OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Oborniki Wielkopolskie

Ostatnia zmiana: 2022-03-09

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-06-25) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-06 02:01:20)
    Przejazd szlakiem Oborniki - Poznań z kabiny mechanika: https://www.youtube.…
    Przy okazji rozmowy 2 mechaników i "wypadek" na stacji końcowej.
  • #2 Adolf Nowak de Piaskowski (2022-04-11 17:02:09)
    Most na Warcie: https://epoznan.pl/n…
  • #3 Błażej Kopka (2022-04-11 21:38:41)
    Czy ten drugi tor na tych zaledwie kilku km cokolwiek poprawi? Nie sądzę.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2022-04-11 23:10:39)
    https://www.asta24.p…
    W Gazecie Koszernej raz na jakiś czas także pojawiają się artykuły lobbujące za odbudową drugiego toru na odcinku Oborniki - Dziembówko. To jest klasyczny przykład "gonienia króliczka". Linia znaczenia państwowego zamiast być remontowana ze środków budżetu państwa została zrobiona za kasę samorządu. To jest wałek nr 1. Wałkiem nr 2 było zrobienie tego w wersji bieda. Ale spokojnie, ludzie odpowiedzialni za to wiedzą, co robią. Oni sobie zapewniają sens swojego istnienia na najbliższe dekady, bo tyle będzie można międlić temat. Najpierw odbuduje się drugą nitkę mostu, wraz z miejskim odcinkiem w Obornikach, a dalej to już się można bawić kolejnymi ogryzkami, za każdym razem w blasku fleszy przecinając wstęgi i prężąc piersi do odznaczeń. Żeby wspomnieć ostatnie otwarcie ogryzka Dębica - Mielec, dla 4 par pociągów kursujących w dni powszednie... Tam kasa na linię dla alibi-zugów się znalazła. Tu - gdzie mamy kumulacje kilku rodzajów ruchu w aglomeracji poznańskiej - nie.
  • #5 (odp. na #4) Paweł Śliwiński (2022-04-11 23:38:44)
    No bo przecież pociągi stojące po 15 minut w Chodzieży, albo IC 10 minut w Budzyniu który czeka na innego IC to nic, prawda? - pomyślał ktoś z samorządu xD Śmieszna jest totalna ignorancja przez górę linii P-P.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2022-04-11 23:58:43)
    Powtórzę to raz jeszcze: to nie jest ignorancja, tylko zaplanowane działanie. Cymbały pokroju pana od 70 baniek, to tylko fasada dla osób decyzyjnych, które realizują swoje interesy. Nie wierzę, żeby w kraju takim, jak Polska brak było prawdziwych ekspertów związanych z inżynierią ruchu kolejowego i nie tylko.
  • #7 Prochiron (2022-04-12 13:01:50)
    #6 Obawiam się, że tak po prostu działa państwo polskie wszędzie tam, gdzie odziedziczono struktury bezpośrednio po PRL. I wbrew szumnym zapowiedziom obecnej opcji rządzącej na początku panowania, dysfunkcje nie tylko nie zniknęły, ale można odnieść wrażenie, że wręcz się pogłębiły, na co wskazuje raportu KJ, który niedawno linkowałeś. Jeżeli z PLK wyrzuca się kompetentnych inżynierów z osiągnięciami tylko dlatego, że awansował za poprzedniej ekipy, to jak tu marzyć o uzdrowieniu kolei i zakończeniu marnotrawstwa?
  • #8 ROPA Poznań (2022-04-12 21:31:30)
    O tych "zasiedziałościach" to nawet w Radach Nadzorczych/nie ważne jakiej Spółki/ są ludzie z PRL, a raczej ich dzieci, to "we krwi" maja takie a nie inne zachowanie. To tak, jakby stanowiska tam były dziedziczne.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Oborniki Wielkopolskie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...