OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stobno Szczecińskie – Nowe Warpno (429)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-12-11 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
   
    0,900
   
   
  Dołuje  (Z)
3,796
   
    5,450
   
   
  Redlica  (Z)
6,332
   
    10,244
   
    13,600
   
    15,400
   
   
  Rzędziny  (Z)
17,300
   
   
  Stolec  (Z)
20,300
   
   
  Lenzen  (DE)
22,500
   
    26,100
   
   
  Zopfenbeck  (DE)
29,700
   
   
  Hintersee  (DE)
32,100
   
   
  Hintersee Nord  (DE)
34,100
   
   
  Ludwigshof  (DE)
36,800
   
   
  Rieth  (DE)
40,200
   
   
  Karszno  (Z)
45,300
   
    47,400
   
   
  Nowe Warpno  (Z)
48,600
   
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-01-25 15:55:29)
    Pamiętam że jeszcze w 1997 r. tor dochodził do samej "10" - tki w Dołujach i stały tam wagony.
    Ponadto w tym miejscu: https://goo.gl/maps/… była jakaś bardzo duża baza kolejowa ale nie wiem z jakim przeznaczeniem.
    Stały tam nawet EZT - y.
    Jest teraz jakaś nowa bocznica ale przed Stobnem od strony Szczecina: https://goo.gl/maps/…
  • #2 Piottr (2021-01-07 15:44:37)
    Wskazane miejsce wygląda na punkt likwidacji wagonów. Na zdjęciu satelitarnym z 2004 jeszcze widać układ torowy i zabudowania oraz dwa stojące wagony.
  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-07 16:25:15)
    Chyba masz rację.
    Nie byłem od dawna tam, ani nawet nie zauważyłem, kiedy zlikwidowali Dołuje.
    A to głupota, gdyż mogli zrobić linie do Niebuszewa przez Turzyn, z pominięciem Głównego i już by był duży + dla aglomeracji.
    Niepotrzebnie też zlikwidowali do Dobrej, bo na szosie do Głębokiego jest duży ruch.
  • #4 Jacek (2021-01-07 21:43:43)
    Gdzieś w Stobnie były cięte parowozy TKt48 .
  • #5 (odp. na #3) Gerson (2021-01-07 21:48:15)
    Dołuje nie zostały zlikwidowane. Linia nadal dochodzi prawie do krajowej 10-tki. Torowisko jest jednak w stanie agonalnym i nadaje się wyłącznie do remontu kapitalnego. Mnie bardziej od budowy linii do Turzyna dziwi nieujęcie tej linii wraz z odbudową toru do Dobrej w projekcie szczecińskiej SKM-ki, który to projekt jest obecnie realizowany. Jest to o tyle dziwne, że zarówno Stobno, Dołuje, Kościan, Mierzyn jak i Dobra (szczególnie te dwie ostatnie wsie) bardzo mocno się rozbudowały w ostatnich latach i stały się "sypialniami" Szczecina. Dojazd z Dobrej, czy też Mierzyna do centrum to duże wyzwanie. Z Dobrej można się dostać do centrum przez Głębokie i Bezrzecze i w obu przypadkach w godzinach szczytu komunikacyjnego stanowi duże wyzwanie. W Mierzynie główna ulica korkuje się praktycznie od godzin rannych do wieczornych i nie ma znaczenia czy jest to godzina 7:00, 13:00 czy też 18:00.
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-07 22:58:07)
    Ale te błędy zrobiono już za socjalizmu likwidując ten tor.
    Tak samo można było wykorzystać linię 409 na odcinku do Przecławia.
    Trzeba było już wtedy by na polach w tym rejonie budować osiedla ale chyba się bali ze NRD nas zaatakuje a cały ten trójkąt idealnie się do tego nadawał.

    Notabene, całe Pomorze aż po Rostock miało być nasze po Wojnie.
    Widziałem kiedyś przygotowane już mapy kolejowe z polskimi nazwami stacji ale Stalin w ostatniej chwili zmienił decyzje w tym zakresie.
  • #7 Misiek. (2021-01-22 17:54:51)
    "Pamiętam że jeszcze w 1997 r. tor dochodził do samej "10" - tki w Dołujach i stały tam wagony."
    W tym miejscu o ile pamiętam były jakieś magazyny. W latach 90-tych zostało to wykorzystane na jako plac materiałów budowlanych dla pobliskich budów domków jednorodzinnych. A wagony służyły jako dodatkowe magazyny na materiały.

    "Ponadto w tym miejscu: https://goo.gl/maps/…' target='_blank'>https://goo.gl/maps/… była jakaś bardzo duża baza kolejowa ale nie wiem z jakim przeznaczeniem."
    Tutaj były magazyny elementów mostów kratownicowych. Stało ich sporo i dość pokaźnych rozmiarów na powietrzu. Co było w magazynach nie wiem. Ktoś mi kiedyś z tubylców mówił, że są to zapasowe elementy kratownic dla przepraw mostowych przez Odrę na wypadek "W".

    "Jest teraz jakaś nowa bocznica ale przed Stobnem od strony Szczecina: https://goo.gl/maps/…' target='_blank'>https://goo.gl/maps/… "
    Z tego co pamiętam w tym miejscu był kiedyś chyba jakiś magazyn PGR z bocznicą, ale głowy nie dam.
  • #8 Tomm (2021-05-04 18:09:14)
    Cześć. Robię niekomercyjną stronę o dworcach Szczecina i okolic tych obecnych i byłych. Staram się przekrojowo, sporo mam swoich fot ale sporo tez zapożyczam (zawsze podając źródło) dziś trafiłem do Dołuj. Ma ktoś foty historyczne i chce nieodplatnie udostępnić to zapraszam do kontaktu :) tommsidd@gmail.com

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Stobno Szczecińskie – Nowe Warpno (429)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...