OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gołańcz – Chodzież (378)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-07-26 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Gołańcz  (P)
0,000 0
 
 
  Konary Grabowo  (P)
5,042
 
  8,681
 
 
  Margonin  (P)
13,503
 
 
 
 
  Szamocin  (P)
20,595
 
 
  Raczyn  (P)
23,299
 
 
  Zacharzyn  (P)
27,600
 
  30,000
 
 
  Chodzież  (P)
35,265
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 Adam Śliwiński (2020-09-21 15:56:20)
    To było już raczej oczywiste po rozbiórce linii.
  • #8 (odp. na #6) Maciej (2020-09-21 18:05:34)
    Stosują taktykę faktów dokonanych... Szkoda, że nie biorą przykładu z włodarzy woj. dolnośląskiego.
  • #9 (odp. na #8) Marek Potocki (2020-09-21 20:27:49)
    Jak na razie na Dolnym Śląsku nie było przypadku rewitalizacji już rozebranej linii. Są niby takie zamiary i deklaracje, ale deklarować można wszystko.
  • #10 (odp. na #9) wasiukibic (2020-09-21 21:01:21)
    Ścinawka Średnia - Tłumaczów, dla potrzeb ruchu towarowego do kamieniołomu. W praktyce nawet lepiej jest, że zużyte elementy nawierzchni są usunięte przez PKP lub ich pociotków, wtedy samorządowi, chcącemu odbudować tor, odpada konieczność wykonania tej czynności + wycinki samosiejek, etc.
  • #11 (odp. na #10) Marek Potocki (2020-09-22 08:27:28)
    @wasiukibic Masz absolutną rację. założyłem sobie filtr na linie publiczne/pasażerskie. Zupełnie mi Tłumaczów z głowy wyleciał. Niemniej jednak jest to prywatna inicjatywa do zakładu wydobywczego.
  • #12 (odp. na #11) Stanisław Pikul (2020-09-22 08:45:30)
    Bo to tak powinno działać - powstawanie nowych, rewitalizacja starych odcinków linii kolejowych powinno być oparte na konkretnych potrzebach zainteresowanych użytkowników a nie na sondażach czy głębokich przekonaniach że 'na pewno by się przydała, na pewno ludzie będą jeździć, na pewno wpłynie na rozwój'.
  • #13 Prochiron (2020-09-23 14:51:46)
    #6; #12. Myślę, że po każdej linii, nawet najbardziej deficytowej, "ktośtamby" jeździł, choćby na bicyklowe włóczęgi jak ja. Zawsze znalazłaby się grupa zainteresowanych, jednak wszystko rozbija się o jakąś minimalną ekonomię, i piszę to jako kolejowy sentymentalista. Skoro przywrócenie linii Chodzież - Gołańcz wymagałoby nakładów zupełnie nieracjonalnych z punktu widzenia przyszłej użyteczności (wnioskuję po wpisach dotyczących tej linii od osób bardziej obeznanych w temacie), to stworzenie drogi rowerowej w śladzie takiej linii nie stanowi moim zdaniem wielkiej zbrodni. Inna sprawa, że dobrze byłoby ją pociągnąć do samej Chodzieży i sensownie zaaranżować stacje, bo w przeciwnym razie rzeczywiście trochę mija się to z celem, zwłaszcza, że jazda przed prosto przed siebie przez 30 km bywa nużąca bez dodatkowych ciekawostek na trasie.
  • #14 (odp. na #13) Marek Potocki (2020-09-23 15:53:00)
    Za takie myślenie niektórzy chętnie by cię zlinczowali, wszak utrzymanie ruchu musi być racjonalane niezależnie od jego kosztów.
    Sam jestem zwolennikiem przerabiania starotorzy i ewentualnie zapuszczonych linii bez przyszłości na coś użytecznego dla mieszkańców bądź turystów. Nawet jeśli torowisko zerwano, nasypów i wykopów raczej nikt niwelować nie będzie, a mosty można zwykle odzyskać dla ruchu o dużo mniejszym tonażu.
  • #15 (odp. na #14) Stanisław Pikul (2020-09-23 18:03:56)
    Nie żebym się czepiał ale albo racjonalne albo niezależnie od kosztów.. ;)
  • #16 (odp. na #14) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-09-23 18:27:53)
    Większość tych dawnych linii powiatowych straciła sens bytu już w połowie l. 70 - tych gdy nastąpił rozwój komunikacji autobusowych i zwiększenie tonażu ciężarówek.
    Przy życiu podtrzymywało je jedynie rozporządzenie - nie pamiętam z którego roku, o zakazie przewozów towarów transportem drogowym na odległości ponad 100 km.
    Oczywiście, część z nich miałaby sens i dzisiaj gdyby były utrzymane duże zakłady przemysłowe w ich pobliżu jak np. w Bielawie.
    Mogłyby służyć choćby jako bocznice do ich obsługi ale także, gdyby zracjonalizować przewóz drobnicy w kontenerach, i do tego celu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gołańcz – Chodzież (378)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...