OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-09-02 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Grzmiąca  (Z)
0,000 0
 
 
  Lubogoszcz  (Z)
3,417 3
 
 
  Wielawino  (Z)
5,534 6
 
 
  Stary Chwalim  (Z)
8,603 9
 
 
  Barwice  (Z)
13,575 14
 
  17,556 18
 
  20,416 20
 
 
  Kołacz  (Z)
27,831 28
 
  31,647 32
 
  37,572 38
 
  39,092 39
 
  41,402 42
 
 
  Toporzyk  (Z)
43,818 44
 
 
  Gawroniec  (Z)
46,564 47
 
 
  Chlebowo  (Z)
51,180 48
 
  55,554 56
 
 
  Budowo JW1013  (Z)
61,300
 
  61,581 62
 
 
  Złocieniec  (Z)
65,341 66
 
 
  Osiek Drawski  (Z)
72,481 73
 
  75,904 76
 
 
  Borujsko  (Z)
81,770 82
 
  82,370
 
 
  Mirosławiec  (Z)
88,573 89
 
  94,150 94
 
  98,920 99
 
  103,107 103
 
  105,823 106
 
  109,419 110
 
  114,280
 
 
  Drawno  (Z)
116,460 117
 
 
  Kiełpino  (Z)
125,444 126
 
  128,892 129
 
 
  Wardyń  (Z)
135,462 136
 
 
  Wardyń CPN  (Z)
135,760
 
 
  Smoleń  (Z)
138,856 141
 
 
  Smoleń PZZ  (Z)
140,338
 
 
  Choszczno  (Z)
143,676 144
 
 
  Zamęcin  (Z)
148,977 149
 
  153,399 154
 
 
  Płotno  (Z)
155,808 156
 
 
  Pełczyce  (Z)
162,593 163
 
 
  Barlinek  (Z)
171,176 172
 
  178,208 179
 
 
  Mostkowo  (Z)
182,349 183
 
 
  Sulimierz  (Z)
186,358 187
 
 
  Dzierzgów  (Z)
188,100 188
 
 
  Głazów  (Z)
190,531 193
 
 
  Myślibórz  (Z)
198,438 199
 
  204,253 205
 
 
  Różańsko  (Z)
208,518 209
 
 
  Dyszno  (Z)
214,075 215
 
 
  Barnówko  (Z)
218,017 219
 
  218,067
 
  222,105 223
 
 
  Cychry  (Z)
228,126 229
 
  231,683 233
 
  238,919
 
 
  Kostrzyn  (F)
240,452 241
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #24 (odp. na #23) Gerson (2020-11-30 20:42:33)
    "Albo nowa linia Pyrzyce- St.Czarnowo i dalej starym traktem do Szczecina..." - to są raczej marzenia. Puszczenie linii przez Stare Czarnowo wymagałoby odbudowania linii z Pyrzyc do Sobieradza (fragment linii 419), następnie fragmentu trójkąta w Sobieradzu i odbudowanie praktycznie całej linii 417. O ile odbudowa fragmentu linii 419 i odcinka linii 417 z Sobieradza do Starego Czarnowa jest możliwa (pozostało starotorze), to odcinek ze Starego Czarnowa do Szczecina SEC moim zdaniem nie możliwy do realizacji z kilku powodów. 1) Nowo wybudowana ścieżka rowerowa ze Starego Czarnowa do Szczecina Jezierzyc - nikt nie podejmie decyzji dotyczącej jej rozbiórki. 2) Przecięcie ze starą drogą DK3 w jednym poziomie, wymagająca budowy przejazdu strzeżonego lub nasypów i wiaduktu (koszty). 3) W Szczecinie Płoni linia 417 przecinała DK10 (Szczecin - Stargard) w dwóch miejscach. Biorąc pod uwagę obecne natężenie ruchu na tej drodze przejazdy kolejowe nie wchodzą w rachubę. Budowa wiaduktów w tych miejscach biorąc z kolei pod uwagę ograniczenia w terenie to utopia finansowa. 4) Nowa ścieżka rowerowa biegnąca ze Szczecina Płoni do Szczecina SEC. Sytuacja podobna jak w pkt.1). 5) Brak łącznicy ze Szczecina SEC do Szczecina Zdroje, wymuszająca wykonywanie oblotu w Szczecinie Dąbiu. Kilkukrotnie przymierzano się do jej budowy i nigdy nie zrealizowano. Teraz biorąc pod uwagę wybudowaną pętlę tramwajową "Turkusowa" brak miejsca na jej realizację.
  • #25 Jacek (2020-12-01 12:47:04)
    Znam te szlaki, czy przejeżdżone, czy z Og. Bazy Kolejowej i oglądałem zapełnienie tamtych pociągów, nie tylko w dzień. 27 lat mieszkałem w Kostrzynie n/Odrą. Skoro są plany obudowy połączeń Kostrzyn/Gorzów Pyrzyce-Stargard celem stworzenia połączenia do Szczecina to dalej powtarzam będą jeździć tymi pociągami tylko kolejarze i miłośnicy kolei. Reszta czasami się przejedzie plastikiem dla uciechy, przy dobrej pogodzie, bo nie trzeba się przesiadać. Większość pojedzie po staremu autobusami lub prywatnymi samochodami.
  • #26 Jacek (2020-12-01 13:35:24)
    Dlaczego zniknęła kolej w Lidzbarku Warmińskim - niegdyś pięciokierunkowym węźle? Prawie nikt nie chciał jeździć z Olsztyna ze zmianą kierunku w Czerwonce + 15 - 20 minut w plecy. A gdyby powstał szlak Lidzbark W.- Łaniewo - Dobre Miasto zyskałyby też na tym Bartoszyce, dwa duże miasta, a tak jest lipa.
  • #27 (odp. na #24) irek (2020-12-01 13:51:37)
    - to są raczej marzenia. Puszczenie linii przez Stare Czarnowo wymagałoby odbudowania linii z Pyrzyc do Sobieradza .....@Gerson przedstawienie sytuacji w tej okolicy trafione w punkt! Sam jakiś czas temu przebyłem pieszo, nie cały ten opisany przez ciebie teren, ale jedynie jego szczeciński odcinek. Niestety, ale na tym krótkim odcinku nastąpiły tak głębokie zmiany że tylko kłamy i zwykli polityczni oszuści mogą pierniczyć farmazony o przywróceniu do życia tam dróg żelaznych! Na to wszystko potrzebne są miliardy albo filantrop, szejk naftowy. Pierwszych nie ma, są ważniejsze cele, a ten drugi ma to gdzieś! Inna sprawa. Czy ktoś zwrócił uwagę że jak zaczyna coś się "kręcić" w temacie przywrócenia jakiejś linii czy też jej kawałka to dziwnym trafem w pustych lokalnych sakiewkach znajduje się kasiorka aby w trybie przyspieszonym pierdyknąć tam ...ścieżkę rowerową?! Czy ktoś prześledził jaka jest frekwencja na tych nowo powstałych ścieżkach rowerowych? Ja znam jedną! To częściowo zlikwidowana linia 376 na odcinku Grodzisk Wielkopolski - Opalenica. To jest perfekcyjnie przygotowana pod każdym względem trasa miłośników welocypedów. Ilekroć tam przejeżdżam samochodem ruch jest znaczy, a w w dni wolne/świąteczne jeszcze większy.
  • #28 Jacek (2020-12-01 20:06:18)
    Czy w porze mokrej jest ten sam ruch rowerowy na byłej linii 376 koło Opalenicy, co przy suchej - chyba nie .
  • #29 lep wyborczy (2020-12-06 12:09:54)
    Czy coś w końcu wiadomo co stanie się z odcinkiem Choszczno - Drawno? Czy będą mgliste obietnice z jej ponownym przyłączeniem do ruchu czy też znając życie PLK zniszczy i ten kawałek. Bo podobno kiedyś ta linia od Choszczna do Grotnik była wpisana jako linia o znaczeniu państwowym.
    NIE ZANOSI się na włączenie odcinka linii 410 Choszczno-Drawno do sieci PKP PLK. Linia cała na odcinku Złocieniec -Choszczno oraz na remontowanym odcinku na potrzeby transportów wojskowych - Grotniki Drawskie koło Złocieńca nie została ujęta w programie KOLEJ + cyt: To odbudowa połączenia ze Stargardu do Kostrzyna, z Myśliborza do Gorzowa Wielkopolskiego oraz budowa stacji Tuczno Krajeńskie.

    - Projekty, zgodnie z założeniami programu Kolej+ mają służyć uzupełnieniu infrastruktury na obszarach, gdzie występuje wykluczenie komunikacyjne: powiatach pyrzyckim i myśliborskim. ZWAŻYWSZY na stan tamtych linii 411,415,422,410 koło Myśliborza ,gdzie planowane są nowe nasypy, przebiegi, stacja Myślibórz to obecnie obwodnica, to nie włączenie wschodniej części linii kolejowej nr 410 gdzie 2/3 linii będzie wyremontowane z programu MON, pozostaje tylko 27 km odcinka Choszczno-Drawno + przystanki na odcinku remontowanym dla MON. W 2014 r twierdzono że linii nie ma w planie transportowym województwa bo jest nieczynna i nieprzejezdna, a województwa nie stać na remont ,teraz gdy 23 linii przechodzi remont to województwo nie zgłosiło jej do programu kolejowego programu odbudowy, tu też jest niestety wykluczenie w powiatach, dlaczego tak jest? Co stoi na przeszkodzie w realizacji? Druga sprawa to LCS. W Kaliszu Pomorskim i Choszcznie na ma w planie LCS dla obsługi odcinka Choszczno-Drawno i Kalisz Pomorski-Drawno; tu ma być bocznica szlakowa. Prócz tego, po przebudowie stacji Kalisz Pomorski nastawnia KA 1 pozostaje poza zakresem prac i działania nowego systemu.
  • #30 (odp. na #29) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-06 20:23:56)
    Skoro nawet w Barlinku gdzie jest naprawdę potężny zakład przemysłu drzewnego, a są też liczne inne, mniejsze + odlewnia 1,5 km od dawnej stacji nie zostawiono tej linii nawet jako bocznicy, to nie ma wielkich szans dla odcinka Choszczno - Drawno.
  • #31 Patryk Krzywiński (2020-12-07 07:58:30)
    Zapewne od Drawna do Choszczna powstanie wspaniała ścieżka rowerowa. No niestety, my nigdy Zachodowi nie dorównamy. Potrafimy tylko gadać, kłamać i kraść. Taki nasz naród.
  • #32 lep w (2020-12-07 13:08:11)
    Alfred, podając Barlinek to fajnie, aby tam był transport kolejowy, ale patrząc na brak działań firm i samorządu, to dziwne że nikt nie zabiegał, aby pozostawić tę cześć linii dla lepszego transportu towarów (zapobieżenie degradacji dróg), cóż jest za to większa inicjatywa: https://barlinek24.p… Patrząc na odcinek Choszczno - Drawno, to i owszem, nie jest on pępkiem świata, ale już jest pępkiem, a nawet pępowiną tego odcinka linii 410, gdyż bez tego odcinka te 55 km trasy nie będą wykorzystane, ani w ruchu pasażerskim, ani w towarowym. Chyba logiczne, aby linia była od węzła na 210 i węzła na 351, tylko takie rozwiązanie nadaje sens całości.
  • #33 (odp. na #31) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-07 20:55:08)
    Biorąc pod uwagę że na magistrali 351 (Poznań - Szczecin) mało co się dzieje to jaki sens mają, przynajmniej w ruchu pasażerskim, takie boczne linie?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...