OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ostrzeszów – Namysłaki (383)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-03-26 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Ostrzeszów   (P)
0,000 0
 
   
  Godziętowy   (P)
9,843
 
    15,693
 
    21,111
 
   
  Kaliszkowice   (P)
 
   
  Namysłaki   (P)
28,746
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Artur Labudda (2023-02-03 22:29:50)
    Czy ktoś obeznany w temacie tej linii mógłby mi wyjaśnić, w jakim celu została zbudowana ta linia?
  • #2 kingbruceleekaratemistrz (2023-07-29 14:03:23)
    Zgaduję, że linia miała ciągnąć się dalej (być może do Skalmierzyc lub Kalisza), ale zabrakło funduszy na dalszą budowę, więc otwarto istniejący odcinek z nadzieją, że zarobi na siebie. Jak widać, nie udało się
  • #3 Stitch (2023-09-16 01:23:54)
    Od lokalnych mieszkańców dowiedziałem się tyle, że w okolicach Namysłaków i Strzyżewa pola są bogate w rudy darniowe i stąd też była pozyskiwana.
  • #4 (odp. na #1) Przemo (2023-12-28 14:53:39)
    Myślę, że przybliżenie się do rosyjskiej granicy dla szybszego transportu wojska też mogło być powodem, ale to tylko moja luźna opinia.
  • #5 Namysłakowiczanin (2023-12-29 01:05:04)
    Dodatkowy dojazd do stacji granicznej w Nowych Skalmierzycach, ot tyle i nic nadto. 1914 rok przekreślił sens dalszej budowy.
  • #6 MC (2025-08-07 08:54:30)
    Decyzję o budowie przez Państwo Pruskie 28-kilometrowej linii z Ostrzeszowa do Namysłaków podjęto w ustawie sejmu pruskiego z 29 maja 1907 r. Przesłanką budowy tej linii było ożywienie wschodnich granic państwa, wzmocnienie niemieckiej akcji osadniczej i usprawnienie wywozu odkrytych w glebach bagiennych okolic Grabowa, dużych zasobów rudy darniowej i wiwanitu (fosforanu żelaza), wykorzystywanego jako niebieski pigment w produkcji farb. Dotychczas rudę żelaza transportowano konno do Ostrzeszowa.
    https://www.kresy.or…
    https://www.kresy.or…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ostrzeszów – Namysłaki (383)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...