strony południowej. Pozostałe obiekty dworcowe (kibelki, szopy) są obecnie wykorzystywane przez mieszkańców dawnego magazynu na cele gospodarcze i zadbane. W południowej części stacji znajduje się zrujnowany budynek nastawni wykonawczej oraz magazyny towarowe, przekształcone w siedzibę firmy budowlanej. (info: wasiukibic 05-VI-2015)

Opis infrastruktury:

Na pewno był tor główny, tor główny dodatkowy, tor magazynowy przy ekspedycji towarowej, tor ładunkowy przy rampie bocznej, tor ładunkowy przy rampie czołowej oraz najprawdopodobniej tor magazynowy przy magazynach w południowej części stacji. Obecnie ostały się jedynie resztki toru ładunkowego przy rampie. Pozostałe są rozebrane i potwornie zarośnięte przez krzewy i drzewa. Krawędzi peronowych były 2 ale ze zdjęć robionych w latach 90. można wywnioskować, że tor główny dodatkowy i peron 2 zostały zlikwidowane na długo przed całkowitą rozbiórką torowiska na stacji. Uchowały się jeszcze resztki mechanizmów pędniowych od kształtowych urządzeń srk. W południowej części stacji (pomiędzy nastawnią a magazynami towarowymi) był wiadukt na 2 tory - obecnie przęsła są zdjęte, ostały się ino przyczółki. Dojazd do dworca brukowaną ulica Bahnhofstrasse, zamkniętą od południowej strony. Najciekawszym obiektem inżynieryjnym jest na pewno most kolejowy łączący Bad Muskau i Łęknicę, obecnie zrewitalizowany i przeznaczony do ruchu pieszego i rowerowe. (info: wasiukibic 05-VI-2015)
Dane tabelaryczne
Państwo: Niemcy
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma, być może była
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne:
nie ma i nie było
Przejście nadziemne:
nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  79,380 Stary Raduszec – Bad Muskau (365)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Łęknica (woj. lubuskie) 2,68 km
Nowe Czaple (woj. lubuskie) 5,87 km
Żarki Małe (woj. lubuskie) 7,71 km
Żarki Wielkie (woj. lubuskie) 7,72 km
Czaple-Chwaliszowice (woj. lubuskie) 9,07 km
Buczyny (woj. lubuskie) 10,36 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bad Muskau (Mužakow)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...