OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bielawa Zachodnia – Radków (318/327) - odwiedziny

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-09-08 (przebieg)

Obiekt odwiedzili:

  • 2025-08-23: [Bielawa Nowa - Srebrna Góra] Ksawery Jakubek. Sposób zaliczenia: Inne. Napisz e-mail Pieszo
  • 2025-07-18: [Ścinawka Średnia - Radków] Ksawery Jakubek. Sposób zaliczenia: Inne. Napisz e-mail Pieszo, w większości po starotorzu, reszta w drodze obok ale tak że widać było lk.
  • 2025-05-24: [Ratno Wambierzyce - Ratno Górne] Adrian Czarnata. Sposób zaliczenia: Inne. Napisz e-mail
  • 2025-04-22: [Wolibórz - Nowa Ruda Słupiec] Ksawery Jakubek. Sposób zaliczenia: Inne. Napisz e-mail Pieszo
  • 2025: [Nowa Ruda Słupiec - Ścinawka Średnia] J.L.. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • przed 2025-01-01: [Ścinawka Średnia - Radków] Krzysztof Podsiadly. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2024: [Srebrna Góra - Srebrna Góra Twierdza] Bartosz Wojtasik. Sposób zaliczenia: Inne. Napisz e-mail Na piechotę
  • przed 2020-10-03: [Bielawa Zachodnia Dworzec Mały - Bielawa Nowa] Emil Sawicki. Sposób zaliczenia: Inne. Napisz e-mail pieszo
  • 2015-10-17: [Nowa Ruda Słupiec - Ścinawka Średnia Dworzec Mały] Jędrzej Nowak. Sposób zaliczenia: Pociąg specjalny. Napisz e-mail
  • 2015-10-17: [Nowa Ruda Słupiec - Ścinawka Średnia Dworzec Mały] Anna Gumułczyńska. Sposób zaliczenia: Pociąg specjalny. Napisz e-mail
  • 2015-10-17: [Nowa Ruda Słupiec - Ścinawka Średnia Dworzec Mały] Marcin Sabaj. Sposób zaliczenia: Pociąg specjalny. Napisz e-mail Dolnośląskie Zakamarki II
  • 2015-10-17: [Nowa Ruda Słupiec - Ścinawka Średnia Dworzec Mały] Łukasz Musiał. Sposób zaliczenia: Pociąg specjalny. Napisz e-mail

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #95 (odp. na #94) wasiukibic (2025-09-03 10:20:05)
    Remont dwóch potężnych, ceglanych wiaduktów pod ruch pociągów kosztowałby krocie. Strzelam, że z dychę za jeden. Poza tym stromy podjazd i kłopoty w prowadzeniu ruchu jesienią i zimą. Tam są głębokie wąwozy, gdzie niekiedy zimą śniegu jest po pas; nie wiem czy DSDiK jest gotowe na prowadzenie ruchu na takiej linii.
  • #96 Błażej Kopka (2025-09-03 11:43:54)
    One się nie nadają do remontu - od tego trzeba zacząć. Zostały źle zaprojektowane. Działki, na których leżą wiadukty, nie są wyodrębnione jako dawna linia kolejowa i nie należą do województwa, więc nie ma się co zastanawiać, co by tu zrobiło DSDiK, bo nie ma z tymi terenami nic wspólnego.
  • #97 Mszkl (2025-09-11 10:57:19)
    Mam pytanie do Was w sumie czystko akademickie, będę wdzięczny za odpowiedź. Dotyczy założenia, że są pieniądze na odbudowę linii, uporządkowana własność gruntów itd. Mianowicie: na jakim odcinku linia po odbudowie mogłaby funkcjonować jako klasyczna kolej adhezyjna tj. niezębata, obsługiwana przez już posiadany tabor KD. Czyli gdzie profil linii by na to pozwalał?
    - Nowa Ruda Słupiec - Dzikowiec?
    - Nowa Ruda Słupiec - Wolibórz?
    - Srebrna Góra - Wolibórz?
    Czy po złości akurat tylko "izolowany" odcinek Dzikowiec - Wolibórz?
  • #98 Błażej Kopka (2025-09-11 16:19:41)
    Chyba nie da się tak teoretyzować. Ponieważ nie byłby to remont istniejącej linii, tylko budowa od podstaw, to z uwagi na obszar przebiegu linii (N2000), należałoby IMHO zaprojektować przynajmniej kilka (3?) wariantów przebiegu - nie tylko taki, który kiedyś tu istniał. Być może byłoby to nawet niezbędne z uwagi na wiadukty, które i tak do remontu pod ruch kolejowy się nie nadają, a zabytkami są. Jakie uzyskano by wtedy profile, trudno zakładać. Obecne nachylenia sięgają 60 promili. Czy SZT Pesy dałyby tyle radę? Nie wiem, czy producent w ogóle to wyliczał i robił takie założenia, więc trzeba by pewnie sprawdzić empirycznie. Inna sprawa to utrzymanie przejezdności typowo górskiej linii w sezonie jesienno-zimowym. Zawsze można pomyśleć o tunelu skoro fantazjujemy w oderwaniu od realiów finansowych. Bo potem to już z górki - przebudowa Ścinawki, żeby nie kolidować z peelką i można na pielgrzymki dalej w stronę Radkowa jeździć :) Innymi słowy - w dalekiej przyszłości bardziej realne jest udrożnienie Radkowa i kursy z Kłodzka powiedzmy.
  • #99 Mszkl (2025-09-12 09:44:26)
    Dziękuję za wyczerpujący komentarz. Jak zaznaczyłem - pytam "akademicko" :-) I doprecyzuję, że bardziej miałem na myśli odbudowę w obecnym śladzie, w obecnych (tj. dotyczących starotorza) nieweletach i łukach itp. Że na to są pieniądze, a nie na nowe dodatkowe budowle inżynierskie. Przyjmuje się chyba, że 30-40 promili to maks dla kolei niezębatej tak technicznie, 25 promili w Polsce wg. przepisów dla kolei pasażerskiej nowobudowanej. Odcinek Nowa Ruda Słupiec - Dzikowiec dałby radę wobec tego? Jest trudniejszy niż podjazd do Karpacza?
  • #100 Błażej Kopka (2025-09-13 17:09:02)
    Nigdzie nie ma tam nachyleń większych niż w Karpaczu z tego, co kojarzę (czyli ponad 40), natomiast na wysokości wiaduktów Srebnogórskich jest wspomniane 60 ZTCW, przy czym jeśli założyć, że potwierdziłoby się założenie, które miało leżeć u podstaw zamknięcia linii, że wiadukty te zbudowano wadliwie, to ich współczesna przebudowa mogłaby się okazać zbyt kłopotliwa, o ile w ogóle możliwa - nawet teoretyzując. Również pozostawienie wjazdu kieszeniowego do Woliborza to chyba nie byłoby najlepsze rozwiązanie. Zatem nawet tylko teoretyzując dość trudno przyjmować założenie, że biegła by w całości starym śladem. Kiedyś w necie ktoś prowadził profile większości (jak nie wszystkich) LK, ale niestety znikło to.
  • #101 Mszkl (2025-09-15 08:36:57)
    ad 100# Ponownie dziękuję za komentarz.
  • #102 (odp. na #100) Trapp (2025-09-17 09:18:04)
    Max do Karpacza, to 51 promili na 120m; Srebrna Góra dobijała do 60-ciu i z tego co pamiętam, w jednej z publikacji dotyczącej tej kolei, był alternatywny plan poprowadzenie tej trasy (mega krętej) nieco bardziej na południe - bez zębatki i z "wyjazdem" w okolicach Żdanowa, ale ostatecznie zdecydowali inaczej.
  • #103 Ksawery Jakubek (2025-09-22 21:37:59)
    p.Błażeju Chodzi panu o to, że działek wyznaczonych gdzie dokładnie. Od N.R. Słupca do Woliborza na 100% są wyznaczone. Od Woliborza do Srebrnej Góry Twierdzy również są wyznaczone, lecz z (2?) fragmentami brakującymi. Dopiero od Srebrnej Góry do Twierdzy jest praktycznie 0 wydzielonych działek. Komentarz tylko do klaryfikacji (i informacjach o wyznaczonych działkach :p)
  • #104 Błażej Kopka (2025-09-23 13:29:36)
    Tak - chodzi o działki od okolic Twierdzy do stacji w SG, czyli na wysokości słynnych wiaduktów srebnogórskich. Na pozostałym odcinku są wydzielone, ale nie wszędzie tam gdzie są nawet wydzielone, mają status byłej linii kolejowej, w związku z tym nie należą ani do PKP, ani tym bardziej do DSDiK. Poza tym na części tych działek nakładają się więcej niż jedna formy ochrony środowiskowej.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bielawa Zachodnia – Radków (318/327)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...