Linia Jugowice – Walim
Ostatnia zmiana: 2025-08-27 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-05 19:21:55)
Jeśli już, to właśnie ta linia powinna zostać odbudowana, jako zakończenie linii z Wrocławia w miejsce odcinka Jugowice - Jedlina. Walim i okolice zyskałyby jako miejscowość turystyczna.
-
#2
Trapp
(2020-10-06 10:48:29)
Starotorze w co najmniej dwóch miejscach rozparcelowane, sprzedane w prywatne ręce i ogrodzone. Budynek i teren wokół dawnej lokomotywowni tak samo. Walim jak chce skorzystać na remoncie odcinka Świdnica-Jedlina, to bezwzględnie powinien doprowadzić do skomunikowanie pociągów z busem - i to nie do Walimia, ale do samej Rzeczki i/lib Przełęczy Walimskiej.
-
#3
(odp. na #1)
Przemek
(2020-10-07 16:55:44)
#1 Bez połączenia z linią nr 286?!
#2 Jak można sprzedawać teren kolejowy w celu innego użytkowania? Teren linii kolejowej tym bardziej. -
#4
(odp. na #3)
Stanisław Pikul
(2020-10-07 18:33:17)
Linia nie figurowała w wykazie D-29 od lat siedemdziesiątych ub.w.
-
#5
(odp. na #4)
Przemek
(2020-10-18 02:53:42)
Owszem, ale dla mnie to skandal, ponieważ utrudnia odtworzenie linii.
-
#6
Michael
(2025-02-24 04:58:34)
Przydała by się, jako atrakcja turystyczna i uzupełnienie ciągu komunikacyjnego Jugowice - Walim. Należało by również odbudować mijankę w Jugowicach, dla przepustowości linii Świdnica - Jedlina-Zdrój. Przecież w Muzeum Kolejnictwa mają szynobusa, który po remoncie mógłby wozić ludzi do Walimia ze Świdnicy, czy nawet Jaworzyny Śląskiej.
-
#7
(odp. na #6)
wasiukibic
(2025-02-24 22:14:35)
Jeżeli chcesz z tego zrobić atrakcję turystyczną, to musiała by to być kolej elektryczna, zbliżona do oryginału, jaki kursował do końca lat 50. XX wieku, w dodatku sprzedawana jako jeden produkt turystyczny ze zwiedzaniem sztolni Osówki, czy Rzeczki. Problem w tym, że raczej nie ma opcji, żeby pociąg podjeżdżał w pobliże jednego, czy drugiego kompleksu, więc dystans kilku km trzeba by pokonać per pedes, albo jakimś wozidłem, najlepiej też jakimś wystylizowanym. Kto wyłoży na to wszystko fundusze? Musiałbyś znaleźć jakiegoś bogatego sponsora.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Jugowice – Walim