Wałbrzych Szczawienko – Mieroszów (– Meziměstí) (291/482/869) - źródła danych
Ostatnia zmiana: 2025-09-19 (podobiekty)
Skatalogowane źródła danych odnoszące się do tej linii
Jeśli w szczegółach występują skróty lub symbole, najechanie na nie kursorem, pokaże ich dokładniejszy opis.
data | typ | tytuł | Szczegóły |
---|---|---|---|
1914-05-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Niemcy, maj 1914 |
Pokaż tabele RJP » |
1943-11-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Kursbuch für Niederschlesien und Oberschlesien 1943/1944 |
Pokaż tabele RJP » |
1946-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1946/1947 |
Pokaż tabele RJP » |
1947-10-05 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1947/1948 |
Pokaż tabele RJP » |
1948-05-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1948 |
Pokaż tabele RJP » |
1948-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1948/1949 |
Pokaż tabele RJP » |
1950-05-14 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1950 |
Pokaż tabele RJP » |
1951-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1951/1952 |
Pokaż tabele RJP » |
1953-05-17 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1953 |
Pokaż tabele RJP » |
1953-10-04 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1953/1954 |
Pokaż tabele RJP » |
1954-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1954/1955 |
Pokaż tabele RJP » |
1955-10-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1955/1956 |
Pokaż tabele RJP » |
1956-06-03 | Służbowe rozkłady jazdy | DOKP Wrocław zeszyt VI–7 (lato 1956) |
Pokaż tabele RJP » |
1957-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1957-1958 |
Pokaż tabele RJP » |
1957-09-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1957/1958 |
Pokaż tabele RJP » |
1958-09-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1958/1959 |
Pokaż tabele RJP » |
1960-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1960 |
Pokaż tabele RJP » |
1961-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1961/1962 |
Pokaż tabele RJP » |
1962-09-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1962/1963 |
Pokaż tabele RJP » |
1963-05-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1963 |
Pokaż tabele RJP » |
1964-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1964 |
Pokaż tabele RJP » |
1965-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1965-1966 |
Pokaż tabele RJP » |
1967-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1967-1968 |
Pokaż tabele RJP » |
1970-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1970-1971 |
Pokaż tabele RJP » |
1971-05-23 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1971-1972 |
Pokaż tabele RJP » |
1973-06-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1973-1974 |
Pokaż tabele RJP » |
1975-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1975-1976 |
Pokaż tabele RJP » |
1977-05-22 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1977-1978 |
Pokaż tabele RJP » |
1978-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1978-1979 |
Pokaż tabele RJP » |
1980-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1980-1981 |
Pokaż tabele RJP » |
1981-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1981-1982 |
Pokaż tabele RJP » |
1983-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1983-1984 |
Pokaż tabele RJP » |
1985-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1985-1986 |
Pokaż tabele RJP » |
1985-06-27 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | D 29, wykaz Linii kolejowych | str. 40 : Wałbrzych Szczawienko – Mieroszów – Granica Państwa |
1987-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1987-1988 |
Pokaż tabele RJP » |
1989-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1989-1990 |
Pokaż tabele RJP » |
1990-05-27 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1990-1991 |
Pokaż tabele RJP » |
1992-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1992-1993 |
Pokaż tabele RJP » |
1993-09-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1993/1994 |
Pokaż tabele RJP » |
1995-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1995-1996 |
Pokaż tabele RJP » |
1997-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1997-1998 |
Pokaż tabele RJP » |
1998-05-24 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1998-1999 |
Pokaż tabele RJP » |
1999-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1999-2000 |
Pokaż tabele RJP » |
2000-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 2000-2001 |
Pokaż tabele RJP » |
2005-12-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 2005-2006 |
Pokaż tabele RJP » |
2014-02-07 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych | str. 70, 86 : Boguszów Gorce Wschód – Mieroszów, Mezimesti – Granica Państwa (Mieroszów) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#12
Marek Potocki
(2022-12-28 21:14:23)
Aniu Szczawienko/Książ i Parowozie Rozwadów, pozwolę się wtrącić. Posty dotyczące opisanego przez Was zdarzenia ukryliśmy, ponieważ wywołały nieprzychylne komentarze. Chyba mimo wszystko lepiej zachować wspomnienia, bez bagażu głupich docinków ze strony osób, których się nawet nie zna?
-
#13
Miłośnik Wiedenki
(2022-12-29 10:57:01)
113, Parowozowi Rozwadów chodziło o linię międzynarodową jako pierwszą zelektryfikowaną (linia walimska i wąbrzeska były wtedy w całości krajowe, czyli na terenie ówczesnego Cesarstwa Niemieckiego), tak zrozumiałem kontekst tej wypowiedzi.
-
#14
113
(2022-12-29 18:34:06)
@wasiukibic: Tak właśnie mógłby działać ruch aglomeracyjny dla Wałbrzycha. W końcu Szczawienko jest położone we Wałbrzychu.
-
#15
(odp. na #14)
wasiukibic
(2022-12-29 20:11:15)
Jaką wartością dodaną w komunikacji wewnątrzmiejskiej Wałbrzycha byłby ten pociąg, kery przejeżdża opłotkami największych wałbrzyskich sypialni (Podzamcze, Piaskowa Góra), jak autobus podjeżdżający pod sam dworzec Szczawienko ma znacznie większy zasięg penetracji, a inksze autobusy miejskie jadą wprost do centrum, dodajmy że niedawno otworzony brakujący odcinek drogi łączącej Podzamcze i Piaskową Górę z centrum miasta w okolicy pl. Grunwaldzkiego? Dalej. Nawet już w samym Szczawnie ciężko sobie wyobrazić kuracjuszy, który spod dworca będą dyrdać na kwatery, więc i tak trzeba ich przewieźć. Do tej pory wygląda to tak, że jest jedna przesiadka, zazwyczaj w Wałbrzychu Mieście - z pociągu na autobus/bus/auto. W przypadku uruchomienia wahadła mamy dodatkową przesiadkę pociąg - pociąg. I tak naprawdę żadna więcej potrzeba przewozowa nie zostanie załatwiona, bo pociąg nie pojedzie dalej, np. w kierunku strefy przemysłowej na Poniatowie. No i last but not least - technicznie wygląda to tak, że po zachodniej stronie dworca Szczawienko brak jest dodatkowej krawędzi peronowej, kera obsłużyła by wahadłowe pociągi w relacji Szczawienko - Szczawno.
-
#16
Błażej Kopka
(2022-12-29 20:17:59)
Z opisanych powodów linia ta nie zostanie przywrócona do ruchu, bo wbrew temu, co uważa kolega @113, nie każda linia przejęta przez DSDiK jest przewidziana dla przywrócenia ruchu. Trudno, żeby przy dobrej komunikacji miejskiej jeździć do Szczawna tą bocznicą.
-
#17
wasiukibic
(2022-12-30 17:08:58)
W temacie: https://dziennik.wal…
"Złą wiadomością jest to, że pracownicy ZDKiUM nie dają pewności, że rozkład jazdy autobusów pokryje się z rozkładem jazdy pociągów z i do Wrocławia, przyjeżdżających na dworzec Szczawienko. Według informacji z ZDKiUM największe prawdopodobieństwo trafienia na pociąg będą mieli pasażerowie porannych kursów, jadący do pracy. Pozostali bądą musieli sprawdzać dość dokładnie rozkład jazdy." - zastanawiam się, co takiego skomplikowanego jest w pochytaniu rozkładów jazdy obu środków transportu? Przeca to głównie dla pasażerów ban jest ten autobus robiony. Niemcy mogą, Czesi mogą (to znam z autopsji), a u nas wiecznie z tym problem. -
#18
et21
(2022-12-30 21:22:39)
Wydaje mi się, że obowiązek koordynacji rozkładów autobusów i pociągów powinien wynikać z ustawy. Rozjechane rozkłady powodują marnowanie pieniędzy prywatnych, publicznych i czasu pasażerów.
-
#19
Jacek2004
(2023-05-06 14:42:00)
Od kilku tygodni trwa remont linii 291 między Boguszowem-Gorce Wschód i granicą państwa. Na szlak przywiezione zostały już długie szyny, a w tej chwili rozwożone są nowe podkłady. Na szczęście, nie będą zawieszone wakacyjne przejazdy do Skalnego Miasta, bo prace mają być prowadzone w dni powszednie, z zachowaniem ciągłości szlaku w weekendy. Pojawi się nowy przystanek Boguszów-Gorce Dzikowiec, który ma być czynny już za miesiąc, wraz z uruchomieniem sezonowych pociągów do Adrspach. Ogólnie, cieszy remont kolejnej górskiej linii na Dolnym Śląsku; ciekawe tylko, czy dzięki temu zwiększą się tu przewozy pasażerskie, czy może powrócą w jakimś zakresie także przewozy towarowe.
-
#20
Parabellum
(2023-12-21 10:53:42)
Co teraz się dzieje z 869, że jest nieczynna?
-
#21
Mikol74
(2025-09-26 15:06:17)
Przejście szlakiem dawnego torowiska na odcinku Wałbrzych Szczawienko - Boguszów Gorce Wschód https://youtu.be/8VH…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wałbrzych Szczawienko – Mieroszów (– Meziměstí) (291/482/869)