OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gniezno Winiary – Sława Wielkopolska (377)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2016-09-06 (opisy, historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Gniezno Winiary  (P)
0,000 0
 
  5,969
 
  9,400
 
  15,512
 
 
  Olekszyn  (P)
21,477
 
 
  Rybno Wielkie  (P)
25,531
 
 
  Kiszkowo  (P)
29,190
 
 
  Stawiany  (P)
33,732
 
  39,270
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiąca (2017-08-08 13:03:01)
    Podobno prowadzone są prace torowe na odcinku Gniezno Winiary - Stawiany, przy użyciu maszyn wynajętych od PNUiK Kraków. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Przemysław Król (2017-08-08 17:53:20)
    Jechałem dziś tamtędy mniej więcej od Kłecka do Gniezna i na tym odcinku nie było widać żadnych maszyn, aczkolwiek w samym Kłecku na dawnej bocznicy leży sporo starych szyn i podkładów. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Piotr (2017-08-09 09:47:46)
    Wyremontowano odcinek Olekszyn - Stawiany (od km 21,350 do km 33,2). Być może w przyszłym roku zostanie wyremontowany kolejny odcinek (od km 12,300 do km 21,300).
    http://www.rynek-kol…
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gniezno Winiary – Sława Wielkopolska (377)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...