OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-03-11 (opisy, kilometraż)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
 
   
  Wierzbno   (W)
 
    0,000 0
 
   
  Służewiec   (W)
1,800 2
 
   
  Grabów Emilin   (W)
3,800 4
 
   
  Warszawa Pyry   (W)
5,800 6
 
    7,500 8
 
   
  Mysiadło   (W)
9,200 10
 
    10,900 11
 
    12,470 13
 
    13,100 14
 
   
  Zalesie Dolne   (W)
14,080 15
 
    15,210 16
 
    16,020 17
 
   
  Głosków   (W)
18,350 19
 
   
  Runów   (W)
21,030 22
 
    23,330 24
 
    27,000 27
 
    31,110 32
 
    33,400 34
 
   
  Lesznowola   (W)
36,810 37
 
   
  Słomczyn   (W)
 
   
  Grójec   (W)
40,460 41
 
   
  Kępina   (W)
43,600 44
 
   
  Mała Wieś   (W)
49,490 50
 
   
  Skowrony   (W)
51,660 52
 
   
  Goliany   (W)
54,660 55
 
    57,850 58
 
   
  Kozietuły   (W)
60,840 61
 
   
  Mogielnica   (W)
64,950 65
 
   
  Jastrzębia   (W)
68,930 69
 
    72,350 73
 
    74,200 75
 
   
  Brzostowiec   (W)
76,610 77
 
    83,710 84
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2023-03-01 22:15:17)
    Dla tej linii mamy w historii cztery zgłoszone podobiekty. Zostały one dodane jako poprawki do przebiegów odcinków, oraz w bocznicach GKD https://www.bazakole…
    Coś na jeszcze uciekło? Jak coś proszę na maila, ustalimy co i jak.
  • #3 (odp. na #2) Igor13 (2023-03-01 23:25:59)
    Czy w przypadku daty zamknięcia ruchu pasażerskiego do Grójca jest prawdziwa, gdyż według Atlasu Kolejowego ostatni pociąg pasażerski odjechał z tej stacji w 1994 roku. Jeszcze gdzieś doszukałem się informacji, że data zamknięcia to był rok 1992, 1990 a nawet 1988. I chyba te dwie ostatnie daty figurowały w Bazie Kolejowej, ale chyba już je zmieniłeś?
  • #4 T P (2023-03-02 14:30:27)
    @Igor13 Tu zobacz rozkład z 1994 https://www.bazakole…
  • #5 (odp. na #2) T P (2023-03-08 15:06:48)
    Podasz swojego maila?
  • #6 (odp. na #5) Marek Potocki (2023-03-10 11:00:28)
    marek @ bazakolejowa.pl
  • #7 Tomek Janiszewski (2024-07-01 14:26:09)
    To, co aktualnie uskutecznia się na czynnym ogryzku Piaseczno Miasto - Tarczyn Wąsk. nijak nie spełnia kryterium, jakim powinien odpowiadać ruch pasażerski. Nawet weekendowy (realizowany np. na normalnotorowej linii Świdnica - Jedlina Zdrój). Nie da się zakupić biletu na część trasy, ba! Zlikwidowano nawet postoje na przystanku Piaseczno Wiadukt najwyraźniej chcąc nakłonić uczestników imprez do skorzystania z dowozu do Warszawy starym Ikarusem udającym trolejbus za sprawą numeru 51, po co ułatwiać im korzystanie z kibla KM linii R8 lub Impulsa linii S-4 SKM? Co gorsze - w drodze powrotnej ma miejsce ponad trzygodzinna(!), przymusowa przerwa w Runowie na piknik przy kiełbaskach i pifku. Nie tak jak na Rogowskiej, gdzie można wrócić po kilkudziesięciu minutach, bądź spędzić przy ognisku wiele godzin przepuszczając jeden lub dwa kursy. Ale i do typowego ruchu turystycznego nie bardzo to pasuje: nie ma obiektów do zwiedzania, ani na końcu trasy, ani na jej części, zaś atrakcyjny widokowo odcinek trasy zaczyna się przed Lesznowolą, gdzie kolejka od dawna nie jeździ i ma już nigdy nie jeździć, bo target, na jaki postawiono w Piasecznie tego nie oczekuje. Niecelowy jest też przewóz rowerów, skoro można z podobnym skutkiem dowieźć je do Ustanówka, Zalesia Górnego albo Otrębusów, odpowiednio KM lub WKD. Zważywszy na to, że piknik w podróży powrotnej stał się praktycznie jedynym celem imprezy, zamiast jej urozmaiceniem - należałoby raczej wprowadzić nową kategorię przewozów: RUCH CATERINGOWY.
  • #8 Błażej Kopka (2024-07-02 05:33:17)
    Kolego - linia ze Świdnicy do Jedliny od dłuższego już czasu nie ma ruchu weekendowego. Coś nietrafione porównanie.
  • #9 Tomek Janiszewski (2024-07-02 09:10:34)
    Ano faktycznie, jeżdżą pociagi po tamtej dolośląskiej linii, nawet i dziś. Toteż na linii Świdnica - Jedlina funkcjonuje obecnie normalny RUCH PASAŻERSKI REGULARNY. Zaczynano jednak po odbudowie od RUCHU PASAŻERSKIEGO WEEKENDOWGO, kiedy to pociągi kursowały tylko w soboty i niedziele. Ale także wówczas można było kupić bilet np. z Jedliny Zdrój Centrum do Lubachowa i dojechać normalnie, nie trwoniąc czasu podczas obowiązkowej przerwy w Zagórzu Śląskim na zwiedzanie zamku, albo w Jugowicach na piknik zorganizowany na rozległym terenie dawnej stacji. Czy teraz porównanie (a raczej przeciwstawienie) ruchu na Świdnica - Jedlina z tym, co serwuje się imprezowiczom (bo chyba nie pasażerom) na ogryzku pozostałym z Grójeckiej jest adekwatne? Ktoś musiał strasznie oszukać Autora strony, nazywając to, co dzieje się na tej kolejce RUCHEM PASAŻERSKIM WEEKENDOWYM, niewątpliwie celem poprawienia jej wizerunku.
  • #10 Senior (2024-09-22 19:44:21)
    "Atrakcyjny widoków odcinek zaczyna się przed Lesznowolą". Ktoś, kto tą linie zna ten wie, że widokowo przyjemny jest odcinek powyżej Kępny. Zwłaszcza w maju, gdy kwitną sady, a teren jest pagórkowato urozmaicony. Już nie wspomnę o Dolinie Mogielanki, most na Mogielance z przejazdem po wysoko posadowionym torze.
  • #11 Senior (2024-09-23 09:56:46)
    Jeszcze tylko dodam, że "fachowcy" i "znawcy" doprowadzili do zezłomowania MBxd1 353, wagonów typu "Grochów" i wszystkich niemal wagonów towarowych na prześwit 1000 mm. To samo z cysternami z Zastalu. To, co pozostali to wagony rumunskie do MBxd2, a sam motowóz MBxd2 jest nie na chodzie. No i platformy do wagonów na prześwit 1435 no i Lxd2 - dodatkowo przerobionych z oryginalnych silników MB na Henschel. Widziałem to 21.09.2024. Machnąłem ręką, w doczepach do MBxd2 za spalinowozem Lxd2 nie jeździłem. Wspomnień nie miałbym żadnych. Zaś odnośnie toru. Zatrzymałem się za wsią Odrzywolek, linia przecinał DW728 pomiędzy Kępina, a Mała Wieś. Aż dziw bierze, jak roślinność porosła na torze. Liche było tam podtorze, ale doprowadzenie linii do ruchu pociągów wymagało by reinwestycji. Nikt nie wyłoży na to pieniędzy - więc wszystko z tego dalszego odcinka to historia dokonana. Ponieważ jest remontowany budynek dworcowy w Grójcu, dobrze byłoby podciągnąć linię choćby tam. Prawdopodobnie, z powodu mostu na Jeziorce nie dojdzie to do skutku. Szkoda.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...