Linia Gniezno Winiary – Sława Wielkopolska (377)
Ostatnia zmiana: 2025-08-25 (przebieg)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#1
Łukasz Kiąca
(2017-08-08 13:03:01)
Podobno prowadzone są prace torowe na odcinku Gniezno Winiary - Stawiany, przy użyciu maszyn wynajętych od PNUiK Kraków.
-
#2
(odp. na #1)
Przemysław Król
(2017-08-08 17:53:20)
Jechałem dziś tamtędy mniej więcej od Kłecka do Gniezna i na tym odcinku nie było widać żadnych maszyn, aczkolwiek w samym Kłecku na dawnej bocznicy leży sporo starych szyn i podkładów.
-
#3
(odp. na #2)
Piotr
(2017-08-09 09:47:46)
Wyremontowano odcinek Olekszyn - Stawiany (od km 21,350 do km 33,2). Być może w przyszłym roku zostanie wyremontowany kolejny odcinek (od km 12,300 do km 21,300).
-
#4
Kuba
(2018-06-30 15:28:37)
12 czerwca 2018 roku rozstrzygnięto postępowanie na remont odcinka Dębnica Wielkopolska - Olekszyn, będącego w złym stanie technicznym, które ponownie wygrała firma ZRK DOM Poznań.
-
#5
Kuba
(2019-01-09 21:40:01)
Odcinek linii od km 0,000 do 12,350 jest planowany do remontu w 2019 r.
-
#6
(odp. na #5)
Maciej
(2019-01-10 14:54:05)
Czy na odc. Sława Wlkp. - Gniezno Winiary zostanie przywrócony ruch pasażerski?
-
#7
(odp. na #6)
Adrian K
(2019-01-11 16:23:27)
To zależy od Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Póki co, chyba nie zamierzają tam przywracać ruchu pasażerskiego. Do tego brak jest peronu w Sławie Wlkp. dla tej linii, więc pewnie ewentualne przywrócenie zaczęłoby się właśnie od tego peronu.
-
#8
(odp. na #7)
Przemysław Biały
(2019-01-13 13:24:39)
W Sławie są 2 perony, wystarczy dodać rozjazd od strony Gniezna i pociąg osobowy może wjechać na peron 2. Jakieś dziadowskie "oszczędności" przy modernizacji tej stacji spowodowały to, że tego rozjazdu nie ma.
-
#9
(odp. na #8)
Adrian K
(2019-01-15 22:26:55)
Tak, tylko że na 356 w Sławie zdarzają się mijanki, jak postawisz na jednym torze skład relacji Gniezno - Sława, mijanki już nie zrobisz. Z tego jednego peronu można ze spokojem zrobić peron dwukrawędziowy przy linii do Gniezna, przy torze który już istnieje. Przejeżdżając przez Sławę w miniony piątek zauważyłem, że raczej nie byłoby to wielkim problemem, na pewno mniejszym niż wstawianie rozjazdu (który w zasadzie powinien się tam znaleźć, chociażby dla sytuacji awaryjnych). Z drugiej strony, gdyby pociągi pasażerskie na linii Gniezno - Sława miałyby kiedyś ruszyć, bardziej sensowne wydaje się wydłużanie ich relacji do większych Skoków (jak to robiono dawniej łącząc te pociągi z linią na Janowiec), tylko że przy obecnym ruchu na 356 byłoby to trudne.
-
#10
Robert
(2020-04-22 20:38:45)
Wytłumaczcie mi dlaczego na tej linii nie ma pociągów, np tylko z Kiszkowa do Skoków, przecież Kiszkowo jest odcięte od świata.
-
#11
Kacper
(2020-04-23 09:33:25)
Według mnie, jeżeli przywracany był tam ruch pasażerski to po pierwsze: szynobusy w Gnieźnie powinny odjeżdżać z peronu 1a, w Gnieźnie powinien również powstać nowy przystanek kolejowy w okolicach ul Roosevelta, a pociągi powinny kursować w relacji pełnej Gniezno - Wągrowiec, z niektórymi pociągami do Sławy lub Kiszkowa.
-
#12
ROPA Poznań
(2020-04-23 10:55:03)
Dyskusja dotyczy linii Gniezno Winiary - Sława. Otóż w 2015r byłem w Kłecku na nowym, wyremontowanym moście na przesmyku Jeziora Gorzuchowskiego. Z informacji od miejscowych ludzi dowiedziałem się, że jeżdżą tam składy cystern z paliwem Petrochemii do Bazy w Rejowcu pod Sławą. Sam most właśnie wyremontowała Petrochemia. Prawdziwe jest tylko stwierdzenie, że nie kursują poc.osobowe. Chyba że od 2015 r przestały też kursować towarowe.
-
#13
(odp. na #12)
Stanisław Pikul
(2020-04-23 14:00:02)
No nie jest tak źle - w końcu większość paliwa na stacjach Orlenu, Lotosu, BP, Shell'a w okolicach Poznania właśnie stamtąd pochodzi. :)
-
#14
(odp. na #10)
Adrian K
(2020-04-24 23:35:36)
Bo Zarząd Województwa stwierdził, że nie ma pieniędzy na utrzymywanie ruchu. Linia była niedawno remontowana, oczywiście pod przewozy towarowe do bazy w Rejowcu. I jakoś wówczas ktoś składał zapytanie o ruch pasażerski. Innym problemem jest to, że ktoś "genialny" w czasie rewitalizacji l.k. 356 stwierdził, że trzeba przerobić układ torowy w Sławie tak, że przy torze od strony Gniezna nie ma peronu, a to już w Sławie powinna być możliwa przesiadka, bo tam też zdarzają się mijanki.
-
#15
(odp. na #10)
Cyprian Kruk
(2021-07-11 15:07:20)
Przede wszystkim - w Skokach jest tylko jeden peron, który przy tak dużym natężeniu ruchu na LK356 nie jest w stanie obsłużyć pociągów DOCELOWO jadących do Skoków.
-
#16
blakop
(2021-09-13 03:45:27)
Taki pociąg musiałby jechać w pełnej relacji Gniezno-Wągrowiec, ewentualnie jako wahadło Gniezno-Sława (po przebudowie tej ostatniej). Gdzie indziej technicznie nie ma możliwości zakończenia biegu. Biorąc pod uwagę, że oprócz Kiszkowa (które raczej tłumów też nie wygeneruje) po drodze nie ma nic, to nie liczyłbym na jakikolwiek pociąg osobowy tam kiedykolwiek.
Ruch towarowy codzienny ma się tam oczywiście dobrze. Dziwi natomiast fakt, że biorąc pod uwagę strategiczny charakter tej linii, nie ma nawet technicznie możliwości zjazdu z 356 na Rejowiec (od Poznania jadąc). -
#17
Błażej Kopka
(2022-08-21 15:38:53)
Ciekawy filmik pokazujący, że tuż za Sławą jest niezła górka, z którą pociągi retro nie zawsze sobie radzą: https://www.youtube.…
-
#18
Błażej Kopka
(2023-04-14 10:47:17)
Nie można obecnie wyjechać ze Sławy na linię. W stacji ustawiono tablicę D-1. Nie wiem, czy to jakaś doraźna sytuacja, czy coś niedobrego dzieje się z odcinkiem Sława-Stawiany.
-
#19
(odp. na #18)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-15 01:20:14)
Podkłady, oprócz odcinka w rejonie stacji gdzie betonowe, są już przegnite. Raczej tylko dla ręcznej drezyny ten odcinek. W 14 minuta widać, jak niedawno jeszcze wyglądała inaczej stacja Wągrowiec.
-
#20
Błażej Kopka
(2023-05-15 18:59:14)
A kiedy oglądałeś te podkłady i na jakim odcinku?
-
#21
(odp. na #20)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-15 20:28:17)
Wczoraj, widać na tym odcinku przy stacji, że zmurszałe.
Dziwne, że tak długo w ogóle pozwolili jeździć towarom, no i jeszcze ten podjazd pod górkę. -
#22
Błażej Kopka
(2023-05-15 21:32:42)
A tarcza D-1 jeszcze stoi? Przecież w zeszłym roku robili nowiutki przejazd na DW197 dla tej linii.
-
#23
(odp. na #22)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-15 22:38:30)
Stoi przed semaforem wyjazdowym, za przejazdem.
Wcześniej, jadąc przez Poznań, musiały być chyba 2 loki, na przodzie i z tyłu. -
#24
Błażej Kopka
(2023-05-16 17:07:22)
No to skoro tarcza już tak długo stoi, wypada żeby admin zmienił status odcinka Sława-Stawiany na "nieczynna", lub coś w tym stylu.
-
#25
Mateusz florek
(2023-11-03 09:17:59)
Witam. Widać, że cos się dzieje, bo drzewa wycinają. Czy ma coś wrócić?
-
#26
(odp. na #25)
wasiukibic
(2023-11-03 10:39:42)
Mości Xiążę (Darek) przebywa w Gnieźnie, może on coś wywąchał w terenie?
-
#27
(odp. na #26)
irek
(2023-11-03 14:04:47)
Wasiu, pytanie - Dlaczego publikujecie bełkoty osobnika, który publicznie się przyznał, iż pisze z kilku kont? To że jego stan zdrowia jest fatalny, to wie każdy udzielający się user! Jego bełkoty to jego wyznanie opinii o samym sobie, ale publikowanie tych bredni pod różnymi nickami to wstyd dla administratora, jak i moderatora!
-
#28
(odp. na #27)
wasiukibic
(2023-11-03 17:50:45)
Irku (i wszyscy szanowni Użytkownicy) - ani Marek, ani ja nie narzucamy nikomu, pod jakim nickiem ma się wypowiadać, to jest indywidualna sprawa każdego z Was, czy będzie to imię i nazwisko, ksywa z podwórka, przypadkowy ciąg liter/cyfr - ważna jest treść, jaką chcecie przekazywać oraz jej forma (choć na to jest ciut mniejszy nacisk). Pisze to po raz kolejny, że każdemu zdarzy się pomylić, a im jesteś bardziej aktywny, tym to prawdopodobieństwo rośnie. Nie toleruję świadomego wprowadzania w błąd i siania fermentu. Przechodząc od ogółu, do szczegółu. Na przestrzeni lat, Darek Nowak (o ile jest to jego prawdziwe imię i nazwisko) piszący tukej pod zmiennymi nickami, zamieścił tukej (bądź to w formie komentarzy pod zdjęciami, opisów do zdjęć, etc.) sporo danych, z kerych część była obrażaniem wszystkich dookoła (te poleciały od razu, bądź po czyjejś interwencji), część to były nietrafione informacje/przemyślenia na podstawie obserwacji własnych, jak i infa od osób trzecich, środków masowego przekazu, itp. (to zostało najczęściej zweryfikowane i wyprostowane, w mniej lub bardziej kulturalny sposób), a część z kolei to były jak najbardziej trafione w punkt informacje, trzymiące poziom merytoryczny i kulturalny. Nie prowadzę takowych statystyk, ale wydaję mi się, że jednak materiałów kwalifikujących się do pkt. 2 i 3 było więcej niż tego, co można przyporządkować do pkt. 1, stąd też jego aktywna obecność na Bazie nie jest przeze mnie traktowana jako całkowicie zbędna i szkodliwa. Oczywiście, każdy może mieć względem tego swoje własne zdanie. Największą kwestią sporną są, w mojej ocenie, jego własne przemyślenia, opinie, konfabulacje na tematy kolejowe i okołokolejowe, a także - zupełne offtopy, takie ni przypiął, ni przyłatał. Pytanie - czy ograniczać chłopa li tylko to kwestii związanych bezpośrednio z koleją, a wszystko inne mu cenzurować (w tym przemyślenia pacjenta?), kiedy to tematów dotyczących spraw nie związanych stricte z tematyką strony przerobiliśmy całą masę i często były to gorące dysputy (fotografia, historia, genetyka, broń, gwara, kulinaria, itp), które może i finalnie trafiły do kosza, ale w mojej ocenie, były pouczające i ciekawe? Cóż, trudno mi się ostatecznie zdecydować, bo - jak niejednokrotnie pisałem - nie chcę kneblować komuś ust, po trosze uznając wolność wypowiedzi, a także nie chcąc pozbawiać Bazy i jej Użytkowników tej 1/3 (circa) całkiem sensownych materiałów, którymi podzielił się z nami Darek. Zdaję sobie sprawę, że temat jest trudny i wymagający stałego trzymania ręki na pulsie w odsiewaniu i weryfikacji tej części płynących od Darka wypocin, które niekoniecznie chcemy publikować na Stronie.
P.S. Zdaję sobie sprawę, że trochę niefortunnie dyskutować publicznie o naszym Koledze, ale chłop swoimi wypowiedziami sam nadział się na widelec, upubliczniając swoje życie osobiste... -
#29
Błażej Kopka
(2023-11-03 19:17:10)
A tak wracając do tematu - na jakim odcinku wycinają te drzewa? Stawiany-Sława?
PS. Takie dyskusje jak powyższa pokazują, jak bardzo przydało by się forum społeczności OBK... Kto jest za? -
#30
Michał Kłosowski
(2023-11-03 19:39:25)
Bardzo "za". Niektórych dyskusji, gdzie coś w wątku pobocznym wyszło, nie idzie później znaleźć. :(
Proste forum PHP na serwerze warto "zawiesić", logowanie z nowych rejestracji pod forum i tyle, niewiele pracy. A pożytek wielki. -
#31
Błażej Kopka
(2023-11-03 22:38:40)
Tylko niestety Marek i @wasiukibic (gość do tej pory nigdy nie potrafił się normalnie przedstawić) chyba do tego nie dążą i Im na tym nie zależy...
Jestem w stanie na pierwszy rok założyć i opłacić sam coś takiego. Nie potrzeba na to wszystkiego żadnej zgody "władców" OBK, tylko wolałbym, żeby to jednak była jakaś taka wspólna inicjatywa i współpraca... -
#32
(odp. na #31)
wasiukibic
(2023-11-03 22:58:26)
"Tylko niestety Marek i @wasiukibic (gość do tej pory nigdy nie potrafił się normalnie przedstawić) chyba do tego nie dążą i Im na tym nie zależy." - skończyłeś? Obaj pchamy ten wózek na tyle, na ile nam pozwala sytuacja życiowa, czas, itp. Jeżeli masz lepsze pomysły, sporo wolnego czasu do zagospodarowania, to przecaś nic nie stoi na przeszkodzie, abyś odpalił coś własnego. Śmiało. Mnie jednak uczono, żeby nie gryź więcej, niż jest się w stanie przełknąć, a na tą chwile, w tym składzie osobowym - będziemy mieli z tym problem.
"(gość do tej pory nigdy nie potrafił się normalnie przedstawić)" - powołując się na to, co napisałem w poprzednim poście - nic Ci chłopie do tego, pod jaką nazwą tukej (i nie ino tukej) się udzielam. Kilka osób działających na Bazie miało okazję poznać mnie w świecie realnym, a także z imienia i nazwiska. Ty do nich nie należysz. Czas się z tym pogodzić, a przynajmniej nie robić haji z tego powodu, że nie ujawniam się publicznie. -
#33
Błażej Kopka
(2023-11-03 23:28:34)
Jestem w stanie uruchomić i opłacić stosowne forum w pierwszym roku działalności. I tak - chciałbym współpracy. Ale na jasnych zasadach z konkretnymi osobami. Bo póki co to bardziej cenię OBK za zawartość i ich autorów, a nie za administrację/moderację...
-
#34
Boguś
(2023-11-04 20:13:17)
Przeczytałem. Odniosę się. Pan Błażej wyraźnie stwierdził, kogo ma na myśli, jeśli chodzi o jego kształt Bazy. "Ale na jasnych zasadach z konkretnymi osobami". To demokracja w jego wydaniu. :) To, co nie jest moje, jest złe. Przyznaję, że lepiej mi się odnaleźć w Bazie w obecnym kształcie. Jakoś mam nieodparte zdanie o Panie Błażeju jako o tym, który wyżej ... niż .... ma. Pozdrawiam.
-
#35
Błażej Kopka
(2023-11-05 18:26:59)
Niezalogowanym nawet nie zamierzam odpowiadać. Szkoda czasu. Reszta zna mój adres.
-
#36
OlaF
(2023-11-06 09:20:04)
A kto niby miałby znać twój adres? No chyba, że do kogoś napisałeś pośrednio przez Bazę, wówczas tak... Popieram słowa poprzednika. Nie rozumiesz, czym jest Baza, a udzielasz się zamieszczając tysiące wpisów na każdy temat, czyli na żaden tak naprawdę, które mało kto czyta. Będących tylko twoimi opiniami, czy teoriami, nic nie wnoszącymi do wiedzy czytających na temat kolei. Nawet zdjęć zamieściłeś w Bazie tyle (czyli prawie nic), że mam wrażenie, że tylko gadasz o wszystkim (że niby coś tam wiesz), a tak naprawdę chyba z domu się nie ruszasz, a pociągiem w ogóle nie jeździsz.
-
#37
Trzy czwarte metra
(2023-11-06 10:47:12)
Głównym dziełem Błażeja jest obecnie wojenka z użytkownikiem et21 o działaniu DSDiK i narzekanie na moderacje :D. Ja rozumiem forum dyskusyjne na takie tematy, ale w oderwaniu od Bazy Kolejowej, która jest bazą informacji i zdjęć, a nie miejscem do "wyjaśniania" swoich oponentów. Jak tak bardzo potrzebujecie Bazy jako "bazy" do własnych kłótni, o wyższości jednego zarządcy nad drugim i sposobie rewitalizacji sieci, to możecie linkować sobie fotki bezpośrednio w postach. Pomijając już to, że dwóch różnych zarządców dwóch różnych działów jednego serwisu brzmi jak przepis na katastrofę i wewnętrzne wojenki.
-
#38
Błażej Kopka
(2023-11-06 16:25:38)
@OlaF - naprawdę nie wiesz, jak na bazie napisać maila do dowolnego, ZAREJESTROWANEGO użytkownika tutaj? Powiedzcie - to jakiś fejk, prawda? To nie jest prawdziwy wpis? Wkręcacie mnie?
-
#39
OlaF
(2023-11-06 18:52:33)
Fejk to chyba wpis wyżej. Znowu w typowy dla siebie sposób, ktoś odwraca kota ogonem (w pewnym wpisie jest np. o braku płyt, czyli jak w mordkę peron ziemny, bo tak to można było odczytać, a kiedy wyszło że są tam jednak płyty brukowe (kostka itp, co nie ma znaczenia) doprecyzowuje dopiero ze chodziło o płyty typu P/L). Podobnie tu. Jak ktoś może znać czyjś adres, skoro go nie zna, a o pisaniu pośrednio przez Bazę to ja wzmiankuję. Baza jednak nie przekaże wiadomości np. uważanych powszechnie za obraźliwe czy wulgarne, a jak przekaże jakąś informację, a zainteresowany nie odpowie ze swojego adresu na adres piszącego, to dalej nie zna on docelowego adresu osoby, do której pisze, a nawet nie wie, czy wiadomość została wysłana z Bazy czy nie, bo nikt o tym nie informuje. Tak więc sorry, napisanie "reszta zna mój adres" ma tyle wspólnego z faktycznym znaniem tego adresu, nawet przez zalogowanych użytkowników, jak napisanie, że znam książkę "Znachor", bo obejrzałem najnowszy film pod tym tytułem na Netflix.
-
#40
Błażej Kopka
(2023-11-06 21:01:08)
Bardzo proszę osobę, która się nabija i nakręca ten średni humor, że nie wie, jak się skontaktować z autorem posta, który jest tutaj zarejestrowany przez mail o zaprzestanie, gdyż osoby faktycznie słabiej rozumiejące internet mogą uznać, że to faktycznie niemożliwe. Przykro patrzeć, że admin to puszcza bez wytłumaczenia podstaw funkcjonowania OBK. Brawo wasiu/marku, czy jak tam chcesz, żeby Cię nazywano.
A brak płyt peronowych nie oznacza peronu ziemnego, o czym nigdy nie pisałem (to była twoja sugestia anonimowa osobo). Kostka brukowa TO NIE PŁYTY - jakiekolwiek. Kogoś poniosły domysły na podstawie zdjęć, a nie potrafił znaleźć aktualnych fotografii tego miejsca... No ale skoro nie umie się samemu zalogować/zarejestrować i kliknąć w nazwę usera dla wysłania wiadomości, no to cóż... :) Osoby wstydzące się swoich tożsamości, nawet fikcyjnych (no tu akurat chyba słusznie), które nie chcą stałego kontaktu z innymi userami mnie nie interesują w kontaktach. Czy naprawdę te żałosne insynuacje osoby... no delikatnie mówiąc - nie do końca obytej z rzeczywistością (sięgam szczytów dyplomacji), nie zasługują na interwencję moderatora?
Rozumiem, że wstydzisz się swoich niesprawdzonych, nieprawdziwych informacji (kształt peronu, sposób kontaktu z innym userem) i dlatego nigdy nie zdecydujesz się na rejestrację normalną, bo nawet po fikcyjnym koncie ktoś być może zidentyfikuje twoje głupoty, ale dlaczego ja muszę czytać takie chore wypociny? :( -
#41
wasiukibic
(2023-11-06 23:04:40)
https://www.bazakole… Tu jest zdjęcie dodane przez Blakopa. Pod imieniem i nazwiskiem autora jest odnośnik do formularza kontaktowego, za pomocą którego można się z nim skontaktować. Dla zalogowanych Użytkowników istnieje jeszcze opcja dwukrotnego kliknięcia w linię z zalogowanym autorem komentarza, przy pomocy czego także wyświetli się rzeczony formularz. Nie próbowałem, czy niezalogowany Użytkownik (w tym przypadku Olaf), także ma taką opcję.
-
#42
OlaF
(2023-11-07 09:58:43)
Ktoś próbuje dalej wytłumaczyć pokrętnie coś oczywistego (wpis #40). Przecież to ja wzmiankuję o tym w #36, że POŚREDNIO przez Bazę można napisać. Ale jak ktoś nie odpisze ze swojego adresu (chodzi o adres e-mail, to oczywiste, bo ktoś zaczyna brnąć, że adres to nie znaczy adres e-mail) do osoby, która za pośrednictwem Bazy napisała do niej, to piszący nie wie nawet czy ten ktoś otrzymał jego wiadomość, nie mówiąc już o tym, że NIE WIE jaki ma adres ta osoba (adres e-mail). Więc proszę nie sugerować, że ktoś czegoś nie rozumie. Cytuję: "Reszta zna mój adres" jest równoznaczne z adresem PRYWATNYM e-mail, a nie Bazy, formularzy itp. Proste sprawdzam. Jak ktoś twierdzi, że wszyscy znają jego adres, to niech teraz poda swój adres typu xxx@xxx.pl czy coś tam. Proszę bardzo. Zasłanianie się że tym, ze wiadomość można przesłać poprzez Bazę, jest robieniem sobie żartów. Bo tak jak pisałem, jeżeli ktoś nie odpowie, to nikt nie wie nawet, czy wiadomość dotarła. Czekam więc na konkretny adres. Wówczas napiszę, że teraz faktycznie, wszyscy znają ten adres (a przynajmniej mają możliwość go poznać). Tylko proszę nie kombinować, z tworzeniem fikcyjnych adresów, adres zna Administracja, więc na pewno potwierdzi (a przynajmniej prośba aby tak zrobiła, w przypadku napisania adresu), czy to adres pod którym ktoś utworzył konto w Bazie. I o to chodzi w całym tym średnim humorze. Albo się trzymajmy tego, co zostało napisane we wpisie #35 "Reszta zna mój adres", albo kombinujmy dalej, że o coś innego chodziło, że nie o TEN ADRES itd, a to już nawet nie jest średni humor, tylko słaby. To jak. Zapraszam do podania adresu, skoro i tak znają go wszyscy, to jakiś problem będzie?
-
#43
Pan Pikuś
(2023-11-07 10:38:35)
"dlaczego ja muszę czytać takie chore wypociny?".... no widzisz, a niektórzy muszą czytać twoje. Oczywiście, są tacy co nie muszą, bo je olewają, tak jak ty niczego nie musisz czytać. Proste? Za dużo się "udzielasz", przez co dawno straciłeś kontrolę nad tym, co piszesz. A twoje wpisy są tylko twoimi opiniami, czy teoriami na jakiś temat. Więc czemu odmawiasz innym, pisanie własnych teorii i opinii? Jestem niezalogowanym userem, a skoro Baza dopuszcza aby swoje opinie zamieszczali także goście, korzystam z tego. Napiszę jeszcze, że przecież OlaF ma rację. Pisanie pośrednio przez Bazę to nie to samo, co znajomość czyjegoś adresu e-mail. Wystarczy, że nie przeczytasz wiadomości, usuniesz ją przypadkowo, celowo zignorujesz, czyli nie odpiszesz na podany adres ze swojego adresu i nikt nie wie, jaki masz ten adres, ani nawet czy wiadomość otrzymałeś, bo automatycznie pokazujący się w Bazie napis "wiadomość została wysłana", nie oznacza, że ją otrzymałeś, a tylko to, że została wysłana.
-
#44
Błażej Kopka
(2024-11-14 17:36:30)
W ostatni wtorek z inicjatywy wicemarszałka województwa odbyło się spotkanie z samorządowcami w sprawie uruchomienia przewozów pasażerskich pomiędzy Gnieznem i Sławą. Na przyszły tydzień planowany jest przejazd pociągu specjalnego z samorządowcami (podobno na całej trasie - również na zamkniętym odcinku Sława - Stawiany).
-
#45
Piotr
(2024-11-15 13:50:46)
Planowany przejazd pociągu specjalnego na trasie Poznań Główny - Gniezno - Gniezno Winiary - Sława Wielkopolska ma się odbyć 22 listopada 2024 r. Pojedzie 36WEhd Kolei Wielkopolskich. Formalnie odcinek Stawiany-Sława Wlkp. nie jest zamknięty, a przynajmniej nie wynika to z regulaminu sieci. Nie wiem tylko, czy tarcza D-1 nadal stoi.
-
#46
Błażej Kopka
(2024-11-15 17:11:23)
W ostatni weekend tarcza ciągle stała.
-
#47
Błażej Kopka
(2024-11-15 17:56:17)
Jeszcze mała poprawka do #45 - seria 36Wehd już raczej nie istnieje w kraju, więc taki pojazd nie pojedzie. Co najwyżej 36WEh. Chyba, że ma przyjechać SA95 z lubuskiego? :)
-
#48
Piotr
(2024-11-16 17:42:55)
Dziękuję za poprawkę :) Niemniej jednak ważniejsze jest to, kto pojedzie, a nie co pojedzie. A pojechać ma wiceminister Malepszak, Prezes PKP PLK Wyborski i wicemarszałek Jankowiak. Na stacji w Sławie Wlkp maja podpisać list intencyjny w sprawie reaktywacji linii.
-
#49
Błażej Kopka
(2024-11-17 10:00:24)
Ciekawe, jak wysiądą z pociągu w tej Sławie :)
- #50 Maciej Knychała (2024-11-18 10:34:59)
-
#51
Błażej Kopka
(2024-11-18 17:07:32)
Ciekawe, jaki tabor i w jakich relacjach miałby tu jeździć. Przypominam, że szlakowa jest całkiem ok dla beczek z paliwem, ale jechać 40 km 60 na godzinę, to ja pytam, dla kogo ta oferta?
-
#52
(odp. na #51)
Adrian K
(2024-11-19 22:15:19)
To jest tereny wykluczone komunikacyjnie po likwidacji PKS Gniezno (które nastąpiło 5 lat temu). Aktualnie z Kłecka do Gniezna nie jeździ nic. Z Kiszkowa do Gniezna jeździ autobusowy prywaciarz (wg e-podróżnik 5 par w dni robocze, w weekend nie ma obsługi). Przy komunikacji pociągów w Sławie i Gnieźnie (to podstawa) z innymi pociągami jest szansa na zapełnienie czegoś wielkości SA106.
A jak będą wysiadać w Sławie? No normalnie, na nasyp ;) O peronie w Sławie już było tu pisane. I zapewne budowa peronu w Sławie będzie największą "inwestycją" w celu przywrócenia połączeń pasażerskich. A dla celów "propagandowych" panowie z tego "pociągu specjalnego" zapewne ustawią się na peronie obok.
Swoją drogą, dla Gniezna będzie to ciekawa opcja: w końcu do ruchu powróci stacja Gniezno Winiary, która przez 25 lat niebytu nagle znajduje się koło galerii handlowej, dookoła nie ma już "pustyni". Osobiście wolałbym tam zostawiać auto w czasie podróży do Poznania, bo pchanie się pod stację w Gnieźnie i tak kończy się staniem w krzakach pod złomem i kilkuminutowym spacerem. -
#53
Błażej Kopka
(2024-11-19 23:04:14)
1. Tabor w stylu SA106 i inne "żelazka" to już przeżytek - dzisiaj wiadomo, że tam gdzie mamy zasilać żelazko lepiej uruchomić sensowne, skomunikowane taryfowo KKZ. Dzisiaj już nawet nikt takiego taboru nawet nie produkuje - to nie jest temat na uruchamianie kolei. Więc dla kogo to ma być?
2. Sława wymaga jedynie poszerzenia dwójki o nową krawędź, natomiast KAŻDY przystanek/stacja po drodze wymaga budowy NOWEGO peronu, bo dotychczasowe w praktyce albo już nie istnieją, albo wymagają przebudowy do obecnych standardów - takie są fakty, a nie populistyczne plotki o problemach w Sławie.
3. USRK na przynajmniej jednej mijance - to jest w końcu prawie 40km i ruch towarowy po drodze. No i oczywiście remont odcinka Stawiany - Skoki (obecnie nieczynny osłaniany z obu stron przez D-1)
4. Nie zapominajmy, że oprócz peronów i USRK niezbędna jest elektryfikacja samych Winiar - bez tego jest to wszystko bez sensu w relacjach na Poznań. To i tak duży koszt, ale patrz pkt 5
5. Szlakowa na tej trasie to 60km/h... Osobowy w tym tempie pokona 40km pomiędzy Gnieznem, a Sławą w naprawdę oszałamiającym czasie...
Pytam jeszcze raz - dla kogo to ma być linia? Jakie składy z "arsenału" KW i w jakiej relacji mają tam jeździć? W jakich godzinach? Ile razy na dobę? Dla kogo? ETC... -
#54
(odp. na #53)
wasiukibic
(2024-11-20 08:09:45)
Przepraszam, że się wcinam nie na swoje rejony, ale twój wpis - Blakop - kupy się nie trzyma, nie mówiąc już o odniesieniu do posta Adriana.
1. Adrian pisze o wykluczeniu komunikacyjnym - braku lub śladowej ofercie przewozowej dla mieszkańców. Ty czepiasz się bezsensownie komfortu taboru typu "żelazko", które mimo swoich niedoskonałości - ma część niskiej podłogi, toaletę, klimę, miejsce na większy bagaż czy rower. Zapewne dla ludzi cisnących się codziennie w busach standard żelazka będzie nie do zaakceptowania. A co mają powiedzieć pasażerowie IC "skazani" na pojazdy z demobilu od SKPLu, nieraz mające po 40-50 lat?
2. Nowy peron - co przez to rozumiesz? Czy 200 m full wypas wg standardu PLK za kilka baniek? Bo na moje, to wystarczyłoby 50-100 m z materiału staroużytecznego robione przez firmę Ziutek i Franek - 3 w cenie 1.
3. J.w. - biedaremont bez fajerwerków na 60-80 km/h. Koniec. Ruch towarowy można przerzucić na porę nocną lub poza przewozami pasażerskimi - wiela to tych cugów z beczkami jeździ dziennie do i z bazy paliw?
4. A dlaczego Ty chcesz robić przesiadki na Winiarach, a nie na stacji Gniezno - przyjazd na krawędź oporową 1a, kera bez lata obsługiwała ruch po tej linii?
5. Jeszcze raz - wykluczenie komunikacyjne vs pociąg kursujący kilka razy dziennie, dowożący i odbierający ludzi do Gniezna i na przesiadki tamże do Poznania (bo raczej nie ma sensu doładowywać frekwencyjnie i tak zatłoczonych składów wągrowieckich).
6. Rolą samorządu terytorialnego, na różnych szczeblach, jest tak narychtować rozkład jazdy, aby (uwzględniając potrzeby i możliwości techniczne) poradził, jak najlepiej obsłużyć mieszkańców. -
#55
Błażej Kopka
(2024-11-20 18:36:41)
Ale czego nie rozumiesz? Walka z wykluczeniem komunikacyjnym nie zawsze musi mieć formę przywracania połączeń kolejowych i tyle. Ta linia prawdopodobnie nie będzie remontowana, bo ona już jest wyremontowana (przez operatora paliw - nie przez PKP), więc chodzi tylko o przywrócenie tam połączeń. Peronów po drodze w zasadzie już nie ma, więc trzeba je odbudować - oczywiście, że niekoniecznie w standardzie 200m full wypas, ale choćby w standardzie takim jak w Powodowie. Zawsze jakiś koszt to będzie. Jedynie krawędź w Sławie prosiłaby się, żeby jednak wykonać ją w normalnej technologii tak jak reszta stacji. Rozmowa o żelazku jest czysto teoretyczna. W Wlkp jest kilka takich pojazdów, są już bliżej niż dalej końca swojego żywota, ale mają swoje zatrudnienie, więc tutaj się nie pojawią, a nowych pojazdów tego typu już się nie produkuje, więc jedyne co mogłoby tu pojechać to SA134 KW, które będzie muchowozem.
Szlakowa na tej linii to 60km/h (ostatnie kilka km 0-20km/h). Przez 40 km jechać z taką prędkością to jest żadna oferta. To nie ogryzek o długości kilku, kilkunastu km jak w dolnośląskim, że faktycznie przy takiej odległości ta prędkość nie gra aż takiej roli - tutaj będzie to grało rolę.
Jedyną zaletą tej linii byłby uruchomienie drugiej stacji w Gnieźnie - czyli Winiar. Linia PKM z Poznania w tym układzie mogłaby kończyć i zaczynać tam bieg, a nie w samym Gnieźnie "Głównym", bo dotarcie tam dla wielu mieszkańców, to problem. Winiary obecnie mogłyby nieco odkorkować okolice dworca w Gnieźnie. Natomiast cała reszta linii - no nie wiem - skąd dokąd mieliby ludzie jeździć? W grę wchodzą tylko dwie miejscowości - Kłecko i Kiszkowo (nie wiem czy obie mają 5 tysięcy mieszkańców łącznie). A czy ktoś z Gniezna Chciałby jechać do Wągrowca gdyby była taka relacja - trudno mi oceniać.
Niemniej jednak patrząc z perspektywy całego województwa, to naprawdę są linię z o wiele większym potencjałem, które warto by wskrzesić, a nie na siłę akurat tą, bo ta co najwyżej nadaje się na autobus w taryfie KW/PR.
A jeśli chodzi o przesiadki, to odległościowo nawet z Kłecka bliżej jest przez Sławę do Poznania (o Kiszkowie nie wspominając). A DW197 pomiędzy Gnieznem a Sławą to już w ogóle jest o wiele krótsza od LK.
Ja rozumiem, że ktoś w końcu wymyślił, że jak linia w sumie i tak jest czynna, to dlaczego nie puścić nią osobówek, tylko pytanie dlaczego akurat teraz (jak de facto nie jest w pełni przejezdna - do niedawna jeszcze była) i czy w okresie tak wielkiego kryzysu taboru spalinowego jest to dobre posunięcie, aby marnować go na takiej akurat linii, gdzie świetnie sprawdziłyby się autobusy kolejowe. -
#56
Piotr
(2024-11-21 00:11:17)
Od 2000 r. linia nie była użytkowana w ruchu towarowym. Wkrótce rozpoczęła się się grabież szyn. W lesie spore odcinki linii nie istniały. W 2007 r. linia została doraźnie wyremontowana przez spółkę Operator Logistyczny Pali Płynnych. Jej stan był kiepski, a prędkość szlakowa wynosiła 20 km/h. Jeszcze w 2015 Ministerstwo miało tę linię na liście do likwidacji. W latach 2017-2019 PKP PLK przeprowadziła gruntowny remont, z wymianą szyn i podkładów.
Moim zdaniem Vmax dla pociągów pasażerskich mogłaby być podniesiona do 80 km/h. Trudno tu będzie o jakieś wielkie potoki pasażerów. Ewentualnie Kiszkowo-Kłecko-Gniezno może coś zebrać. Marszałek nie chce uruchomić autobusów, chociaż w planie transportowym województwa jest Linia autobusowa Pobiedziska-Skoki. Skoro chce reaktywować kolej, to niech to robi. Kto bogatemu zabroni? Dla mnie, jako dla mieszkańcami, ważna jest sprawna i dostępna komunikacja publiczna, a sam środek transportu to sprawa drugorzędna. -
#57
km
(2024-11-21 20:38:30)
Szykuje się kolejny niewypał po Powodowie.
-
#58
Błażej Kopka
(2024-11-21 22:11:18)
#56 Dziękuję za sprostowanie - faktycznie tylko pierwszy a'la remont był z "bazy". Potem już PLK robiło - i to na całkiem dobre parametry nawet dla beczek, a co dopiero dla SZT. Momentami jest nawet 80km/h dla ewentualnych osobówek. Ja myślę, że na chwilę obecną nie ma się co prześcigać z cytowaniem wypowiedzi, najczęściej wzajemnie sprzecznych przedstawicieli województwa. Poczekamy, zobaczymy...
-
#59
Mateusz
(2024-11-22 08:19:32)
Sprzeczny to jesteś ty Błażeju Kopka, a pisanie, że dziękujesz za sprostowanie nie jest kurtuazją z twojej strony, tylko ostatnią deską ratunku, bo niezwykle ciężko przechodzi ci przez gardło przyznanie się, że kolejny raz napisałeś nieprawdę, błędnie analizujesz pewne rzeczy i tak naprawdę nie masz większego pojęcia, o czym piszesz. Zresztą nie pierwszy raz, a nawet nie drugi, czy trzeci, co niestety jest szkodą dla OBK i jej społeczności. Żegnam.
-
#60
(odp. na #58)
Piotr I.
(2024-11-22 09:40:15)
Zobaczymy, co dzisiaj powiedzą na stacji w Sławie. O ile tam dojadą i jakoś wysiądą :)
-
#61
(odp. na #60)
X. Piast II Chrobry
(2024-11-23 14:48:21)
W Tv Poznań powiedzieli, że trzeba będzie włożyć w linie okrągłe 100 mln.
Autobusy jednak tańsze. -
#62
Marcin
(2024-11-23 17:31:13)
Na trasie z Gniezna do Kłecka i dalej jeździ prywaciarz - Mbus z Gniezna. https://mbbus.pl/roz…. W dni robocze jest 14 połączeń plus 2,3 dublujące się autobusy do Kłecka, Mieściska itd. To są także autobusy na 40-50 osób.
Warto zobaczyć rano i ok 14-15-16 przystanek po drodze - Działyń/koło stacji Dębnica (obie miejscowości ponad 1,5 tys mieszkańców)- z Gniezna jadą na raz 3 autobusy (2 duże i 1 mały) pełne dzieciaków ze szkół średnich, częściowo nawet stojących w środku pojazdu - do żelazka się nie zmieszczą. I to za 8 zł za 15 km, bo ulgowego nie ma. Miesięczny ulgowy na tej trasie dla uczniów to ok 250 zł
Tak więc potencjał wg mnie jest, zwłaszcza przy dobrej ofercie.
Jeszcze z 10 lat temu jeździł dodatkowo PKS, nawet były kursy niedzielne do Poznania, przez Kłecko i popyt był.
W Kłecku też stacja jest dość dobrze położona, blisko osiedla.
Warto też poprzesuwać / dołożyć parę przystanków / stacji.
Niezła byłaby też relacja Gniezno - Kłecko - Sława - Poznań (tak, tak, wiem ze zmianą czoła);) -
#63
Błażej Kopka
(2024-11-23 18:42:18)
@Marcin - z tą ostatnią relacją "Gniezno - Kłecko - Sława - Poznań" jest o tyle problem, że wymagałaby przebudowy układu torowego w Sławie. Tam jest wszystko sterowane z LCS Wągrowiec i taka zmiana to byłoby duże wyzwanie finansowo organizacyjne myślę (choć nie niemożliwe rzecz jasna). Chociaż może przy okazji wyprostowali by to sztuczne odsunięcie toru LK377 od reszty. Inna sprawa - z Kłecka faktycznie jest bliżej do Poznania przez Sławę, ale czy szybciej i wygodniej? Niekoniecznie - przesiadka w Sławie, mniejszy tabor na 356, a dla ewentualnych pociągów bezpośrednich w przyszłości, ograniczona przepustowość.
Generalnie, nie wiadomo o co chodzi z władzami województwa, bo te deklaracje są diametralnie inne, w zależności od momentu dziejowego. Początkowo mówiło się tylko o uruchomieniu przewozów na tych parametrach, które są (z drobnymi naprawami tam, gdzie potrzeba), teraz nagle ma być 120km/h (a to już raczej grubsze "poprawki"), a wszystko w kontekście podpisania, póki co tylko listu intencyjnego - nic więcej. To jest dopiero wstępne wyrażenie woli zainteresowania się tematem, przez zaangażowane w to strony. Teraz powinno się zlecić opracowanie WSPP i wtedy dopiero zdecydować, co dalej - czy odbudowywać, jak odbudowywać, dla jakiej oferty, itd. Przykład programu Kolej+ pokazuje, że błędne założenia WSPP mogą finalnie pogrzebać cały projekt. Nie wiem, dlaczego medialnie to wszystko jest przedstawiane tak, jakby decyzja już zapadła i czekamy na decyzję o pozwoleniu na rozpoczęcie prac... -
#64
Błażej Kopka
(2025-05-13 14:18:07)
Odcinek Sława Wlkp. - Rejowiec (łącznie za całym torem bodajże nr 1 na stacji) jest obecnie poddawany gruntownemu remontowi. Efektu można się spodziewać w przeciągu kilku tygodni, myślę.
-
#65
Jakub Srocki
(2025-05-19 20:59:42)
Dzisiaj widziałem, że na całym odcinku Sława Wlkp.- Stawiany są prace. Wjechał ciężki sprzęt, pojawiły się betonowe podkłady, szyny i ogrom pracowników. Wydaje mi się, tak jak tu kolega zauważył, że prace pójdą szybko. Operator paliw musi mieć zapewnioną alternatywną możliwość dojazdu na czas remontu pozostałej części linii. Zastanawiam się tylko, czy dadzą jeszcze radę wcisnąć pociągi towarowe na i tak przeładowaną linię 356? Bo chyba nie ma innego wytłumaczenia tak szybko podjętego remontu odcinka Stawiany - Sława.
-
#66
Błażej Kopka
(2025-05-20 06:25:09)
I co - manewry na szlaku pomiędzy Sławą i Skokami? Bez przebudowy stacji w Sławie nie bardzo można tu jakikolwiek ruch prowadzić.
-
#67
Jakub
(2025-05-22 09:50:24)
Wczoraj przejeżdżałem i widziałem, że tor prowadzący od Rejowca zaraz za przejazdem w Sławie Wlkp. jest rozbierany. Myślę, że mogą dorzucić tam rozjazd i dobudować na stacji Sława odpowiednią ilość torów, aby zwiększyć możliwości przepustowe stacji i dać możliwość zmiany czoła składu z paliwem. Ale to tylko moje przypuszczenie.
-
#68
Błażej Kopka
(2025-05-22 12:18:26)
Absolutnie, na chwilę obecną nie ma nigdzie mowy o takich planach. Biorąc pod uwagę, że wpięcie rozjazdów w LK356 wymaga wysterowania tego z LCS Wągrowiec, to koszt byłby na tyle duży, że już byłby na to ogłoszony jakiś przetarg.
-
#69
Jakub
(2025-06-06 11:35:26)
Miałeś rację, po prostu wymienili podkłady i szyny. Nic więcej się nie zmieniło w Sławie.
-
#70
Mateusz Florek
(2025-06-28 08:18:24)
Dla czego stan linii jest na nieczynny, zamiast na w budowie nieukończona?
-
#71
Błażej Kopka
(2025-06-29 08:08:29)
A dlaczego linia miałby mieć taki status? Odcinek Sława - Stawiany jest po prostu w remoncie, a nie jako budowany od nowa, czy tym bardziej nigdy nieukończony.
-
#72
Widmo
(2025-07-07 21:42:58)
Szkoda, że nie ma rozjazdu między torami do Poznania i Gniezna. Ułatwiło by to korzystanie z dwóch peronów.
-
#73
Błażej Kopka
(2025-07-07 22:00:40)
To nie byłoby optymalne rozwiązanie - zrobiłoby się bardzo ciasno.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Gniezno Winiary – Sława Wielkopolska (377)