OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-04-12 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Grzmiąca  (Z)
0,000 0
 
 
  Lubogoszcz  (Z)
3,417 3
 
 
  Wielawino  (Z)
5,534 6
 
 
  Stary Chwalim  (Z)
8,603 9
 
 
  Barwice  (Z)
13,575 14
 
  17,556 18
 
  20,416 20
 
 
  Kołacz  (Z)
27,831 28
 
  31,647 32
 
  37,572 38
 
  39,092 39
 
  41,402 42
 
 
  Toporzyk  (Z)
43,818 44
 
 
  Gawroniec  (Z)
46,564 47
 
 
  Chlebowo  (Z)
51,180 48
 
  55,554 56
 
 
  Budowo JW1013  (Z)
61,300
 
  61,581 62
 
 
  Złocieniec  (Z)
65,341 66
 
 
  Osiek Drawski  (Z)
72,481 73
 
  75,904 76
 
 
  Borujsko  (Z)
81,770 82
 
  82,370
 
 
  Mirosławiec  (Z)
88,573 89
 
  94,150 94
 
  98,920 99
 
  103,107 103
 
  105,823 106
 
  109,419 110
 
  114,280
 
 
  Drawno  (Z)
116,460 117
 
 
  Kiełpino  (Z)
125,444 126
 
  128,892 129
 
 
  Wardyń  (Z)
135,462 136
 
 
  Wardyń CPN  (Z)
135,760
 
 
  Smoleń  (Z)
138,856 141
 
 
  Smoleń PZZ  (Z)
140,338
 
 
  Choszczno  (Z)
143,676 144
 
 
  Zamęcin  (Z)
148,977 149
 
 
  Lubiana  (Z)
153,399 154
 
 
  Płotno  (Z)
155,808 156
 
 
  Pełczyce  (Z)
162,593 163
 
 
  Barlinek  (Z)
171,176 172
 
  178,208 179
 
 
  Mostkowo  (Z)
182,349 183
 
 
  Sulimierz  (Z)
186,358 187
 
 
  Dzierzgów  (Z)
188,100 188
 
 
  Głazów  (Z)
190,531 193
 
 
  Myślibórz  (Z)
198,438 199
 
  204,253 205
 
 
  Różańsko  (Z)
208,518 209
 
 
  Dyszno  (Z)
214,075 215
 
 
  Barnówko  (Z)
218,017 219
 
  218,067
 
  222,105 223
 
 
  Cychry  (Z)
228,126 229
 
  231,683 233
 
  238,919
 
 
  Kostrzyn  (F)
240,452 241
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2017-12-27 07:35:43)
    Z maila do redakcji: https://www.youtube.… Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) irek (2017-12-27 11:57:00)
    Widać spory ruch w obiecankach, szczególnie przed wyborami. 2018 to rok wyborów lokalnych, więc zaczynają się licytacje i obiecanki. W komunikacie jest ciekawostka. Przy tej linii od dawien dawna, były poligony, koszary jednostki wojskowe, które korzystały z transportu kolejowego. Co się stało takiego że przez ostatnie 20-25 lat, ten transport był zbędny dla wojska? Nagle jakieś ktosie odkrywają Amerykę....kolej jest potrzebna armii! Odpowiedz»
  • #3 roman paul poznan (2017-12-27 13:55:38)
    brak linii dla armii jest widoczny na Warmii i Mazurach przeciez nic prostszego jak "podrzucić" kilkanaście czołgów i innych pojazdów w kilka godzin pod Obwód Kaliningradzki Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #2) djSon (2017-12-27 14:03:57)
    No ale jak już wypowiada się biuro prasowe PLK, to musi być coś na rzeczy. Szkoda tylko, że Barlinek i Myślibórz są odcięte od kolei. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) irek (2017-12-27 19:35:42)
    @djSon to biuro prasowe, ustami tego rzecznika już nie takie rzeczy wypowiadało i obiecywało :P Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) djSon (2017-12-27 22:17:12)
    Jasne, ale nadal mam nadzieję, że coś ruszy. Burmistrz Mirosławca już prosił. Może jednak... Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...