OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-09 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
   
  Grzmiąca   (Z)
0,000 0
 
   
  Lubogoszcz   (Z)
3,417 3
 
   
  Wielawino   (Z)
5,534 6
 
   
  Stary Chwalim   (Z)
8,603 9
 
   
  Barwice   (Z)
13,575 14
 
    17,556 18
 
    20,416 20
 
   
  Kołacz   (Z)
27,831 28
 
    31,647 32
 
    37,572 38
 
    39,092 39
 
    41,402 42
 
   
  Toporzyk   (Z)
43,818 44
 
   
  Gawroniec   (Z)
46,564 47
 
   
  Chlebowo   (Z)
51,180 48
 
    55,554 56
 
    61,300
 
    61,581 62
 
   
 
   
  Złocieniec   (Z)
65,341 66
 
   
  Osiek Drawski   (Z)
72,481 73
 
    75,904 76
 
   
  Borujsko   (Z)
81,770 82
 
    82,370
 
   
  Mirosławiec   (Z)
88,573 89
 
    94,150 94
 
    98,920 99
 
    103,107 103
 
    105,823 106
 
    109,419 110
 
    114,280
 
   
  Drawno   (Z)
116,460 117
 
   
  Kiełpino   (Z)
125,444 126
 
    128,892 129
 
   
  Wardyń   (Z)
135,462 136
 
   
  Wardyń CPN   (Z)
135,760
 
   
  Smoleń   (Z)
138,856 141
 
   
  Smoleń PZZ   (Z)
140,338
 
   
  Choszczno   (Z)
143,676 144
 
   
  Zamęcin   (Z)
148,977 149
 
    153,399 154
 
   
  Płotno   (Z)
155,808 156
 
   
  Pełczyce   (Z)
162,593 163
 
   
  Barlinek   (Z)
171,176 172
 
   
 
    178,208 179
 
   
  Mostkowo   (Z)
182,349 183
 
   
  Sulimierz   (Z)
186,358 187
 
   
  Dzierzgów   (Z)
188,100 188
 
   
  Głazów   (Z)
190,531 193
 
   
  Myślibórz   (Z)
198,438 199
 
    204,253 205
 
   
  Różańsko   (Z)
208,518 209
 
   
  Dyszno   (Z)
214,075 215
 
   
  Barnówko   (Z)
218,017 219
 
    218,067
 
    222,105 223
 
   
  Cychry   (Z)
228,126 229
 
    231,683 233
 
    238,919
 
   
  Kostrzyn   (F)
 
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #43 # (2024-04-05 20:32:56)
    Ten sam urząd ci sami ludzie. Rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie poinformowała nas, że remont odcinka Drawno – Choszczno, nieobjętego inwestycją MON, ma zostać umieszczony w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2021-2027.

    Pod koniec stycznia 2019 r. województwo zachodniopomorskie w piśmie do prezesa PKP PLK SA zadeklarowało gotowość do ujęcia rewitalizacji odcinka Drawno – Choszczno w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2021-2027. PKP PLK zadeklarowała natomiast określenie zakresu rzeczowego oraz oszacowanie kosztu inwestycji. Jest to bowiem konieczny warunek umieszczenia zadania na liście projektów pozakonkursowych w przyszłym RPO. https://24kurier.pl/…?
    Są pieniądze na remonty dróg, ale nie linii kolejowych

    Tak się jednak nie stanie. – Zgodnie z wytycznymi ministra odpowiedniego do funduszy europejskich nie uwzględniliśmy w programie regionalnym Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego środków finansowych na cele związane z modernizacją czy odbudową linii kolejowych – mówi Tomasz Tokarzewski, podinspektor w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego. Samorząd nie rozważa też finansowania remontu trasy z Choszczna do Drawna w żaden inny sposób.
  • #44 Mikol74 (2024-05-13 21:37:34)
    Na odcinku Grzmiąca - Wielawino na pewno nie ma ścieżki rowerowej, torowisko jest zarośnięte choć daje się przejść.
  • #45 Tommt (2024-11-29 22:43:04)
    Linia zmodernizowana na odcinku Złocieniec - Drawno https://wiadomosci.r…
  • #46 djSon (2025-02-12 13:36:54)
    https://www.portalsa…

    Trochę planują, ale co wyjdzie, czas pokaże.
  • #47 (odp. na #46) wasiukibic (2025-02-12 14:31:56)
    O tym, że odcięcie Połczyna-Zdrój od kolejowych przewozów pasażerskich było błędem pisano już pod koniec lat 90. XX wieku, kiedy to zarówno władze miasteczka, ośrodków sanatoryjnych i sami kuracjusze skarżyli się, że ostatni etap podróży muszą pokonać niewygodnymi autobusami PKS ze Szczecinka i Świdwina, co obniżyło atrakcyjność uzdrowiska. To były jeszcze czasy sprzed masowego napływu tanich aut z Reichu oraz królowania kultowych H9 w PKSach. Niestety, zarówno PKP, jak i właściwe ministerstwo miało to kompletnie w życi i ma to do dzisiejszego dnia. Zach-pom nie uruchomi przewozów, bo linia nie istnieje, PLK nie odbuduje linii - bo gdzieś tam kiedyś ją zlikwidowano i obecnie nic po niej nie jeździ - koło spierdzielenia się zamyka, bo PLK ma jeszcze jedną wymówkę - grunty przekazane do PKP Nieruchomości.
  • #48 Błażej Kopka (2025-02-12 14:57:40)
    Skończmy z pitoleniem o tym jak to biedna kolej zanika i ludzie nie mają kontaktu ze światem - BZDURA!!! Kolej jest BARDZO DROGIM ŚRODKIEM TRANSPORTU!! Kolej obecnie to jest tylko transport dla wybranych - ze zniżkami, rabatami, biletami okresowymi itd. Normalny obywatel niemal ZAWSZE zyska jadąc własnym pojazdem, a przejazdy w kilka osób są już w ogóle poza dyskusją!!! To nie jest XIX wiek, gdzie kolej nie miała żadnej alternatywy i konkurencji!! Pojazdy samochodowe, które są ogólnodostępne dzisiaj są podstawą transportu i dlatego dziwią mnie te ciągłe pytania dlaczego sieć dróg rozwija się lepiej i szybciej niż kolej - pytanie kompletnie niezrozumiałe biorąc pod uwagę koszty i to co zapewnia własny pojazd, a co z wielką biedą kolej!
  • #49 (odp. na #48) wasiukibic (2025-02-12 15:29:26)
    "Skończmy z pitoleniem o tym jak to biedna kolej zanika i ludzie nie mają kontaktu ze światem - BZDURA!" - piszesz z perspektywy roku 2025, a ja omawiam końcówkę lat 90. Sytuacja dziś, a wtedy jest diametralnie różna, zwłaszcza na prowincji. Kolej była droga, bo środki transportu jakie były wtedy do dyspozycji generowały niewspółmiernie wysokie kosztu do zysków. Oczywiście piszemy o kosztach/zyskach finansowych, bo np. koszty/zyski społeczne się zawsze skrzętnie pomija, jak choćby to, ile osób na skutek likwidacji przewozów pasażerskich zrezygnowało z przyjazdu dokądś, albo ograniczono komuś dostęp usług, itp. Pytanie o dysproporcje w rozwoju kolej - drogi są zazwyczaj retoryczne, bo odpowiedź jest w zasadzie znana, jak i geneza problemu. Przez lata zrobiono lub nie zrobiono wiele, aby jak największą liczbę osób wygonić z pociągów i wepchnąć do aut, co nie zawsze oznaczało poprawę jakości podróżowania, jak również poprawę dostępności tego, czy owego za pomocą samochodu, zakładając, że taki pojazd się posiada, bo też i nie każdy go ma.
  • #50 (odp. na #49) Prochiron (2025-02-12 19:08:28)
    Ogólnie jako sympatyk kolei zgadzam się, że połączeń powinno być możliwie dużo, jednak stawianie pociągu jako realnej alternatywy dla samochodu to zupełna fikcja, o czym już napomknął pan Błażej, a piszę to jako ktoś, kto całe życie spędził w pociągach i lubi nimi podróżować. Od kiedy kilka miesięcy temu wszedłem w posiadanie prywatnego wehikułu, to częstotliwość podróży koleją spadła o jakieś 90% i ograniczyła się praktycznie wyłącznie do wycieczek i przejażdżek dla przyjemności. Całe, przeszło trzydziestoletnie życie upłynęło mi na podróżowaniu z Poznania do Leszna i dalej do podleszczyńskiej wsi, jednak sentyment i ewentualne korzyści z kolei po prostu przegrywają z samym życiem. Podróż pociągiem jest w tej chwili jakkolwiek opłacalna wyłącznie dla jednodniowej wizyty w ramach karnetu regio, co wynosi w tej chwili 31 zł za jeden dzień. Przejazd z Poznania do celu wizyty kosztuje mnie ok. 30-35 zł w paliwie, co zrównuje się z ceną biletu na pociąg, i mówimy tu o jednym podróżnym, a nie dwóch i więcej. Są przypadki, kiedy podróż pociągiem nadal ma sens, ale są to pewne konkretne sytuacje, np. samotna podróż do odległego miasta czy dojeżdżanie kilka stacji do pracy/szkoły, gdzie oba punkty leżą w miarę blisko stacji. W tej chwili możliwość wyboru pociągu zamiast samochodu dla opisywanego rodzaju podróży to "tylko i aż" dodatkowa opcja i zabezpieczenie "w razie czego", a nie równorzędny konkurent, zwłaszcza, gdy ze stacji docelowej i tak musi nas ktoś odebrać, bo do celu podróży jest kilka kilometrów.
  • #51 MK (2025-05-01 13:38:08)
    W kwietniu bieżącego roku TurKol przejechał z Kalisza Pomorskiego do Złocieńca. Można zaktualizować status linii :)
  • #52 Andrzej Klauza (2025-05-02 09:15:30)
    Aktualny status widać w regulaminie sieci PKP PLK, gdzie prędkość 0km/h jest jeszcze na odcinku Drawno - Choszczno.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...