OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-10-19 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
   
    2,479
   
   
  Czerwonak  (P)
5,798
   
   
   
    7,120
   
   
  Owińska  (P)
10,810
   
   
  Bolechowo  (P)
14,016
   
    17,650
   
    18,848
   
   
  Przebędowo  (P)
19,950
   
   
  Łopuchowo  (P)
25,861
   
    27,050
   
    30,103
   
   
  Skoki  (P)
34,827
   
    38,786
   
   
  Przysieczyn  (P)
43,838
   
   
  Młyn Pałucki  (P)
49,225
   
   
  Wągrowiec  (P)
51,375
   
   
  Kobylec  (P)
57,193
   
   
  Grylewo  (P)
62,067
   
   
  Laskownica  (P)
65,624
   
   
  Gołańcz  (P)
70,904
   
   
  Panigródz  (P)
76,142
   
   
  Grocholin  (C)
81,766
   
   
  Kcynia  (C)
85,663
   
    93,311
   
    98,233
   
   
  Szubin  (C)
103,408
   
   
  Kołaczkowo  (C)
107,767
   
   
  Rynarzewo  (C)
113,014
   
    118,763
   
    120,720
   
    127,800
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 Mirek (2019-09-25 20:14:42)
    Szanowny Panie, ustalmy jedna rzecz bo do końca nie rozumiemy Pana wypowiedzi. Jakie pociągi jeżdżą do Gdańska przez Wrześnie. Żadne. Poza tym na stacji Września nie przechodzi linia Chorzów Batory-Tczew tylko jeśli takim tokiem myslenia idziemy to pewnie chodzi o Oleśnica-Chojnice. Elektryfikowac tą linie, ale w jakim celu? Gdyby mały szynobus jeździł dalej jak to teraz jezdzi do Wągrowca to by starczało. Mam wrażenie ,że Pan nigdy chyba nie jechał tą linią i nie wie jakie są zapotrzebowania? A odnośnie Województwa Kuj-Pom nie od dzis wiadomo że tam stawiają na przewóz autokarami...
  • #3 Psoter (2019-10-11 10:44:27)
    Elektryfikacja i utrzymanie jej infrastruktury ma sens przy określonej ilości przewozów towarowych (nie dotyczy to dużych aglomeracji gdzie ruch towarowy często jest wydzielony od pasażerskiego). Ale swoją drogą Kujawiacy mogli by przejawiać większe zainteresowanie przedłużeniem linii 356.
  • #4 Adrian K (2019-10-18 09:29:28)
    W godzinach szczytu przewozowego dwa SA 132 z Wągrowca są pełne pasażerów. W latach 70-80 pojawiła się "mapka" z dość ambitnymi planami elektryfikacji węzła poznańskiego i na niej zakładano elektryfikację tylko do Wągrowca. "Kujawiacy" to tylko jedni z mieszkańców woj. kujawsko-pomorskiego, akurat linia 356 przebiega przez Wielkopolskę (część w kuj-pom) i Pomorze. Sprawa reaktywacji tej linii jest poruszana od dawna, ale Urząd Marszałkowski w Toruniu tłumaczy się brakiem środków na realizację. Linia została wpisana do RPO 2014-20 na listę rezerwową z dwoma warunkami: jeśli wystarczy na nią środków i z uwzględnieniem wariantu przez Nakło a nie przez Szubin (de facto od Kcyni liniami 281 i 18). O rewitalizację zabiegali politycy z Bydgoszczy.
  • #5 Cyprian Kruk (2020-03-29 18:46:38)
    W planach PKP na lata 2021-2027 z realizacją do 2040 roku planowana jest modernizacja odcinka Wągrowiec-Gołańcz-granica województwa. Niestety pomimo naprawy torowiska przy stacji Grocholin odcinek pomiędzy Golańczą a Grocholinem a dalej pomiędzy Kcynią a Szubinem jest nieprzejezdny
  • #6 zenOBeK (2020-03-29 21:50:39)
    Bardzo często czytałem, że w PKP brak jest myślenia perskektywicznego. A to myk! Lepiej niż w PRL (plany 5 letnie) - plan na 20 lat!!!! Jestem (prawie) pewien że los linii w tym czasie nie ulegnie zmianie.
    :)
  • #7 Dawid (2020-05-28 13:02:03)
    Czy jest możliwość znalezienia gdzieś w Internecie aktualnego rozkładu jazdy pociągu towarowego na trasie Bydgoszcz-Szubin?
  • #8 (odp. na #7) Marcin Lewandowski (2020-05-28 14:54:11)
    Na pewno jeździ w czwartki, wczesnym przedpołudniem i po południu.
  • #9 Givexnine Poznań (2020-08-03 17:14:58)
    Mój film z tej linii, z większością przystanków po drodze i fragmentami jazdy na szlaku (widok z okna) na odcinku do Skoków - https://www.youtube.…
  • #10 ROPA Poznań (2020-08-03 20:08:55)
    Właśnie 30.07 pojechałem tą linią i "obzdjęciowałem" stacje aż do Wągrowca. Zastanawia mnie jedna rzecz. Całą linię remontował
    "Marszałek Województwa", torowiska, perony,wokół budynków kostka, parkingi ,zostawił jednak budynki dworcowe. Powstał pewien dysonans linia należy do KW/Koleje Wielkopolskie/ a budynki do PKP Nieruchomości. Jeśli tak jest to efektem jest ich stan budowlany. Nic się nie zmienia. Np na stacji Łopuchowo, mam zdjęcie z przed 15 lat. Drewno położone wzdłuż czołowej ściany mam wrażenia jakby było to samo. W czasie tego remontu zaproponowałem, powstanie nowego przystanku u zbiegu ulic Bałtyckiej i Gdyńskiej. Przeprowadziłem rozeznanie. Ponieważ jest tam wiele zakładów byli by chętni na korzystanie z niego. Odpowiedź była negatywna, plan finansowy był już zamknięty. Chętni muszą pójść ok.1 km do stacji/przystanku Poznań Karolin.
  • #11 blakop (2021-09-13 02:36:29)
    Linia kolejowa jest w zarządzie PKP PLK, a nie KW!! KW jest tam jedynie przewoźnikiem - nic więcej! Oprócz województwa dolnośląskiego (krótkie fragmenty linii do Bielawy i Trzebnicy), nigdzie nie ma na razie samorządowych linii kolejowych.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...