OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Janowiec Wielkopolski – Skoki (385)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-07-30 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
 
 
  Gołaszewo  (P)
6,427
 
 
  Mieścisko  (P)
11,695
 
  16,765
 
 
  Skoki  (P)
25,705
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Adrian K (2016-09-21 22:26:12)
    "W październiku 2015 roku zapadła decyzja Ministerstwa Infrastruktury o rozbiórce linii kolejowej nr 385 Skoki - Mieścisko - Janowiec Wielkopolski." Póki co, rozbiórka fizyczna jeszcze nie nastąpiła.
    Źródło: http://www.gloswagro…
    Odpowiedz»
  • #2 Maciej (2016-09-23 16:08:51)
    Szkoda tej linii... Może warto podjąć akcję społeczną w celu ratowania szlaku kolejowego (mam na myśli pismo do obecnego ministra oraz zaineresowanych samorządów)? Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Adrian K (2016-09-23 19:56:11)
    Wielkopolska wykazała brak zainteresowania tą linią nie robiąc rozjazdu przy modernizacji 356 w Skokach. W dodatku linia jest "międzywojewódzka". Janowiec Wielkopolski mimo swojej nazwy, leży już w Kujawsko - Pomorskim, jako jedyna stacja na tej linii. Ci co trochę się interesują koleją tutaj, wiedzą jaka jest polityka kolejowa "kujawsko-pomorskiego" tworu, szczególnie im dalej od Torunia. Wystarczy wspomnieć sprawę kujawsko-pomorskiej części 356. Z mojego "wywiadu" wynika że Janowiec ciąży najbardziej do Poznania. To połowa odległości między Bydgoszczą a Poznaniem w linii prostej. Oferta komunikacji publicznej jest bardzo kiepska. To jedno z tych miasteczek, które w znacznej mierze opiera się o indywidualny transport. L. ludności około 4100. Więc szanse na frekwencje są spore. Dodatkowo na trasie znajduje się Mieścisko (l. ludnosci 2500). No ale jakoś entuzjazmu samorządowców ani potencjalnych pasażerów brak. Linia nie funkcjonuje od 25 lat, ale gdy zawieszano ruch przez Janowiec nadal jeździły pociągi do Nakła i Gniezna(do 2000 roku). A ta linia nie zapewniała bezpośrednich połączeń z Poznaniem (należało się przesiąść na pociągi z Wągrowca). Linii szkoda, bo jako jedna z niewielu tutaj ma szanse na istnienie w ruchu aglomeracyjnym do Poznania. Niestety zabije ją granica województw, no bo to stwarza problemy decyzyjne. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #2) Mieszkniec (2017-11-23 22:46:32)
    Już się zabrali za rozbióke ???????? trzeba ratować tą linię!! Proponuję zrobić listę podpisów i wysłać do władzy odpowiedzialnej za to ???? Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Maciej (2017-11-24 09:25:46)
    Proponuję, aby osoby zainteresowane wysłały indywidualne maile z petycją do władz gmin, przez które przebiega szlak. Aktualnie transport kolejowy jest coraz bardziej promowany, zatem jest szansa na wstrzymanie likwidacji torowiska. Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #4) kitt (2017-12-14 18:51:08)
    Chyba się nic nie da zrobić Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Maciej (2017-12-15 15:51:34)
    Mimo wszystko wysłałem petycje do urzędów w Janowcu Wlkp., Mieścisku i Skokach w sprawie ratowania linii kolejowej... Zachęcam innych do podobnych działań. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Janowiec Wielkopolski – Skoki (385)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...