Linia Ostrzeszów – Namysłaki (383)
Ostatnia zmiana: 2024-03-26 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Artur Labudda
(2023-02-03 22:29:50)
Czy ktoś obeznany w temacie tej linii mógłby mi wyjaśnić, w jakim celu została zbudowana ta linia?
-
#2
kingbruceleekaratemistrz
(2023-07-29 14:03:23)
Zgaduję, że linia miała ciągnąć się dalej (być może do Skalmierzyc lub Kalisza), ale zabrakło funduszy na dalszą budowę, więc otwarto istniejący odcinek z nadzieją, że zarobi na siebie. Jak widać, nie udało się
-
#3
Stitch
(2023-09-16 01:23:54)
Od lokalnych mieszkańców dowiedziałem się tyle, że w okolicach Namysłaków i Strzyżewa pola są bogate w rudy darniowe i stąd też była pozyskiwana.
-
#4
(odp. na #1)
Przemo
(2023-12-28 14:53:39)
Myślę, że przybliżenie się do rosyjskiej granicy dla szybszego transportu wojska też mogło być powodem, ale to tylko moja luźna opinia.
-
#5
Namysłakowiczanin
(2023-12-29 01:05:04)
Dodatkowy dojazd do stacji granicznej w Nowych Skalmierzycach, ot tyle i nic nadto. 1914 rok przekreślił sens dalszej budowy.
-
#6
MC
(2025-08-07 08:54:30)
Decyzję o budowie przez Państwo Pruskie 28-kilometrowej linii z Ostrzeszowa do Namysłaków podjęto w ustawie sejmu pruskiego z 29 maja 1907 r. Przesłanką budowy tej linii było ożywienie wschodnich granic państwa, wzmocnienie niemieckiej akcji osadniczej i usprawnienie wywozu odkrytych w glebach bagiennych okolic Grabowa, dużych zasobów rudy darniowej i wiwanitu (fosforanu żelaza), wykorzystywanego jako niebieski pigment w produkcji farb. Dotychczas rudę żelaza transportowano konno do Ostrzeszowa.
https://www.kresy.or…
https://www.kresy.or…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Ostrzeszów – Namysłaki (383)