Linia Piła Główna – Ustka (405)
Ostatnia zmiana: 2025-08-19 (historia)
Odcinki alternatywne
Nazwa odcinka | Od | Do |
---|---|---|
Piła Północ – Zawada: | Piła Północ - | Zawada |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#18
Dżon Łejn
(2024-06-07 22:25:16)
W historii brakuje opisu korekty przebiegu około dwukilometrowego odcinka pod Korzybiem w 1921r., przy okazji zmiany układu torowego, związanego z budową odcinka Korzybie - Polanów. To dlatego dziś budynek stacyjny nie jest położony równolegle do torów.
-
#19
Andrzej
(2024-08-06 15:00:27)
Przejechałem całą lk 405. W większości teren skazuje, że była to kiedyś linia dwutorowa: szerokość nasypu, przyczółki mostowe. Nigdzie nie mogę nic dowiedzieć, kto był taki zdolny: czy panowie trenujący prawą rękę, czy bracia z za Buga, czy PRL.
-
#20
Dżon Łejn
(2024-08-27 00:25:54)
Andrzeju. Ta linia nigdy nie była dwutorowa.
-
#21
Mszkl
(2024-08-29 22:25:49)
Do umieszczenia w Bazie nowy PO "Jastrowie Miasto". Opierając się na SRJP (tab. 340) ma lokalizację 2,165 km na północ od stacji Jastrowie, co dawałoby okrągły kilometraż 37,000 linii.
-
#22
Kolejman
(2024-09-01 00:38:13)
Odpowiedź na #12:
Zamiast Wałcz-Czaplinek, łatwiej i taniej byłoby odbudować Jastrowie-Czaplinek. Nawet jest miejsce na nową łącznicę od strony Ptuszy. Wtedy bez zmiany czoła z Piły w stronę Czaplinka dał byś radę. O budowie odcinka Czaplinek-Polczyn zapomnij, nieopłacalne. Teren nieprzyjazny, wąska dolina pełna jezior, otoczona wzgórzami. Do Połczyna był kiedyś dojazd ze Złocieńca, który jest na jednej linii z Czaplinkiem, zaraz za nim. Więc jeżeli już bardzo chcesz tworzyć taki korytarz, korzystaj z gotowców. Pierwszy rozebrali sołdaty, drugi solidaruchy. Na pierwszym rosną drzewka, drugi można zwiedzić rowerem. Aby taki korytarz miał sens, warto by było zmaścić coś nowego z Połczyna np. do Tychowa lub Podborska, bo odbudowa do Grzmiącej to bezsensowny objazd. Szlak do Grzmiącej miał sens, gdy miał kontynuację dalej w stronę Słupska czy Bytowa, ale o to sołdaty też zadbali. -
#23
Antek Kujawski
(2024-09-01 11:34:59)
Na trasie Jastrowie - Czaplinek jest obecnie poligon wojskowy, a jego to raczej nie da się przesunąć, więc odbudowa tej linii to mrzonka. Jednak nie byłby to najgorszy pomysł, ale to tylko ze względu na festiwal Owsiaka, który odbywa się w Broczynie, leżącym na trasie tej linii.
-
#24
X. Piast II Chrobry
(2024-11-30 19:28:33)
Na szlaku Słupsk - Ustka obecnie funkcjonuje ZKA.
-
#25
(odp. na #20)
Andrzej Kizimowicz
(2024-12-27 22:48:27)
A ja mam podobne wrażenie, że była dwutorowa. Wyraźnie widać po szerokości nasypów. A już najlepiej widać to w Jastrowiu, przejeżdżając w centrum pod wiaduktem. Drugi tor musiała zabrać ze sobą taka "trochę większa wycieczka", jako suwenir, kiedy wracali spod Berlina od 1945 r. Jeżeli jednak teoria o tym, że nie była to dwutorowa linia jest prawdziwa - to była pod drugi tor przygotowana. Innych opcji nie widzę.
-
#26
Dżon Łejn
(2025-01-22 00:11:25)
Odpowiedź na nr 25.
Przedwojenne i wojenne mapy nie kłamią. Zawsze jednotorowa. -
#27
Programista Kolejowy
(2025-06-09 19:45:29)
271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
Tory stacyjne piły
18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.
Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.
https://youtu.be/qLC…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Piła Główna – Ustka (405)