OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kobylin – Legnica Północna (362/382)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-03-30 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Kobylin  (P)
0,000 0
   
   
  Smolice  (P)
4,040 5
   
   
  Jutrosin  (P)
7,685 8
   
   
  Dłoń  (P)
13,164 14
   
   
  Oczkowice  (P)
15,844 16
   
   
  Sobiałkowo  (P)
18,708 19
   
   
  Miejska Górka  (P)
22,837 23
   
   
  Sarnowa  (P)
26,302 27
   
   
  Rawicz Wschód  (P)
29,887 30
   
   
  Rawicz  (P)
33,186 34
   
   
  Wodniki  (D)
38,860
   
   
  Wieża  (D)
42,023 43
   
   
  Cieszkowice  (D)
47,462 48
   
   
  Górka Wąsoska  (D)
50,151
   
   
  Wąsosz  (D)
52,346 53
   
    56,205 57
   
   
  Piskorzyna  (D)
59,890 60
   
   
  Wińsko  (D)
63,685 64
   
   
  Kozowo  (D)
   
   
  Krzelów  (D)
72,187 73
   
   
  Iwno  (D)
76,153 77
   
   
  Ścinawa Odra  (D)
   
   
  Ścinawa  (D)
80,010 81
   
   
  Parszowice  (D)
86,869 87
   
    90,358 91
   
    96,770 97
   
    101,719 102
   
   
  Bieniowice  (D)
104,104 105
   
    108,085 109
   
    113,027 114
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 Łukasz Kiąca (2018-05-09 14:25:21)
    Dojazd do stacji Miejska Górka od strony Rawicza https://www.youtube.…
    Dojazd do stacji Sarnowa od strony Miejskiej Górki https://www.youtube.…
    Dojazd do stacji Rawicz Wschód od strony Miejskiej Górki https://www.youtube.…
  • #4 Łukasz Kiąca (2019-05-15 19:16:32)
    Linia na odc. Kobylin - Rawicz jest wpisana do wykazu odcinków linii stanowiących infrastrukturę nieczynną PLK S.A na poz. 90 i 91
    https://www.plk-sa.p…
  • #5 (odp. na #4) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-08-05 11:52:45)
    Na razie chyba nic nie jeździ, gdyż tory do cukrowni w Górce na przejeździe w jej pobliżu oraz całej okolicy zardzewiałe i zarośnięte. Chociaż krewniak zeznał, że niby węgiel wożą ale to chyba pomyłka.
  • #6 Łukasz Kiąca (2020-09-12 07:42:05)
    Prace manewrowe na bocznicy Terminalu Asfaltów Drogowych TOTAL w Ścinawie.
    https://www.youtube.…
  • #7 (odp. na #6) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-09-20 15:33:53)
    Ta linia służyła do początku l. 90-tych jako transportowa dla Grupy Wojsk Radzieckich skoncentrowanych w Legnicy oraz okolicy.
    Dzięki niej transporty wojskowe omijały duże węzły w okolicy jak Wrocław i jechały krętą trasą przez wioski.
  • #8 (odp. na #7) Łukasz Kiąca (2020-10-09 01:44:48)
    Też o tym słyszałem. Jednak z tego, co wiem, to linia ta była już w tamtych latach w złym stanie technicznym, niedoinwestowana, o nawierzchni i geometrii (ciasne łuki) niedopasowanej do prowadzenia ruchu ciężkimi i długimi lokomotywami jak Ty2 czy ST44. Podobno zdarzały się tam częste wykolejenia. Na linii początkowo pracowały pruskie tendrzaki T3, a później ELNA 2 i ELNA 4, o masie całkowitej od 40 do 56 T. I pomyśleć, że na 2005 r planowana była elektryfikacja linii Legnica - Rawicz.
  • #9 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-09 20:03:29)
    Kiedyś ten odcinek miałby pewnie jeszcze znaczenie zapasowe dla bezpośrednich towarów do portów w 3-mieście.
    Ale teraz ze Zagłębia Legnicko-Głogowskiego wszystko wywożą przez Szczecin.
  • #10 Miejska Górka (2021-01-09 17:07:55)
    Linia kolejowa Rawicz - Miejska Górka jest cały czas eksploatowana (ruch towarowy do cukrowni Miejska Górka).
  • #11 Andrzej Budzis (2021-02-06 12:16:44)
    Pamiętam jak pociąg do Brześcia i Moskwy stał przed odjazdem na stacji Legnica Północna. Przy nim grupy ludzi, u których widać było duże ilości bagażu. Oficerowie, żołnierze i ich rodziny żegnali Legnicę. Odprowadzało ich wiele osób. Mężczyźni palili papierosy. Dużo dzieci. Żegnali się z Legnicą i swoimi przyjaciółmi. I radość, i smutek był widoczny na ich twarzach. Takiej atmosfery, takiej możliwości przywozu bagażu na małych ciężarówkach nie uzyskano by na stacji Legnica. Przy stacji Legnica Północna nie było takiego ruchu Polaków. Domy w kierunku Kaczawy zamieszkiwali obywatele Związku Radzieckiego. Była swojska ziemia pożegnań. Według mnie, to było przyczyną odjazdu "radzieckiej" części pociągu z małej stacji i połączenia jej w Rawiczu z "polskim" składem, który w tym czasie zmierzał do. Rawicza przez Wrocław
  • #12 wasiukibic (2021-02-06 12:42:31)
    Przepraszam z góry, że być może urażę kogoś uszczypliwą uwagą, ale czy tu mamy do czynienia z syndromem sztokholmskim? Przecież ci ludzie nie byli niczym innym, jak tylko armią okupacyjną, która miała stać na straży bratniego, wieczystego "sojuszu" ze Związkiem Sowieckim. Że to nie była zabawa i kurtuazyjna wizyta, można było zobaczyć podczas powstania na Węgrzech w 1956 roku oraz podczas praskiej wiosny. Z resztą, podczas gomułkowskiego października część jednostek PGWAR była w gotowości bojowej, aby ruszyć na Warszawę, żeby utopić we krwi gomułkowską odwilż. Jakby przyszedł rozkaz, to bez mrugnięcia okiem Legnica zostałaby zrównana z ziemią, a ludność cywilna wywieziona lub wymordowana, a z drugiej strony lokalizacja dowództwa stanowi jeden z pierwszym celów dla głowic nuklearnych nieprzyjaciela. Dobrze, że ich w końcu pożegnaliśmy precz i naprawdę nie ma tu czego żałować.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny. Treści prezentowane przez użytkowników nie są odzwierciedleniem poglądów administratorów strony.

Linia kolejowa Kobylin – Legnica Północna (362/382)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...