OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-08-16 (podobiekty)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Jelenia Góra  (D)
-3,124 0
|
|
  Dębowa Góra  (D)
0,031
|
| 1,101 5
|
| 2,158 6
|
| 5,290 9
|
| 7,636 11
|
| 9,261 13
|
|
  Piechowice Dolne  (D)
11,582 15
|
|
  Piechowice  (D)
13,316 17
|
|
  Górzyniec  (D)
17,282 21
|
|
  Kopaniec  (D)
|
| 22,801 27
|
| 25,889 30
|
| 28,438 32
¦
¦ 29,111
¦
¦ 30,905 33
¦
¦
  Czerwony Potok  (D)
34,394
¦
¦ 37,111 40
¦
¦
  Nowy Świat  (D)
42,100
¦
¦
¦
¦
  Harrachov  (CZ)
44,350 47
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

  • #1 Szymon Komusiński (2017-04-24 20:08:03)
    Proszę o korektę dotyczącą kilometrażu początkowego fragmentu linii: po likwidacji podg Dębowa Góra zaczyna się ona w Jeleniej Górze w km -3,124, przy czym na odcinku JG - DG biegnie śladem drugiego toru linii nr 274, rozebranego w r. 1946 Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...