OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Międzychód – Zbąszyń (373)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-15 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Międzychód   (P)
0,000 0
 
    4,187
 
   
  Głażewo   (P)
9,111
 
   
  Łowyń   (P)
12,878
 
   
  Lewice   (P)
16,175
 
   
  Lewiczynek   (P)
20,274
 
   
  Zachodzko   (P)
22,867
 
    25,471
 
   
 
   
  Trzciel   (F)
29,747
 
   
  Prądówka   (P)
33,214
 
   
  Przychodzko   (P)
36,206
 
    40,667
 
   
  Zbąszyń   (P)
43,080
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Błażej Kopka (2021-12-31 12:16:57)
    Uzupełnienie informacji do tego, że linia została rozebrana w okolicach DK92 i autostrady A2. Owszem - została rozebrana, ale na obu tych skrzyżowaniach są wiadukty. Co ciekawe - wiadukt w ciągu autostrady A2 zbudowano, pomimo, że w tym czasie linia już fizycznie nie istniała w wielu miejscach.
  • #2 Jacek (2021-12-31 14:44:58)
    Są zdjęcia w galerii linii 373 tak że kolega nie musi się wysilać nad komentarzem, wszystko na nich widać. Podobnie zrobiono tak z linią Płoty - Wysoka Kam. w Płotach, na wyjściu tej linii. Ważniejsza jest droga niż tor nawet w celach strategicznych, o ile coś by się stało na odrzance - wszystko stoi od Świnoujścia do dołu.
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2021-12-31 17:04:22)
    Dokładnie tak. Linia Worowo - Wysoka Kamieńska powstała za czasów II Rzeszy, jako strategicznie ważny korytarz, stanowiący połączenie ze Świnoujściem. Kilka lat temu powstał gazoport, który obecnie jest rozbudowywany, w tym o terminal kolejowy, a tymczasem przerwano ciągłość korytarza kolejowego wyżej wspomnianej linii kolejowej; imbecyle nie zapewniły nawet tego w przypadku odcinka Wysoka Kamieńska - Płoty, bo i po co. To jest kolejny przykład tego, że planowanie przestrzenne i myślenie perspektywiczne w Polsce leży i kwiczy, o czym wspominałem choćby odnośnie tematu Góry Śląskiej i budowy wiadukt nad drogą S5.
  • #4 (odp. na #3) Xiążę Piast II Chrobry (2023-01-21 22:14:38)
    Bus z kilkunastoma pracownikami na pokładzie wypadł z drogi pomiędzy Łowyniem a Lewicami.
    Zatrzymał się na torach kolejowych.
    https://miedzychod.n…
  • #5 X. Piast II Chrobry (2024-02-23 19:37:41)
    Przy okazji tematu "Czesia" mechanik Maj prezentuje szlak Rokietnica - Międzychód, także Międzychód - Zbąszynek w 1977 roku.
    Juz wtedy te odcinki były mocno zużyte i trwał remont.
    https://www.youtube.…
  • #6 Błażej Kopka (2025-03-15 12:16:07)
    Czy ktoś słyszał o istniejącym w latach 45-46, przystanku "MOST" w Zbąszyniu?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Międzychód – Zbąszyń (373)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...