OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Koszwały – Stegna Gdańska

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2023-09-01 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Koszwały   (G)
12,300 13
 
    15,600 16
 
   
  Cedry Małe   (G)
17,600 18
 
   
  Błotnik   (G)
20,400 21
 
    21,600 22
 
   
  Przegalina   (G)
24,400 25
 
   
  Świbno   (G)
25,800 26
 
    26,700 27
 
    29,219 29
 
   
  Mikoszewo   (G)
30,414 30
 
   
 
    32,877 32
 
   
  Jantar   (G)
34,329 34
 
   
  Jantar Port   (G)
34,822 35
 
   
  Jantar Młyn   (G)
35,567 36
 
   
  Junoszyno   (G)
37,234 37
 
    39,964 40
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Józef Wiśniewski (2021-07-21 23:30:41)
    Coś tu jest niejasne. "Nowy prom, na północ od przedwojennego". Nie było nowego promu kolejowego /pływał stary Aegir po nową nazwą Świbno /. Jeśli na północ to chyba chodzi o prom samochodowy.
  • #2 Z Leszczyn (2021-08-23 10:27:15)
    Tu chyba chodzi o zmianę przebiegu linii kolejowej oraz trasy promu przed 1950 rokiem, na odcinku Świbno - Prawy Brzeg Wisły.
  • #3 J Wiśniewski (2021-10-01 16:28:29)
    Wrócę do tematu, bo w różnych miejscach czytam różne uwagi i komentarze. W rubryce >historia i parametry< rok 1950 uwaga "Nowy prom ......" jest zagadkowa i na czym się opiera? Jeśli na północ od przedwojennego, to chodzi o prom samochodowy. Zmiany linii oraz trasy promu przed 1950 nie mogło być, bo przyczółki cumownicze promu pozostały w tym samym miejscu, co były przed II wojną. Tory tak samo. Dzisiaj, kto chce zobaczyć te miejsca, gdzie cumował prom kolejowy wąskotorówki na obu brzegach Wisły, to zobaczy już niewiele. Z przystani cumowniczych promu pozostały tylko szczątki. Poza tym (nie chwaląc się)z rodzicami, jako kilkuletni chłopak przeprawiałem się tym promem w drodze do Gdańska ze Sztutowa i trochę też pamiętam.
  • #4 Michał Gliniecki (2023-05-15 09:06:55)
    Odcinek Koszwały (km 12,3) - Lewy Brzeg Wisły (km 26,7) to fragment linii wąskotorowej Gdańsk Wąskotorowy (km 0,000) - Lewy Brzeg Wisły (km 26,7). Odcinek Prawy Brzeg Wisły (km 29,219) - Stegna Gdańska (km 39,964) to fragment linii wąskotorowej Prawy Brzeg Wisły (km 29,219) - Sztutowo (km 44,146) - kilometraż fizyczny i taryfowy liczony od stacji Gdańsk Wąskotorowy (km 0,000).
  • #5 Mikol74 (2024-12-21 09:22:04)
    Przejście szlakiem dawnego torowiska odcinek Lewy Brzeg Wisły - Koszwały https://youtu.be/dhW…
  • #6 (odp. na #4) X. Piast II Chrobry (2024-12-28 15:10:54)
    Pociągiem wąskotorowym wzdłuż plaży: cabview Sztutowo - Prawy Brzeg Wisły. https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Koszwały – Stegna Gdańska

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...