OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-30 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
    0,000
   
    1,500
   
   
  Tarnogaj   (D)
4,520
   
   
  Sutkowice   (D)
   
    6,525
   
    6,842
   
    8,516
   
   
  Wrocław Agroma   (D)
9,100
   
    9,421
   
    10,371
   
    12,800
   
   
  Domasław   (D)
16,167
   
   
  Kobierzyce   (D)
20,593
 
    22,887
 
    26,097
 
   
  Olbrachtowice   (D)
28,767
 
    33,127
 
    33,341
 
   
  Sobótka   (D)
37,547
 
    40,314
 
    43,262
 
   
  Szczepanów   (D)
46,288
 
    49,872
 
   
  Pszenno   (D)
54,818
 
    54,978
 
    55,994
 
    58,003
 
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #186 Błażej Kopka (2025-09-04 11:20:45)
    No to Kolega @Karny się zdziwił - i to szczerze ;) Ja jakoś nie.
  • #187 Karny (2025-09-04 20:27:11)
    Cóż, przyznaję się do błędu. I tylko zastanawia mnie, czy na Przedmieściu KD zaplanuje jakieś rozkładowe krzyżowania z wykorzystaniem peronu nr 2, czy go też budują tylko dla "pociągów okazjonalnych"...
  • #188 Błażej Kopka (2025-09-05 10:32:02)
    A on w końcu jest budowany, czy tylko rezerwa pod niego robiona?
  • #189 Karny (2025-09-05 18:35:15)
    Budować go jeszcze de facto nie zaczęli, na razie grzebią na Kraszowicach, ale z komunikatu prasowego po podpisaniu umowy wynika, że peron (dwukrawędziowy!) ma w ramach tej inwestycji powstać (https://swidnica24.p….
  • #190 Tommt (2025-09-06 20:38:03)
    Nie wiem, czy budowa peronu na Kraszowicach to dobry pomysł. Ile osób miałoby korzystać z tej stacji? Do najbliższych zabudowań jest kawałek drogi, a i same skupiska ludzkie nie są zbyt duże, małe wioski.
  • #191 (odp. na #190) wasiukibic (2025-09-06 21:08:34)
    Karnemu chodziło o drugi peron na Przedmieściu. Skąd pomysł, że cokolwiek ma powstać w Kraszowicach?
  • #192 Tommt (2025-09-06 21:51:46)
    (odp. na #191) Z ostatniego komentarza Karnego, ale wszystko jest już jasne, po prostu źle odczytałem zawartą informację. Dziękuję za zwrócenie uwagi.
  • #193 Hugo (2025-09-06 22:51:23)
    Najlepsze w tym wszystkim jest to, że na ostatniej sesji Rady Miasta Świdnica gościł Rafał Wiernicki, dyrektor wałbrzyskiego zakładu PKP PLK, i przy odpowiedzi na pytanie jednego z radnych o możliwość przebudowy LK 137 na dwutorową wypowiedział m. in. takie słowa: „Wśród pewnych przesłanek, które są rozważane na komitetach inwestycyjnych w mojej spółce, jest odbudowa możliwości krzyżowania pociągów znowu na dawnej stacji Kraszowice, która jest dzisiaj tylko posterunkiem odgałęźnym, zatem planowane byłoby też przywrócenie funkcji ruchowej” (nagranie można znaleźć na stronie RM, zacytowane słowa padły w 50 minucie). Tak, to na razie mgliste plany, ale jednak te Kraszowice w jakimś kontekście są brane pod uwagę.
  • #194 Błażej Kopka (2025-09-06 23:29:47)
    Ale co by tam chcieli krzyżować?
  • #195 (odp. na #194) Hugo (2025-09-08 16:39:00)
    Wiem tyle, co zostało powiedziane na sesji RM. Dla szerszego kontekstu mogę jeszcze dodać, że swoją odpowiedź co do drugiego toru na LK 137 dyrektor Wiernicki rozpoczął od stwierdzenia, że w najbliższych latach priorytetem na pewno będzie udrożnienie możliwości wywozu kruszyw. Później padły zacytowane wyżej słowa, a podsumowaniem całego wątku było zdanie, że „doraźnie [zamiast drugiego toru] prace remontowe będą prowadzone w obecnym śladzie z ewentualnym usprawnieniem możliwości krzyżowania pociągów w niektórych lokalizacjach, prawdopodobnie to będzie m. in. dawna stacja Świdnica Kraszowice”. Nie chcę gdybać, ale może będą tam krzyżować tylko towarowe z pasażerskimi, tak aby wyeliminować dłuższe postoje tych pierwszych w Świdnicy Miasto... Bo jakoś entuzjastów przywrócenia postojów pasażerskich na Kraszowicach chyba zbyt wielu nie ma.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice (285)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...