Linia Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)
Ostatnia zmiana: 2022-12-27 (opisy, historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#11
Franciszek Skoczylas
(2023-01-26 21:59:44)
Od 12.03.2023 rusza "Wielka" przebudowa całego odcinka Ostrów Wielkopolski - Międzybórz Sycowski, jestem ciekaw czy po niej coś się zmieni, bo nie wydaje mi się że będzie to jakaś rewolucja :)
-
#12
NIE-dla CPK.
(2023-05-31 21:13:59)
Linia nie jest przeładowana, w normalnych krajach duża ilość pociągów na jednotorze nie jest żadnym problemem. Tylko trzeba chcieć i umieć te pociągi przepychać. Mam nadzieję, że nigdy żadne CPK ani tym bardziej szprychy do niego nie powstaną. Tak samo jako bezsensowny XIX-wieczny pomysł budowy linii od Wieruszowa/Wielunia na Piotrków. To całkowicie bez sensu. Linia 355+14 to idealny ciąg, skupiający między Wrocławiem a Warszawą wszystkie najważniejsze miasta: Łódź, Pabianice, ZW, Sieradz, Kalisz, Ostrów, Twardogóra, Oleśnica - tutaj jedyne co można zrobić, to ewentualnie podnieść prędkości drogowe na wybranych odcinkach tak, by osobowe mogły te 130km/h pojechać, a IC 160km/h. Więcej nie potrzeba do szczęścia.
-
#13
Podróżny
(2023-08-06 16:44:31)
ZLK Wrocław już udupił linię 281 cyfryzacją, stosując LCS w Grabownie. Teraz są zakusy na 355. Liczne niedociągnięcia, usterki, które są ukrywane. Pytam się, gdzie jest bezpieczeństwo? Chyba tylko na plakatach
-
#14
.
(2023-11-23 21:58:21)
Odcinek od Ostrowa, do co najmniej Sośni jest wyłączony z użytkowania. W Odolanowie, Garkach, Granowcu i Sośni stoją wbite w oś toru wskaźniki D1. Na odcinku od Tarchał Wielkich do Odolanowa jest zdjęty drut (słupy stoją). Wszystkie składy towarowe udające się w kierunku Oleśnicy jeżdżą przez Krotoszyn. Cała ta sytuacja utrzymuje się już od około pół roku.
-
#15
(odp. na #14)
wasiukibic
(2023-11-23 22:04:19)
Nie no beka, dwa lata temu w remoncie odcinek Odolanów - Ostrów, terozki Międzybórz - Ostrów. Nie ma co, PLK umi w kolej.
-
#16
Kolejorz
(2024-02-18 21:59:50)
Pocieszę was, że od czerwca kolejne zamknięcie linii 355 , rzekomo wymiana szyn Ostrów Wielkopolski - Międzybórz, także będzie ciekawie.
-
#17
Konduktor
(2024-07-27 00:19:57)
Czy ten odcinek trasy od Ostrowa do Odolanowa jest czynny? Jak często jeżdżą tam pociągi?
-
#18
(odp. na #17)
X. Piast II Chrobry
(2024-07-28 13:29:14)
Jest czynny, jeździ tu 6 par PR+3 KW, które tu kończą bieg.
-
#19
(odp. na #15)
X. Piast II Chrobry
(2024-10-04 14:36:42)
Kolejny remont na kolei w regionie. Pochłonie prawie 70 mln złotych. Będą utrudnienia dla pasażerów.
"W ramach inwestycji przebudowane zostaną perony na 7 stacjach i przystankach: w Topoli, Tarchałach Wielkich, Odolanowie, Garkach, Granowcu, Sośniach Ostrowskich i Pawłowie Wielkopolskim. Perony mają być wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, a dodatkowo pojawi się na nich ekologiczne oświetlenie i nowe oznakowanie.
Na około 30-kilometrowym odcinku trasy między Ostrowem Wlkp. i Myśliborzem Sycowskim wzmocnione zostanie podłoże i wymienione będą szyny.
Po remoncie pociągi nadal będą jeździć z prędkością 120 km/h, ale zniwelujemy ryzyko konieczności wprowadzania ograniczeń w ruchu, ze względu na zły stan nawierzchni.
Prace obejmą też remont 3 obiektów inżynieryjnych. Bezpieczeństwo w ruchu pociągów zwiększymy dzięki przebudowie 6 przejazdów kolejowo-drogowych."
https://epoznan.pl/n… -
#20
Błażej Kopka
(2024-10-04 17:41:21)
To jest politycznie bardzo "ciekawa" informacja. Przypomnę, że teraz mamy taką sytuację, że v-ce ministrem infrastruktury odpowiedzialnym za kolej jest wychwalany w każdy możliwy sposób przez samego "Minister President Tusk" Pan Piotr Malepszak - człowiek, który wnikliwie analizuje każdą kolejową inwestycję, czy to się w ogóle opłaca, proponuje nowe rozwiązania, nowe spojrzenie na remonty, itd. Nie sądzę, żeby i ta inwestycja nie przeszła przez jego ręce. Ale przypomnę też, że od tego samego człowieka słyszymy, że Ostbahn nie będzie elektryfikowany, że z Gorzowa pojedziemy 160km/h pod drutem do Poznania przez Międzychód, a ze stacji w Patrzykowie nie korzysta praktycznie nikt. Wiadomości będące "lekkim" szokiem dla ludzi zainteresowanych koleją. A dlaczego o tym wspominam w tym temacie? Bo PKP PLK musiały się jeszcze w połowie 2023 roku tłumaczyć z sensowności tej inwestycji - bo po co naprawiać coś, co w sumie na razie działa? A komu peelka musiała się tak tłumaczyć publicznie? Ano niejakiemu Piotrowi Malepszakowi.... Ale to pewnie tylko zbieżność imienia i nazwiska ;))))
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)