OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gniezno – Anastazewo

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-11-17 (opisy, historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Gniezno  (P)
0
 
  0,000
 
  2,040 2
 
 
  Jelonek  (P)
3,750 4
 
 
  Żelaskowo  (P)
7,230 7
 
 
  Niechanowo  (P)
9,300 10
 
 
  Miroszka  (P)
11,470 12
 
 
  Małachowo  (P)
13,240 14
 
 
  Witkowo  (P)
16,080 16
 
  18,590 19
 
  21,600 22
 
  22,990 23
 
 
  Charbin  (P)
25,170 25
 
 
  Powidz  (P)
27,730 28
 
 
 
 
  Przybrodzin  (P)
30,180 31
 
 
  Ostrowo Nowe  (P)
32
 
 
  Ostrowo Stare  (P)
33,800 34
 
 
  Rusin  (P)
35
 
 
  Anastazewo  (P)
37,940 38
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 do re mi (2016-09-18 15:50:59)
    Perełka znaleziona na yt: https://www.youtube.…
    Fotki z GKW, choć tekst o niej niekoniecznie ;) Ale z kolei muzyczna ciuchcia to majstersztyk ;)
    Odpowiedz»
  • #2 polo (2016-09-18 15:59:39)
    genialne (y) piękna piosenka Skaldów, którzy w przeciwieństwie do kolejki gnieźnieńskiej wciąż działają :) Odpowiedz»
  • #3 shp (2016-12-10 13:54:23)
    Myślę, że trzeba by uaktualnić sygnatury na mapie (kolor stacji powinien być jaśniejszy - stacja nieczynna, a nie turystyczna) Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2016-12-10 15:34:36)
    Dzięki, zaraz poprawię. Odpowiedz»
  • #5 polo (2016-12-10 19:00:34)
    oby trwało to jak najkrócej... Odpowiedz»
  • #6 polo (2017-11-14 08:04:23)
    W uzupełneniu do informacji o kradzieży szyn w okolicy Ługów Wąsk.: wobec powtarzających się w tym rejonie kradzieży drobnych elementów nieużywanego torowiska linii Gniezno Wąsk. - Anastazewo (śruby, podkładki, krótkie odcinki toru mijankowego na przystanku Ługi Wąsk. itp.), Komenda Powiatowa Policji w Słupcy wyznaczyła patrole, które wspólnie ze Strażą Leśną podjęły obserwację terenu. 28 października 2017 roku na odcinku pomiędzy przystankami Ługi Wąsk. i Charbin zauważono samochód, którego kierowca na widok oznakowanego radiowozu, schował się do wnętrza auta. Kontrola podejrzanego pojazdu przyniosła spodziewane efekty: znaleziono w nim palnik do cięcia metalu, butlę z gazem wraz z wężami doprowadzającymi, rękawice i klucz płaski. Samochód marki peugeot był zaś dostosowany do przewożenia długich i ciężkich elementów poprzez wymontowanie siedzeń i wzmocnienie konstrukcji podłogi deskami. Jednocześnie patrol stwierdził kradzież torów z ok. stumetrowego odcinka linii kolejowej Gniezno Wąsk. - Anastazewo (łącznie ok. 200 metrów bieżących szyn), które pocięto i przygotowano do wywiezienia. Część z nich znajdowała się już wewnątrz samochodu. Właściciela pojazdu wylegitymowano i zatrzymano. Okazał się nim 36-letni mieszkaniec Gniezna. Poszkodowane Starostwo Powiatowe w Gnieźnie oszacowało straty na kwotę ok. 7 tys. zł, zaś koszty naprawy na 20 tys. zł. Mężczyźnie grozi kara do 5 lat więzienia (źródło: epoznan.pl). Odpowiedz»
  • #7 Sławek (2017-11-14 23:06:00)
    O wreszcie ktoś raczył zauważyć, że są inne koszty kradzieży szyn niż tylko waga tych szyn. Żeby tak jeszcze temu złodziejowi można było wydrzeć te 20 000 na naprawę toru. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gniezno – Anastazewo

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...