OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Piła Główna – Ustka (405)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-19 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,252 0
|
|  
  Piła PŁB   (P)
1,381
3,883
|
|  
  Zawada   (P)
10,500
|
|   14,090
|
|  
  Płytnica   (P)
21,790
|
|  
  Sitowiec   (P)
|
|  
  Ptusza   (P)
29,860
|
|  
  Jastrowie   (P)
34,835
|
|   37,000
|
|   41,123
|
|  
  Okonek   (P)
48,074
|
|  
  Brokęcino   (P)
53,370
|
|  
  Lotyń   (P)
58,270
|
|   64,750
|
|  
  Szczecinek   (Z)
70,711
 
   
  Gwda Mała   (Z)
80,140
 
   
  Drzonowo   (Z)
89,110
 
   
  Biały Bór   (Z)
98,328
 
    108,400
 
   
  Słosinko   (G)
108,725
 
   
  Miastko   (G)
115,729
 
   
  Kawcze   (G)
126,013
 
   
  Przytocko   (G)
132,066
 
   
  Ciecholub   (G)
138,360
 
   
  Biesowice   (G)
140,676
 
   
  Kępka   (G)
143,300
 
   
  Kępice   (G)
146,153
 
   
  Korzybie   (G)
152,558
 
    158,853
 
   
  Słonowice   (G)
163,350
 
   
  Widzino   (G)
169,010
 
    171,370
 
   
  Słupsk   (G)
175,004
|
|   176,878
|
|  
  Włynkowo   (G)
179,082
|
|  
  Strzelinko   (G)
181,890
|
|  
  Gałęzinowo   (G)
183,680
|
|   185,410
|
|  
  Mokrzyca   (G)
189,300
|
|  
  Ustka   (G)
192,250
|
|   193,283
Obraz

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Piła Północ – Zawada: Piła Północ - Zawada
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 Dżon Łejn (2024-06-07 22:25:16)
    W historii brakuje opisu korekty przebiegu około dwukilometrowego odcinka pod Korzybiem w 1921r., przy okazji zmiany układu torowego, związanego z budową odcinka Korzybie - Polanów. To dlatego dziś budynek stacyjny nie jest położony równolegle do torów.
  • #19 Andrzej (2024-08-06 15:00:27)
    Przejechałem całą lk 405. W większości teren skazuje, że była to kiedyś linia dwutorowa: szerokość nasypu, przyczółki mostowe. Nigdzie nie mogę nic dowiedzieć, kto był taki zdolny: czy panowie trenujący prawą rękę, czy bracia z za Buga, czy PRL.
  • #20 Dżon Łejn (2024-08-27 00:25:54)
    Andrzeju. Ta linia nigdy nie była dwutorowa.
  • #21 Mszkl (2024-08-29 22:25:49)
    Do umieszczenia w Bazie nowy PO "Jastrowie Miasto". Opierając się na SRJP (tab. 340) ma lokalizację 2,165 km na północ od stacji Jastrowie, co dawałoby okrągły kilometraż 37,000 linii.
  • #22 Kolejman (2024-09-01 00:38:13)
    Odpowiedź na #12:
    Zamiast Wałcz-Czaplinek, łatwiej i taniej byłoby odbudować Jastrowie-Czaplinek. Nawet jest miejsce na nową łącznicę od strony Ptuszy. Wtedy bez zmiany czoła z Piły w stronę Czaplinka dał byś radę. O budowie odcinka Czaplinek-Polczyn zapomnij, nieopłacalne. Teren nieprzyjazny, wąska dolina pełna jezior, otoczona wzgórzami. Do Połczyna był kiedyś dojazd ze Złocieńca, który jest na jednej linii z Czaplinkiem, zaraz za nim. Więc jeżeli już bardzo chcesz tworzyć taki korytarz, korzystaj z gotowców. Pierwszy rozebrali sołdaty, drugi solidaruchy. Na pierwszym rosną drzewka, drugi można zwiedzić rowerem. Aby taki korytarz miał sens, warto by było zmaścić coś nowego z Połczyna np. do Tychowa lub Podborska, bo odbudowa do Grzmiącej to bezsensowny objazd. Szlak do Grzmiącej miał sens, gdy miał kontynuację dalej w stronę Słupska czy Bytowa, ale o to sołdaty też zadbali.
  • #23 Antek Kujawski (2024-09-01 11:34:59)
    Na trasie Jastrowie - Czaplinek jest obecnie poligon wojskowy, a jego to raczej nie da się przesunąć, więc odbudowa tej linii to mrzonka. Jednak nie byłby to najgorszy pomysł, ale to tylko ze względu na festiwal Owsiaka, który odbywa się w Broczynie, leżącym na trasie tej linii.
  • #24 X. Piast II Chrobry (2024-11-30 19:28:33)
    Na szlaku Słupsk - Ustka obecnie funkcjonuje ZKA.
  • #25 (odp. na #20) Andrzej Kizimowicz (2024-12-27 22:48:27)
    A ja mam podobne wrażenie, że była dwutorowa. Wyraźnie widać po szerokości nasypów. A już najlepiej widać to w Jastrowiu, przejeżdżając w centrum pod wiaduktem. Drugi tor musiała zabrać ze sobą taka "trochę większa wycieczka", jako suwenir, kiedy wracali spod Berlina od 1945 r. Jeżeli jednak teoria o tym, że nie była to dwutorowa linia jest prawdziwa - to była pod drugi tor przygotowana. Innych opcji nie widzę.
  • #26 Dżon Łejn (2025-01-22 00:11:25)
    Odpowiedź na nr 25.
    Przedwojenne i wojenne mapy nie kłamią. Zawsze jednotorowa.
  • #27 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:45:29)
    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Piła Główna – Ustka (405)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...