OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Jabłonka Słupecka – Wilczyn

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-04-21 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0
 
 
  Słaboludź  (P)
1
 
 
  Kleczew  (P)
3
 
 
  Cegielnia  (P)
7
 
 
  Sławoszewek  (P)
9
 
 
  Wielkopole  (P)
11
 
 
  Góry  (P)
14
 
 
  Wiśniewa  (P)
15
 
 
  Kopydłówek  (P)
17
 
 
  Kopydłowo  (P)
19
 
 
  Wilczyn  (P)
21
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 polo (2017-04-20 11:03:55)
    Po wojnie, ruch pasażerski na linii Cegielnia - Wilczyn był symboliczny. Jedynie w SRJP "zima 1947 - 1948" uwzględniono dwie pary pociągów, kursujących we wtorki i piątki robocze. Od lata 1948 do końca rozkładu "zima 1948 - 1949" oba kursy opatrzono uwagą "za oddzielnym ogłoszeniem", a w okresie od "zima 1949 - 1950" do końca rozkładu "zima 1951 - 1952" ukazywała się jedynie pusta tabela z adnotacją "ruch pasażerski nie podjęty". W rozkładzie "lato 1952" odcinka Cegielnia - Wilczyn już nie uwzględniono. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Jabłonka Słupecka – Wilczyn

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...