OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Janowiec Wielkopolski – Skoki (385)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-07-30 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
 
 
  Gołaszewo  (P)
6,427
 
 
  Mieścisko  (P)
11,695
 
  16,765
 
 
  Skoki  (P)
25,705
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 (odp. na #10) kitt (2017-12-24 19:02:57)
    B
    yłem dzisiaj sprawdziłem to są dokładnie na piekiełku
    Odpowiedz»
  • #12 michu (2017-12-28 21:15:29)
    Łatwo rozebrać , trudno zbudować już nigdy nasz region nie będzie miał połączenia kolejowego . Podziękujmy naszym samożądowcom - niedługo wybory !!!! Odpowiedz»
  • #13 Widmo (2018-01-23 21:29:37)
    Przepraszam a gdzie to piekielko jest jak można zapytać Odpowiedz»
  • #14 (odp. na #13) kitt (2018-01-27 21:03:23)
    Nie daleko Mieściska koło oś michałowskiego Odpowiedz»
  • #15 roman paul poznan (2018-01-29 09:17:43)
    teraz trzeba ratować linie z Gniezna do Janowca, słyszałem, ze jeżdżą tam towarowe pociągi o poszerzonej skrajni dalej na północ, natomiast linia z Gniezna do Skoków przez Kłecko działa nawet został pięknie wyremontowany most przez użytkownika trasy tj.Petrochemie która transportuje tam do swojej bazy paliw, paliwo do Rejowca Odpowiedz»
  • #16 kitt (2018-01-31 20:04:03)
    Niestety rozbiórka Lini trwa nadal i już nic się nie da zrobić Odpowiedz»
  • #17 (odp. na #16) Maciej (2018-02-01 08:19:11)
    Zawsze można ją wybudować od nowa (pod warunkiem, że grunty, przez które przebiega torowisko, nie zmienią właściciela). Chyba jestem trochę naiwnym fantastą ;) Odpowiedz»
  • #18 Maciej (2018-02-01 10:22:00)
    W piśmie z dnia 24.01.2018 r. wystawionym przez PKP S.A. Wydział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu podano m.in.:
    „/.../ nie jest możliwe wstrzymanie działań związanych z fizyczną likwidacją układu torowego związanego z byłą linią kolejową Janowiec-Skoki.
    Decyzja o likwidacji poprzedzona była wieloletnim brakiem jakiegokolwiek zainteresowania przewoźników prowadzeniem ruchu kolejowego oraz zebraniem niezbędnej dokumentacji pozwalającej przeprowadzić stosowne prace.
    Jesteśmy przekonani, że we współpracy z władzami samorządowymi nieruchomości związane z byłą linią zostaną zagospodarowane i będą służyły lokalnej społeczności, przede wszystkim z punktu widzenia rozwoju turystyki”.
    Odpowiedz»
  • #19 (odp. na #18) Adrian K (2018-02-04 17:59:54)
    Zwyczajny bełkot jak to przy takich okazjach piszą. Jakie zainteresowanie miała mieć linia od wielu lat nieprzejezdna (no bo po co wysyłać drezyny inspekcyjne?), częściowo rozkradziona (bo po co pilnować i jeździć drezyną j.w.), odciętą od jednej strony od sieci kolejowej od kilku lat (zmora ostatnich remontów w Polsce). Ale za to wszystko winne jest nie kto inny tylko PLK i poprzednie władze starego PKP. I tak bez mała 10 tys. ludzi pozbawiono dogodnego połączenia z Poznaniem, mimo że można to było zrobić niewielkim nakładem kosztów. W czworokącie Poznań - Inowrocław - Bydgoszcz - Piła to ostatnia linia "czekająca" na rozbiórkę. Teraz zostają dwa odcinki bez ruchu z niepewną przyszłością: Szubin - Gołańcz i Żnin - Wapienno. Odpowiedz»
  • #20 kitt (2018-02-07 20:19:36)
    Jutro nastąpi demontaż torowiska(torów) na stacji Mieścisko są to potwierdzone informacje. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Janowiec Wielkopolski – Skoki (385)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...