Linia Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)
Ostatnia zmiana: 2025-06-09 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#43
#
(2024-04-05 20:32:56)
Ten sam urząd ci sami ludzie. Rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie poinformowała nas, że remont odcinka Drawno – Choszczno, nieobjętego inwestycją MON, ma zostać umieszczony w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2021-2027.
Pod koniec stycznia 2019 r. województwo zachodniopomorskie w piśmie do prezesa PKP PLK SA zadeklarowało gotowość do ujęcia rewitalizacji odcinka Drawno – Choszczno w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2021-2027. PKP PLK zadeklarowała natomiast określenie zakresu rzeczowego oraz oszacowanie kosztu inwestycji. Jest to bowiem konieczny warunek umieszczenia zadania na liście projektów pozakonkursowych w przyszłym RPO. https://24kurier.pl/…?
Są pieniądze na remonty dróg, ale nie linii kolejowych
Tak się jednak nie stanie. – Zgodnie z wytycznymi ministra odpowiedniego do funduszy europejskich nie uwzględniliśmy w programie regionalnym Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego środków finansowych na cele związane z modernizacją czy odbudową linii kolejowych – mówi Tomasz Tokarzewski, podinspektor w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego. Samorząd nie rozważa też finansowania remontu trasy z Choszczna do Drawna w żaden inny sposób. -
#44
Mikol74
(2024-05-13 21:37:34)
Na odcinku Grzmiąca - Wielawino na pewno nie ma ścieżki rowerowej, torowisko jest zarośnięte choć daje się przejść.
-
#45
Tommt
(2024-11-29 22:43:04)
Linia zmodernizowana na odcinku Złocieniec - Drawno https://wiadomosci.r…
-
#46
djSon
(2025-02-12 13:36:54)
https://www.portalsa…
Trochę planują, ale co wyjdzie, czas pokaże. -
#47
(odp. na #46)
wasiukibic
(2025-02-12 14:31:56)
O tym, że odcięcie Połczyna-Zdrój od kolejowych przewozów pasażerskich było błędem pisano już pod koniec lat 90. XX wieku, kiedy to zarówno władze miasteczka, ośrodków sanatoryjnych i sami kuracjusze skarżyli się, że ostatni etap podróży muszą pokonać niewygodnymi autobusami PKS ze Szczecinka i Świdwina, co obniżyło atrakcyjność uzdrowiska. To były jeszcze czasy sprzed masowego napływu tanich aut z Reichu oraz królowania kultowych H9 w PKSach. Niestety, zarówno PKP, jak i właściwe ministerstwo miało to kompletnie w życi i ma to do dzisiejszego dnia. Zach-pom nie uruchomi przewozów, bo linia nie istnieje, PLK nie odbuduje linii - bo gdzieś tam kiedyś ją zlikwidowano i obecnie nic po niej nie jeździ - koło spierdzielenia się zamyka, bo PLK ma jeszcze jedną wymówkę - grunty przekazane do PKP Nieruchomości.
-
#48
Błażej Kopka
(2025-02-12 14:57:40)
Skończmy z pitoleniem o tym jak to biedna kolej zanika i ludzie nie mają kontaktu ze światem - BZDURA!!! Kolej jest BARDZO DROGIM ŚRODKIEM TRANSPORTU!! Kolej obecnie to jest tylko transport dla wybranych - ze zniżkami, rabatami, biletami okresowymi itd. Normalny obywatel niemal ZAWSZE zyska jadąc własnym pojazdem, a przejazdy w kilka osób są już w ogóle poza dyskusją!!! To nie jest XIX wiek, gdzie kolej nie miała żadnej alternatywy i konkurencji!! Pojazdy samochodowe, które są ogólnodostępne dzisiaj są podstawą transportu i dlatego dziwią mnie te ciągłe pytania dlaczego sieć dróg rozwija się lepiej i szybciej niż kolej - pytanie kompletnie niezrozumiałe biorąc pod uwagę koszty i to co zapewnia własny pojazd, a co z wielką biedą kolej!
-
#49
(odp. na #48)
wasiukibic
(2025-02-12 15:29:26)
"Skończmy z pitoleniem o tym jak to biedna kolej zanika i ludzie nie mają kontaktu ze światem - BZDURA!" - piszesz z perspektywy roku 2025, a ja omawiam końcówkę lat 90. Sytuacja dziś, a wtedy jest diametralnie różna, zwłaszcza na prowincji. Kolej była droga, bo środki transportu jakie były wtedy do dyspozycji generowały niewspółmiernie wysokie kosztu do zysków. Oczywiście piszemy o kosztach/zyskach finansowych, bo np. koszty/zyski społeczne się zawsze skrzętnie pomija, jak choćby to, ile osób na skutek likwidacji przewozów pasażerskich zrezygnowało z przyjazdu dokądś, albo ograniczono komuś dostęp usług, itp. Pytanie o dysproporcje w rozwoju kolej - drogi są zazwyczaj retoryczne, bo odpowiedź jest w zasadzie znana, jak i geneza problemu. Przez lata zrobiono lub nie zrobiono wiele, aby jak największą liczbę osób wygonić z pociągów i wepchnąć do aut, co nie zawsze oznaczało poprawę jakości podróżowania, jak również poprawę dostępności tego, czy owego za pomocą samochodu, zakładając, że taki pojazd się posiada, bo też i nie każdy go ma.
-
#50
(odp. na #49)
Prochiron
(2025-02-12 19:08:28)
Ogólnie jako sympatyk kolei zgadzam się, że połączeń powinno być możliwie dużo, jednak stawianie pociągu jako realnej alternatywy dla samochodu to zupełna fikcja, o czym już napomknął pan Błażej, a piszę to jako ktoś, kto całe życie spędził w pociągach i lubi nimi podróżować. Od kiedy kilka miesięcy temu wszedłem w posiadanie prywatnego wehikułu, to częstotliwość podróży koleją spadła o jakieś 90% i ograniczyła się praktycznie wyłącznie do wycieczek i przejażdżek dla przyjemności. Całe, przeszło trzydziestoletnie życie upłynęło mi na podróżowaniu z Poznania do Leszna i dalej do podleszczyńskiej wsi, jednak sentyment i ewentualne korzyści z kolei po prostu przegrywają z samym życiem. Podróż pociągiem jest w tej chwili jakkolwiek opłacalna wyłącznie dla jednodniowej wizyty w ramach karnetu regio, co wynosi w tej chwili 31 zł za jeden dzień. Przejazd z Poznania do celu wizyty kosztuje mnie ok. 30-35 zł w paliwie, co zrównuje się z ceną biletu na pociąg, i mówimy tu o jednym podróżnym, a nie dwóch i więcej. Są przypadki, kiedy podróż pociągiem nadal ma sens, ale są to pewne konkretne sytuacje, np. samotna podróż do odległego miasta czy dojeżdżanie kilka stacji do pracy/szkoły, gdzie oba punkty leżą w miarę blisko stacji. W tej chwili możliwość wyboru pociągu zamiast samochodu dla opisywanego rodzaju podróży to "tylko i aż" dodatkowa opcja i zabezpieczenie "w razie czego", a nie równorzędny konkurent, zwłaszcza, gdy ze stacji docelowej i tak musi nas ktoś odebrać, bo do celu podróży jest kilka kilometrów.
-
#51
MK
(2025-05-01 13:38:08)
W kwietniu bieżącego roku TurKol przejechał z Kalisza Pomorskiego do Złocieńca. Można zaktualizować status linii :)
-
#52
Andrzej Klauza
(2025-05-02 09:15:30)
Aktualny status widać w regulaminie sieci PKP PLK, gdzie prędkość 0km/h jest jeszcze na odcinku Drawno - Choszczno.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)