OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-12-27 (opisy, historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
|
|   5,282
|
|   10,327
|
|  
  Odolanów   (P)
13,122
|
|  
  Garki   (P)
17,294
|
|  
  Granowiec   (P)
20,484
|
|   25,037
|
|   30,664
|
|   33,668
|
|   38,980
|
|  
  Twardogóra   (D)
47,682
|
|   53,552
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 Franciszek Skoczylas (2023-01-26 21:59:44)
    Od 12.03.2023 rusza "Wielka" przebudowa całego odcinka Ostrów Wielkopolski - Międzybórz Sycowski, jestem ciekaw czy po niej coś się zmieni, bo nie wydaje mi się że będzie to jakaś rewolucja :)
  • #12 NIE-dla CPK. (2023-05-31 21:13:59)
    Linia nie jest przeładowana, w normalnych krajach duża ilość pociągów na jednotorze nie jest żadnym problemem. Tylko trzeba chcieć i umieć te pociągi przepychać. Mam nadzieję, że nigdy żadne CPK ani tym bardziej szprychy do niego nie powstaną. Tak samo jako bezsensowny XIX-wieczny pomysł budowy linii od Wieruszowa/Wielunia na Piotrków. To całkowicie bez sensu. Linia 355+14 to idealny ciąg, skupiający między Wrocławiem a Warszawą wszystkie najważniejsze miasta: Łódź, Pabianice, ZW, Sieradz, Kalisz, Ostrów, Twardogóra, Oleśnica - tutaj jedyne co można zrobić, to ewentualnie podnieść prędkości drogowe na wybranych odcinkach tak, by osobowe mogły te 130km/h pojechać, a IC 160km/h. Więcej nie potrzeba do szczęścia.
  • #13 Podróżny (2023-08-06 16:44:31)
    ZLK Wrocław już udupił linię 281 cyfryzacją, stosując LCS w Grabownie. Teraz są zakusy na 355. Liczne niedociągnięcia, usterki, które są ukrywane. Pytam się, gdzie jest bezpieczeństwo? Chyba tylko na plakatach
  • #14 . (2023-11-23 21:58:21)
    Odcinek od Ostrowa, do co najmniej Sośni jest wyłączony z użytkowania. W Odolanowie, Garkach, Granowcu i Sośni stoją wbite w oś toru wskaźniki D1. Na odcinku od Tarchał Wielkich do Odolanowa jest zdjęty drut (słupy stoją). Wszystkie składy towarowe udające się w kierunku Oleśnicy jeżdżą przez Krotoszyn. Cała ta sytuacja utrzymuje się już od około pół roku.
  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2023-11-23 22:04:19)
    Nie no beka, dwa lata temu w remoncie odcinek Odolanów - Ostrów, terozki Międzybórz - Ostrów. Nie ma co, PLK umi w kolej.
  • #16 Kolejorz (2024-02-18 21:59:50)
    Pocieszę was, że od czerwca kolejne zamknięcie linii 355 , rzekomo wymiana szyn Ostrów Wielkopolski - Międzybórz, także będzie ciekawie.
  • #17 Konduktor (2024-07-27 00:19:57)
    Czy ten odcinek trasy od Ostrowa do Odolanowa jest czynny? Jak często jeżdżą tam pociągi?
  • #18 (odp. na #17) X. Piast II Chrobry (2024-07-28 13:29:14)
    Jest czynny, jeździ tu 6 par PR+3 KW, które tu kończą bieg.
  • #19 (odp. na #15) X. Piast II Chrobry (2024-10-04 14:36:42)
    Kolejny remont na kolei w regionie. Pochłonie prawie 70 mln złotych. Będą utrudnienia dla pasażerów.
    "W ramach inwestycji przebudowane zostaną perony na 7 stacjach i przystankach: w Topoli, Tarchałach Wielkich, Odolanowie, Garkach, Granowcu, Sośniach Ostrowskich i Pawłowie Wielkopolskim. Perony mają być wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, a dodatkowo pojawi się na nich ekologiczne oświetlenie i nowe oznakowanie.
    Na około 30-kilometrowym odcinku trasy między Ostrowem Wlkp. i Myśliborzem Sycowskim wzmocnione zostanie podłoże i wymienione będą szyny.
    Po remoncie pociągi nadal będą jeździć z prędkością 120 km/h, ale zniwelujemy ryzyko konieczności wprowadzania ograniczeń w ruchu, ze względu na zły stan nawierzchni.
    Prace obejmą też remont 3 obiektów inżynieryjnych. Bezpieczeństwo w ruchu pociągów zwiększymy dzięki przebudowie 6 przejazdów kolejowo-drogowych."
    https://epoznan.pl/n…
  • #20 Błażej Kopka (2024-10-04 17:41:21)
    To jest politycznie bardzo "ciekawa" informacja. Przypomnę, że teraz mamy taką sytuację, że v-ce ministrem infrastruktury odpowiedzialnym za kolej jest wychwalany w każdy możliwy sposób przez samego "Minister President Tusk" Pan Piotr Malepszak - człowiek, który wnikliwie analizuje każdą kolejową inwestycję, czy to się w ogóle opłaca, proponuje nowe rozwiązania, nowe spojrzenie na remonty, itd. Nie sądzę, żeby i ta inwestycja nie przeszła przez jego ręce. Ale przypomnę też, że od tego samego człowieka słyszymy, że Ostbahn nie będzie elektryfikowany, że z Gorzowa pojedziemy 160km/h pod drutem do Poznania przez Międzychód, a ze stacji w Patrzykowie nie korzysta praktycznie nikt. Wiadomości będące "lekkim" szokiem dla ludzi zainteresowanych koleją. A dlaczego o tym wspominam w tym temacie? Bo PKP PLK musiały się jeszcze w połowie 2023 roku tłumaczyć z sensowności tej inwestycji - bo po co naprawiać coś, co w sumie na razie działa? A komu peelka musiała się tak tłumaczyć publicznie? Ano niejakiemu Piotrowi Malepszakowi.... Ale to pewnie tylko zbieżność imienia i nazwiska ;))))

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...