OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Sulechów – Świebodzin (384)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2023-10-18 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Sulechów   (F)
0,000 0
 
   
  Mozów   (F)
3,402
 
   
  Głogusz Kije   (F)
7,338
 
    10,652
 
   
  Radoszyn   (F)
15,099
 
   
  Chociule   (F)
20,629
 
   
  Świebodzin   (F)
26,129
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Markus (2017-01-02 19:38:31)
    W 2015 PLK rozpisały przetarg na rozebranie linii 384, do czego przystąpiono w drugiej połowie roku 2016. W Świebodzinie około 450-500 metrów za rozjazdem na stacji postawiono kozioł oporowy, dalej rozebrano szyny i podkłady (zlikwidowano tym samym bocznicę towarową do miejskiego elewatora, zamkniętą już od paru lat). Podobnie jest w Chociulach - trasa wyczyszczona. Nie wiem, jak jest dalej. W najbliższym czasie postaram się obskoczyć całą linię i napiszę, jak wygląda sytuacja aż do Sulechowa.
  • #2 seba (2018-03-04 19:45:01)
    Od wyjazdu z Sulechowa też rozebrali tory, prawdopodobnie aż do wiaduktu kolejowego i dalej tak samo. Ale czekam na cieple dni, by wybrać się szlakiem do Sulechowa. Jak ktoś chętny, to zapraszam.
  • #3 Darek Nowak (2020-03-09 00:07:02)
    Linię do Świebodzina ostatecznie zlikwidowano w związku z budową trasy S 3, choc jest pod nią pozostawiony prześwit, nie wiem po co.
  • #4 JanKo (2022-01-15 13:38:28)
    Określam to stylem: "To jest po polsku"
  • #5 KolejmanWro (2022-09-20 09:21:30)
    Ad #3
    Jeśli pozostawiono prześwit (a tak jest, S-ka specjalnie podbija się w górę aby łyknąć wiaduktem tor), to jej budowa nie była powodem rozbiórki linii. Rozebrali żeby nie czekać aż złomiarze to zrobią. Być może linia ma status rezerwy terenowej, na przyszłościowe wykorzystanie. Podobna historia z linią Kępno - Namysłów, kiedy w Kamiennej kilka lat temu (już prawie 10) zbudowali od nowa solidny wiadukt na 39-tce.
  • #6 (odp. na #5) Xiążę Piast II Chrobry (2023-04-13 23:03:53)
    Raczej nie, bo zlikwidowano wiadukt nad linią do Czerwieńska.
  • #7 Błażej Kopka (2023-04-14 10:26:30)
    Rozbiórka wiaduktu nie ma tu nic do rzeczy. @KolejmanWro wyraźnie pisze o zostawieniu rezerwy terenowej i to jest faktem. Rozebrany wiadukt i tak nie nadawał się już do modernizacji, co nie znaczy, że linia jako taka rezerwy nadal nie stanowi, mimo, że nie widnieje już w rejestrze PLK.
  • #8 Lubuski (2024-03-10 21:54:23)
    Właśnie odbyła się konferencja z inżynierami, dotycząca budowy linii kolejowej Międzyrzecz - Świebodzin - Sulechów. Ja tam laik jestem i miłośnik architektury i dziwnych obiektów, ale wydaje mnie się, że jeszcze jako tako Świebodzin - Sulechów da się odbudować, to pomysł Międzyrzecz - Świebodzin jest dla mnie nierealny, chyba, że to był skrót myślowy i myślą o trasie Gościkowo-Łagów-Toporów i dopiero Świebodzin. Choć na mapach jakie kreślą jest ewidentnie Gościkowo - Świebodzin, ale oni chyba w terenie nie byli, bo co, tunele będziemy kopać??
  • #9 Technik (2024-03-12 18:12:33)
    Ad#8
    To nie było żadne spotkanie inżynierów, tylko polityków z Gorzowa, którzy wymyślili sobie taki temat kampanii wyborczej do samorządu. Zamiast się zająć sprawami miejskimi, rzucają się na budowę linii kolejowych, rysując jakieś kreski na mapach.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Sulechów – Świebodzin (384)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...