OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Pyrzyce – Głazów (422)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2015-09-09

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Pyrzyce  (Z)
0,859 0
 
 
  Nowielin  (Z)
5,121
 
  9,511
 
 
  Lipiany  (Z)
17,952
 
 
  Głazów  (Z)
23,457
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 MRR (2018-03-27 17:52:29)
    1. Budynek stacji Pyrzyce został wyremontowany - znajdują się tu teraz mieszkania socjalne.
    2. Przejazd kolejowy na ul. Mickiewicza (DW 122) został zaasfaltowany.
  • #2 (odp. na #1) djSon (2018-03-28 16:22:06)
    Jakim prawem? Przecież tam leżą tory normalnie.
  • #3 MRR (2018-03-28 17:40:35)
  • #4 (odp. na #2) Chris (2018-08-17 21:50:14)
    Niestety życie jest brutalne.
  • #5 Kuba Kuba (2019-06-15 19:39:43)
    Z nieoficjalnych źródeł od znajomego z PLK: ''Jeżeli do końca roku żaden przewoźnik nie wyrazi zainteresowania przewozami tą linią to na początek roku 2020 zostanie ogłoszony przetarg rozbiórkowy linii''.
  • #6 (odp. na #5) djSon (2019-06-15 20:10:21)
    Jak ma wyrazić zainteresowanie, skoro wszystko jest nieprzejezdne i PLK nie będzie chciała remontować tej linii? Tym bardziej marszałek, który w Pyrzycach planuje postawić centrum rowerowe...
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2019-06-16 09:55:53)
    ''Jeżeli do końca roku żaden przewoźnik nie wyrazi zainteresowania przewozami tą linią to na początek roku 2020 zostanie ogłoszony przetarg rozbiórkowy linii''. Przepraszam ale jak czytam coś takiego, to mi się rzygać chce. Pierwszy z brzegu, znany mi przykład, że to co zacytowałeś, to niestety kolejne, bezczelne peelkowskie kłamstwo i wymówki => http://radio.opole.p… "Od kilku miesięcy władze Głubczyc wraz z miejscowymi przedsiębiorcami toczą rozmowy z Polskimi Liniami Kolejowymi o przywrócenie połączeń." => "Na razie wykaszamy duże chwasty, trawy. Następnie musimy to zrębkować i uprzątnąć. Później zbierzemy śmieci, które znajdują się na torach i wtedy zrobimy oprysk herbicydowy, żeby to nie zarastało, żeby tor wyglądał jak tor." Tj. przedsiębiorcy i samorząd proszą plk o zajęcie się torami (co jest psim obowiązkiem tej żałosnej firmy), a suma summarum muszą wziąć sprawę w swoje ręce i na dodatek modlić się i prosić, żeby jaśnie panom z plk nie zechciało się np odciąć linii w Racławicach Śląskich czy w Raciborzu, bo już nieraz straszono o rozbiórce. A to tylko wierzchołek góry lodowej, bo podobnych przykładów (Sokoły, Lubsko, Grodków Śląski) w skali całego kraju trochę by się znalazło.
  • #8 (odp. na #7) Kuba Kuba (2019-06-16 21:06:51)
    Zauważ, że tą linie mogą tylko uratować przedsiębiorstwa, samorząd ma problem żeby puścić ruch osobowy na remontowanym odcinku 410 (Złocieniec- Kalisz Pomorski) więc do takich Lipian czy Głazowa tym bardziej. Ekspresówka S3 zabiła tą linie.
  • #9 (odp. na #8) djSon (2019-06-17 00:08:50)
    Żadnej linii nie zabiła żadna ekspresówka, jak się mówi powszechnie. Ją zabiło (dobiło) PLK, które miało w poważaniu to, że jeździły potężne zdawki do Maldrobudu, więc ciachnęli 0 km/h i do widzenia. Podobnie sprawa miała się z Pyrzycami, a także z Baniami. W województwie Zachodniopomorskim niedługo nie zostanie żaden kilometr nieeksploatowanej linii kolejowej. Przedsiębiorstwa też jej nie uratują, bo będzie tak, jak w przypadku Głubczyc - przykład, który podał Wasiukibic.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Pyrzyce – Głazów (422)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...