OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Janowiec Wielkopolski – Skoki (385)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-06-21 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
 
 
  Gołaszewo  (P)
6,427
 
 
  Mieścisko  (P)
11,695
 
  16,765
 
 
  Skoki  (P)
25,705
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #17 (odp. na #16) Maciej (2018-02-01 08:19:11)
    Zawsze można ją wybudować od nowa (pod warunkiem, że grunty, przez które przebiega torowisko, nie zmienią właściciela). Chyba jestem trochę naiwnym fantastą ;)
  • #18 Maciej (2018-02-01 10:22:00)
    W piśmie z dnia 24.01.2018 r. wystawionym przez PKP S.A. Wydział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu podano m.in.:
    „/.../ nie jest możliwe wstrzymanie działań związanych z fizyczną likwidacją układu torowego związanego z byłą linią kolejową Janowiec-Skoki.
    Decyzja o likwidacji poprzedzona była wieloletnim brakiem jakiegokolwiek zainteresowania przewoźników prowadzeniem ruchu kolejowego oraz zebraniem niezbędnej dokumentacji pozwalającej przeprowadzić stosowne prace.
    Jesteśmy przekonani, że we współpracy z władzami samorządowymi nieruchomości związane z byłą linią zostaną zagospodarowane i będą służyły lokalnej społeczności, przede wszystkim z punktu widzenia rozwoju turystyki”.
  • #19 (odp. na #18) Adrian K (2018-02-04 17:59:54)
    Zwyczajny bełkot jak to przy takich okazjach piszą. Jakie zainteresowanie miała mieć linia od wielu lat nieprzejezdna (no bo po co wysyłać drezyny inspekcyjne?), częściowo rozkradziona (bo po co pilnować i jeździć drezyną j.w.), odciętą od jednej strony od sieci kolejowej od kilku lat (zmora ostatnich remontów w Polsce). Ale za to wszystko winne jest nie kto inny tylko PLK i poprzednie władze starego PKP. I tak bez mała 10 tys. ludzi pozbawiono dogodnego połączenia z Poznaniem, mimo że można to było zrobić niewielkim nakładem kosztów. W czworokącie Poznań - Inowrocław - Bydgoszcz - Piła to ostatnia linia "czekająca" na rozbiórkę. Teraz zostają dwa odcinki bez ruchu z niepewną przyszłością: Szubin - Gołańcz i Żnin - Wapienno.
  • #20 kitt (2018-02-07 20:19:36)
    Jutro nastąpi demontaż torowiska(torów) na stacji Mieścisko są to potwierdzone informacje.
  • #21 (odp. na #19) Darek Nowak (2020-03-28 23:55:01)
    Trzeba jednak wziąść pod uwagę fakt że ta linia była całkowicie już zdekapitalizowana i trzeba by w nią zainwestować ponad 40 mln PLN.
    Chociaż wtedy pociągi z Poznania powinny kursować nawet do Damasławka a nawet do Kcyni.
  • #22 Cyprian Kruk (2020-03-29 19:12:01)
    Nigdy nie było zainteresowania tą linią. W latach 80-tych i 90-tych pociągi woziły powietrze.
  • #23 (odp. na #22) Maciej (2020-03-29 19:58:14)
    Myślę, że podejście do przewozów kolejowych się zmienia i wielu mieszkańców chciałoby z nich skorzystać. Kasując linię pozbawiono mieszkańców Janowca wszelkich złudzeń, a sobie oszczędzono "problemów". Gdy ktoś z premedytacją podpala zabytkowy budynek (niepoprawnie się wyraziłem - dzieje się tak przypadkowo, taki nieszczęśliwy wypadek), można postawić osiedle. Tak samo z lokalnymi kolejami. Było i się zmyło... Obywatel popłacze i zapomni... Smutne i wkurzające zarazem.
  • #24 (odp. na #22) Adrian K (2020-04-15 18:08:16)
    Trudno, żeby dwie pary pociągów, nie prowadzące bezpośrednio do Poznania, nie woziły powietrza.
  • #25 Przemysław Biały (2020-04-15 21:52:57)
    Adrian K - trudno, żeby wszystkie boczne linie miały bezpośrednie połączenie z Poznaniem. W Czechach czy Niemczech są normalne skomunikowania i to działa.
    Linię zabił wieloletni brak remontów, wyeksploatowanie torowiska, no i przede wszystkim to co zabiło większość zlikwidowanych lub zawieszonych linii na PKP - brak odpowiedniego taboru, czyli małych szynobusów. W Czechach seria 810 była oszczędna, sprawna, nie niszczyła torowisk bocznych linii i jeździła często, co przyczyniło się do tego, że te linie żyją
    Tutaj wystarczyłyby często jeżdżące wahadłowo szynobusy Janowiec - Skoki, skomunikowane w Skokach z pociągami jadącymi do Poznania, a w Janowcu z pociągami jadącymi do Gniezna, ewentualnie Kcyni czy Nakła.
  • #26 Prochiron (2020-04-17 12:07:28)
    Akurat Janowiec jest jeszcze nie najgorzej połączony z Poznaniem drogą przez Gniezno, która chyba jest jeszcze używana przez przemysł. Tym nie mniej zawsze szkoda likwidować infrastrukturę, która przynajmniej teoretycznie mogłaby przynosić korzyści społeczne.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Janowiec Wielkopolski – Skoki (385)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...