OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo (317, dawniej 336) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-05-21 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1910)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek013 (2008-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Krzysztof Brankowski (2016-05-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Krzysztof Brankowski (2016-05-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2018-07-06)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #81 Błażej Kopka (2024-09-15 16:15:06)
    Proszę o zmianę koloru i wpis w historię: Orłowice-Świeradów linia nieprzejezdna od dzisiaj. Nasyp podmyty i uszkodzony będzie wymagał kompleksowej naprawy i pewnie trochę to potrwa.
  • #82 Błażej Kopka (2024-09-18 17:22:14)
    Tylko wspomniany przeze mnie odcinek Orłowice-Świeradów jest nieprzejezdny - nie cały aż od Mirska. Do Orłowic wahadło jeździ od dzisiaj już (dalej KKZ). Ostatni odcinek będzie wymagał przebudowy przepustów - czy zrobią to od razu, czy będzie tylko naprawa doraźna tego nie wiem.
  • #83 Błażej Kopka (2024-11-15 17:23:54)
    SKPL z otwartym dostępem do odcinka Gryfów - Świeradów (bodajże 15 par w takcie godzinnym) od grudniowej korekty rozkładu. Karpacz i Pilawa na razie odmowa, bo linie nieukończone.
  • #84 Błażej Kopka (2024-11-26 17:07:31)
    Na pytanie RK do władz SKPL, kiedy uruchomią pociągi do Świeradowa, tak hucznie zapowiadane przez lokalną prasę, padła jasna i konkretna deklaracja: "raczej nigdy".
  • #85 Błażej Kopka (2025-04-03 11:07:04)
    Na ostatniej sesji Rady Miasta w Świeradowie przedstawiono koncepcję budowy kolei drezynowej na nieistniejącym obecnie odcinku od stacji w Świeradowie w kierunku dawnej stacji Nadleśnictwo. Drezyny rowerowe ze wspomaganiem elektrycznym - 4 lub 6 osobowe (podano sprzeczne informacje). Parametry:
    - długość linii ok.2600m
    - maksymalne nachylenie ok. 6%
    - rozstaw szyn: 1000mm
    - liczba torów: 2
    - dodatkowo ścieżka spacerowo-serwisowa na całej długości.
    Szacowany koszt wynajęcia drezyny 6-osobowej to 100,00 zł (na dzień dzisiejszy).
    Koszt inwestycji w całości po stronie inwestora, pod warunkiem zapewnienia dzierżawy na min.25 lat.
    Jeżeli inwestor do następnej sesji uszczegółowi przedstawioną koncepcję (szczególnie w kwestiach kolizji kolejki z drogami publicznymi) być może na następnej sesji będzie głosowana decyzja o udzieleniu dzierżawy, co pozwoliłoby rozpocząć prace w drugiej połowie przyszłego roku.
    Radni dość sceptycznie podchodzą do tematu, szczególnie w kwestii tego, że nie będzie tam możliwy ruch rowerowy. Padły też obawy o dalszą degradację "Stacji Kultura", która dzięki DSDiK już zamieniła się w szalet.
    Warto zaznaczyć, że wg przedstawionej koncepcji byłaby to pierwsza w Polsce kolej drezynowa zbudowana od podstaw, a w dodatku dwutorowa.
  • #86 MK (2025-07-29 19:07:26)
    Władze powinny wydłużyć odbudowany szlak o jeden przystanek, w kierunku dawnego Nadleśnictwa.
  • #87 Błażej Kopka (2025-07-29 21:22:14)
    Mieszkańcy nawet nie bardzo na te drezyny się zgodzili (i raczej nic z tego nie wyjdzie), a co dopiero wydłużanie szlaku. Tam już za bardzo zabudowa poszła - ludzie nie chcą dodatkowych utrudnień tuż pod domem.
  • #88 MK (2025-08-03 18:37:52)
    Wydłużenie szlaku do Zielonej Kępy, właśnie z powodu nowej zabudowy.
  • #89 Błażej Kopka (2025-08-03 19:54:08)
    Ale dla kogo to przedłużenie? Czy czytasz ze zrozumieniem? Mieszkańcy i radni (obejrzyj sobie sesję rady na ten temat, poczytaj wpisy na miejskich portalach) widzą tam najchętniej ścieżkę rowerową, jak już i niechętnie patrzą na pomysł drezyn w tym miejscu, a co dopiero, żeby tam linię kolejową ciągnąć, co w paru miejscach byłoby już wręcz karkołomne, bo linia biegłaby po jezdni. Kogo chcesz na siłę uszczęśliwić? To nie makieta, że się najwyżej coś przesunie.
  • #90 Tommt (2025-08-04 20:24:31)
    Aż przypomniała mi się scena, kiedy urbanista mówi: "Panie dyrektorze tu jest jezioro" :) Miło by było jakby pociągnęli linię do Nadleśnictwa, ale faktycznie, jak mieszkańcy nie chcą, to nie ma co ich uszczęśliwiać na siłę.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo (317, dawniej 336)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...