OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-08-12 (przebieg)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Tomasz Lehmann (1979 (???))
opis ⇵
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2005-02-28)
opis ⇵
Obraz
fot. Andrzej Nowaczyk (2007-04-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Roman Paul (2012-09-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Jacek Krzywy (2016-01-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Jacek Krzywy (2016-01-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Suchy (2019-07-20)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #28 Maciej (2018-09-12 22:56:46)
    Wysłałem do ważnej osoby w UMiG Sieraków swój apel o przywrócenie połączenia kolejowego pomiędzy Sierakowem a Poznaniem. Bardzo szybko otrzymałem starannie napisaną odpowiedź, w której stwierdzono, że samorząd wspiera inicjatywę przywrócenia linii 368 i podejmuje kolejne kroki. Ponoć współfinansowano przejazdy pociągów turystycznych, przejęto dworzec w Sierakowie oraz apelowano o zachowanie połączenia zjazdu w Szamotułach. Osoba podpisana pod listem napisała, że uczestniczono w licznych spotkaniach dotyczących rewitalizacji, a obecnie wspierano finansowaną przez powiaty inicjatywę badania określającego zasadność uruchomienia takiego połączenia. Wyraża również żal, iż bardzo niesprawiedliwa jest sytuacja, gdy uboższy samorząd gminy Sieraków musi wspierać uruchomienie i utrzymanie linii kolejowej by mieć taki transport na własnym terenie, a bogate miasta dostają wsparcie z innych pieniędzy (budżet państwa, budżet wojewódzki). Treść pisma, które w części próbowałem zacytować, miała charakter rzeczowy i przyjazny w stosunku do projektu rewitalizacji połączenia. Podpisałem się jako mieszkaniec innego miasta, zatem nadawca pisma nie mógł raczej liczyć na mój głos podczas najbliższych wyborów.
  • #29 roman paul pozanń (2018-09-13 11:21:41)
    do 25 SZ-REK to nie jest obojętnie nie będą jeździły z Szamotuł tory w większości rozebrane a nawet sprzedano budynki stacyjne np.Nojewo nawet odgałęzienie z Szamotuł na Sierakow jest zlikwidowane, natomiast jest szansa na linie Rokietnica-Międzychód ja proponowałem tylko do Pniew znam ten teren gdzie, kto jeździ do pracy itd
  • #30 Przemysław Biały (2018-09-13 14:06:55)
    Panie Romanie Paul - niestety mija się pan z prawdą, proszę zweryfikować swoją wiedzę, żaden odcinek z Szamotuł przez Nojewo do Międzychodu nie jest rozebrany, nie wiem skąd takie bzdury Pan bierze.

    Budynki stacyjne są sprzedane np. w Nojewie czy Bininie, ale to jest oczywiście dobrze, PKP powinno sprzedać wszystkie budynki stacyjne w prywatne ręce i zakończyć trwającą od lat degrengoladę i dewastację tych budynków.
  • #31 (odp. na #30) Stanisław Pikul (2018-09-13 14:20:35)
    Ściśle rzecz biorąc to mam wrażenie że przejazd drogowy między Szczepankowem a Ostrorogiem jest zlikwidowany (a nie tylko zalane szyny). Poza tym na szlaku to 'naturalne', raczej niewielkie ubytki.
  • #32 (odp. na #29) Stanisław Pikul (2018-09-13 14:27:42)
    Hmmm, to fragment decyzji nr 1/2018 Wojewody Wielkopolskiego o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (Poznań-Szczecin):

    "... Natomiast w odniesieniu do pisma Starosty Międzychodzkiego Wnioskodawca
    poinformował, że istnieją możliwości techniczne włączenia linii kolejowych nr 363
    Rokietnica-Międzychód oraz nr 368 Szamotuły-Międzychód do magistrali Poznań Główny -
    Szczecin Dąbie. Zgodnie z wyjaśnieniami zarządcy infrastruktury kolejowej odcinek linii
    kolejowej nr 363 łączący stację Rokietnica z Międzychodem jest obecnie nieprzejezdny
    i w 2011 r. został usunięty z ewidencji PKP PLK S.A. W związku z tym na etapie
    opracowywania studium wykonalności, usunięto włączenie kolejowe w linię 363. Niemniej
    w przyszłości pozostanie techniczna możliwość jego wykonania, co będzie wymagało
    wybudowania dodatkowego rozjazdu w projektowanym układzie torowym stacji Rokietnica
    i wpięcia go do Lokalnego Centrum Sterowania. Z kolei na linii kolejowej nr 368 Szamotuły-
    Międzychód w roku 1995 zostało zawieszone kursowanie pociągów pasażerskich, a rok
    później towarowych. Natomiast linia nie została usunięta z ewidencji PKP PLK S.A.
    W związku z powyższym przewidziano wybudowanie dodatkowego rozjazdu
    wyprowadzonego w kierunku linii 368 i podłączeniu go do Lokalnego Centrum Sterowania...."
    Czyli z Rokietnicy nie będzie zjazdu na Pniewy-Międzychód, w Szamotułach tak na Sieraków-Międzychód.
  • #33 roman paul poznań (2018-09-13 18:59:54)
    chciałem napisac, ze częściowo przepraszam Pana Przemysława Białego ale stacje są sprzedane i właściciel Nojewa już zagospodarowuje nawet tory to jak ma tam kursować pociąg chyba wykonają mijanke
  • #34 Miro (2018-09-13 23:02:54)
    A co jest w Nojewie nowego
  • #35 mk (2018-09-14 07:15:00)
    Stacje są sprzedane. Ale nie torowisko. Tory są zajęte z czystego widzimisię i w każdej chwili będą zwolnione od taboru.
  • #36 (odp. na #29) Suchy (2018-12-25 15:23:09)
    Odgalęienie jest cały czas a mało tego zostanie zachowane podczas remontu stacji który właśnie trwa ????
  • #37 (odp. na #36) wasiukibic (2018-12-26 10:01:50)
    Suchy - Ty pytasz czy stwierdzasz?

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...