OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bielawa Zachodnia – Radków (318/327)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-07-08 (podobiekty)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 29
 
   
  Kamieniczki   (D)
2,218 26
 
   
  Bielawa Nowa   (D)
3,760 25
 
   
  Ostroszowice   (D)
6,780 22
 
   
  Grodziszcze   (D)
9,668 19
 
   
  Jemna   (D)
13,332 16
 
   
  Srebrna Góra   (D)
15,460 13
 
    4,000
 
    7,000
 
   
  Wolibórz   (D)
9,000
 
    -3,103
 
    0,000
 
    1,893
 
   
5,101
 
    2,401
 
    4,930
 
   
  Ratno Górne   (D)
6,351
 
   
  Radków   (D)
9,424
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #87 Błażej Kopka (2025-06-29 08:15:48)
    Żaden kawałek nie jest tutaj ani realny, ani opłacalny do wykonania, dlatego nigdy nie powstanie.
  • #88 Ksawery Jakubek (2025-07-18 19:01:38)
    Dziś przeszedłem się trasą z Ścinawki Średniej do Radkowa i to musze powiedzieć:
    - Większość wiaduktów pozostało i jest normalnie do przejścia.
    - Ścinawka Radkowska do Ratno Wambierzyce jest jak las i nie do przejścia kompletnie
    - Radków i Ratno Wambierzyce są postawione na prywatnym terenie i nie da się wejść legalnie.
  • #89 Błażej Kopka (2025-07-23 01:38:58)
    Tak dla ścisłości, dla tych, którzy chcieli by całej linii od Srebrnej Góry do Ścinawki - może dla niektórych to oczywiste, ale jak czytam wiele wypowiedzi, to myślę, że dla wielu to nie jest takie oczywiste - odcinek dawnej linii kolejowej na odcinku Srebrna Góra - Wolibórz (odcinek zębatki) nie należy do DSDiK. Mało tego - w wielu miejscach teren po byłej linii na tym odcinku nie stanowi nawet wydzielonej działki geodezyjnej.
  • #90 (odp. na #89) Zuoty (2025-07-23 09:36:32)
    Błażeju, jesteś pewny? Rozmawiałem z DSDiK odnośnie uszkodzonego wiaduktu koło Nowej Wsi Kłodzkiej i mówili, że to jest w ich posiadaniu (jak i linia) i oni będą się zajmować tym obiektem.
    Co nie zmienia faktu, że takową odbudowę póki co można odłożyć, jak niektórych marzenia ;)
  • #91 Błażej Kopka (2025-07-23 12:54:38)
    To kto im to przekazał i kiedy? Należy pamiętać, że to już przed wojną nie była linia kolejowa, więc trudno, żeby jako linię od kogokolwiek ją przejęli. Okolice wiaduktów srebnogóskich to są potężne działki z przylegającymi do nich lasami i geodezyjnie wiadukty, ani linia kolejowa w tym rejonie nie są w żaden sposób na tych potężnych działkach wyodrębnione (działki 489 i 490). Można to sprawdzić na geoportalu. Na stronie DSDiK nie znajdziesz też tego odcinka jako wykazanego w liniach objętych ich zarządem. DSDiK dostało tylko odcinek od Dzierżoniowa przez Bielawę do Srebrnej Góry - dalej w kierunku Woliborza nie, bo to już nawet nie wszędzie jest wyodrębniony teren po byłej linii. Zresztą ta ścieżka rowerowa (obecnie) do Ząbkowic też już nie należy do DSDiK. Dopiero od Woliborza do Nowej Rudy Słupiec jest ich teren (ale już do samej Ścinawki nie, bo to cały czas należy do PLK). Jeśli ktoś ma informacje, że w jakiś sposób przeszli w posiadanie gruntów pod byłą linią w okolicy wiaduktów srebnogórskich, to chętnie usłyszę kiedy i jak to nastąpiło i dlaczego w wykazach gruntu tych terenów nie wyodrębniono.
  • #92 Błażej Kopka (2025-07-23 16:21:04)
    @Zuoty - jeśli natomiast masz na myśli ten wiadukt nad DW385, to zabezpieczenie, czy nawet remont wiaduktu może wynikać z faktu, że przecież DSDiK zarządza również ową drogą pod nim, więc z tego mogą wynikać prace w tym miejscu, a nie czymkolwiek związanym z przywracaniem połączenia kolejowego.
  • #93 Ksawery Jakubek (2025-08-23 18:11:24)
    Ok, przeszedłem dziś linie z Ząbkowic do Bielawy Zachodniej przez Srebrną Górę i mam jedno wielkie pytanie, o co chodzi z kilometrażem? Próbowałem zrobić z tego sens, ale nie kumam. Około Srebrnej Góry pojawia się kilometraż 13 000, ale np. dalej - Jemna to już 15 000 i to tak rosło. Gdzie rozpoczyna się, nie mam pojęcia. Jeżeli chodzi o samą linię, to jest odkrzaczona i trochę wyboista również bez 2 małych mostków. Da się cała przejść i zobaczyć każdy (oprócz srebrno-górskiego) budynek dworca. Tory są ułożone do mostku przy Bielawie Nowej, a od Ostroszowic do Bielawy Nowej są porozwalane podkłady.
  • #94 Mikol74 (2025-09-02 19:27:20)
    Srebrna jest ciut daleko od twierdzy. Jak widać na mapie, przed drugim wiaduktem odchodzi ścieżka prawie do samej budowli. Jaka byłaby szansa przedłużyć o ten kawałek? Tylko jeden wiadukt wtedy do naprawy, a i marketingowo przystanek twierdza byłby bardziej chwytliwy. Ile to jest, 2 km?
  • #95 (odp. na #94) wasiukibic (2025-09-03 10:20:05)
    Remont dwóch potężnych, ceglanych wiaduktów pod ruch pociągów kosztowałby krocie. Strzelam, że z dychę za jeden. Poza tym stromy podjazd i kłopoty w prowadzeniu ruchu jesienią i zimą. Tam są głębokie wąwozy, gdzie niekiedy zimą śniegu jest po pas; nie wiem czy DSDiK jest gotowe na prowadzenie ruchu na takiej linii.
  • #96 Błażej Kopka (2025-09-03 11:43:54)
    One się nie nadają do remontu - od tego trzeba zacząć. Zostały źle zaprojektowane. Działki, na których leżą wiadukty, nie są wyodrębnione jako dawna linia kolejowa i nie należą do województwa, więc nie ma się co zastanawiać, co by tu zrobiło DSDiK, bo nie ma z tymi terenami nic wspólnego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bielawa Zachodnia – Radków (318/327)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...