OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-12-18 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
| |
| | 1,207
| |
| | 3,082
| |
| | 6,804
| |
| |
  Warszawa Ursus  (W)
9,217
| |
| | 10,345
| |
| |
  Piastów  (W)
12,444
| |
| |
  Żbików  (W)
| |
| |
  Pruszków  (W)
15,891
| |
| |
  Parzniew  (W)
16,631
| |
| |
  Brwinów  (W)
22,117
| |
| |
  Milanówek  (W)
25,993
| |
| | 29,548
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-03-14 01:10:58)
    Wyjazd pociągu SKM ze "Średnicy" w kierunku Warszawy Zachodniej z widokiem na przystanek WKD Śródmieście.
    https://www.youtube.…
  • #2 Darek Nowak (2020-03-14 23:40:20)
    Generalnie, wszystkie budynki, mury oporowe oraz inne elementy betonowe powinny zostać na tej linii solidnie wypiaskowane, ubytki zasklepione oraz usunięte niepotrzebne różne elementy metalowe.
    Przywróciłoby to pierwotny blask modernistyczny sprzed 60 lat.
  • #3 Darek Nowak (2020-03-15 15:48:36)
    Budowę Linii Średnicowej we Warszawie można porównać do podobnej linii S-Bahn w Berlinie w tym samym czasie.
    Tylko ten w naszej stolicy tunel pierwotnie miał tylko 1,15 km licząc od zachodniego wjazdu przed dzisiejszym rondem Dmowskiego do wylotu na początku dzisiejszego przystanku Powiśle.
    Dzisiaj odcinek w tunelu jest dłuższy o 1 kilometr po przykryciu terenu nad linią aż do ul. Żelaznej.
    Więcej o Linii: https://pl.wikipedia…

    Korzystne jest obecnie prowadzenie ruchu Kolei Mazowieckich na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia, regularnie co 4 minuty.
    Do tego dochodzą 4 kursy/godzinę SKM linii 1 i 2.
    Przy tych parametrach jest to ważna część układu komunikacyjnego stolicy.

    O architekturze przystanków Linii: https://www.tubylotu…
    Artykuł obudowie tunelu: https://dzieje.pl/dz…

    Trzeba tu nadmienić że budowę Linii Średnicowej zapoczątkowano krótko po odzyskaniu Niepodległości i przebiegała ona w czasach Wielkiego Kryzysu.
    Był to więc wielki wysiłek finansowy dla całego Kraju.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...