Linia Miłkowice – Jasień (282)
Ostatnia zmiana: 2025-07-31 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
subsens
(2020-06-06 01:16:42)
https://osa.archiwa.… BTW i na wszelki wypadek: obecnie w OSA fotograficznie najmocniejszy jest chyba Węgliniec, także Bartoszyce (pocztówki znane ale w niezłej rozdzielczości), ciekawy byłby Morąg, ale biedne rozmiary.
-
#2
Zdzisław Hewak
(2020-06-21 23:45:34)
Według danych na stronie odcinek Miłkowice-Węgliniec został zelektryfikowany 21 grudnia 1985. Natomiast na Youtube zamieszczony jest materiał filmowy z Bolesławca z 1986 roku na którym widać bolesławiecki wiadukt jeszcze bez druta. Poniżej zamieszczam link.
https://youtu.be/7T5… -
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-16 12:51:59)
Obecnie, od nowego rozkładu, trwa remont odcinka Jankowa Żagańska - Żary.
I tak będzie do końca miesiąca.
Jednak na czas przyłączenie nowych torów w dn. 26-30 IX na odcinku Węgliniec - Żary będzie ZKA.
Obecnie, na odcinku Żagań/Jankowa Żagańska - Węgliniec kursuje 6 par pociągów. -
#4
(odp. na #3)
John Doe
(2020-09-28 11:42:48)
Żaden remont, przebudowują przepust i tyle. A tydzień ZKA jest spowodowany wymianą jednego rozjazdu w Jankowej. Jak była bida na 282 tak dalej będzie...
-
#5
113
(2022-04-03 20:11:52)
Ostatnio pojawiły się informacje, że jakaś brytyjska firma chce zbudować zelektryfikowany tor testowy KDP, który miałby bazę postojową w Ruszowie. Przy planowaniu toru testowego uwzględniana jest elektryfikacja linii kolejowej nr 282 z Węglińca do Żar, która mogłaby trochę choć w nie dużym stopniu usprawnić ruch pasażerski oraz zrobić z Węglińca zelektryfikowany węzeł kolejowy. Jaka jest opinia mieszkańców w tym temacie?
-
#6
(odp. na #5)
wasiukibic
(2022-04-03 20:19:26)
Jak już robić, to niech to będzie sensowny ciąg komunikacyjny, np. Węgliniec - Żary - Zielona Góra, inaczej kończenie druta w Żarach jest absurdalne, zarówno z punktu widzenia prowadzenia ruchu pasażerskiego, jak i towarowego. Można to choćby połączyć z projektem Kolei+, związanym z reaktywacją przewozów do Lubska.
-
#7
113
(2022-04-05 18:41:15)
@wasiukibic: Rozumiem. Z tego co czytałem Ministerstwo Infrastruktury rozpatruje już od jakiegoś czasu elektryfikację linii kolejowej nr 282 i 370 aby stworzyć zelektryfikowane połączenie z Zielonej Góry do Węglińca. W przypadku elektryfikacji odcinka Węgliniec - Żary w związku z budową toru testowego uważam, że warto byłoby skorzystać z takiej okazji pod warunkiem, że elektryfikacja nie zniechęci inwestora.
Pozostaje też pytanie, jak sytuacja z transformatorami pod napięcie 3 kV, z Węglińca do Żar? -
#8
Łukasz Ziegler
(2022-07-25 12:35:30)
@113 - Firma rozpatruje kilka lokalizacji budowy toru testowego, w tym m.in. wzdłuż linii 282. Nie tak dawno było w tej sprawie spotkanie z mieszkańcami bodaj w Ruszowie ale z tego co słyszałem to większość która przyszła - była sceptyczna. A szkoda, bo to by dało impuls do dalszego rozwoju regionu. W Iłowej kilku większych inwestorów wykupiło grunty przy autostradzie, nieopodal przebiegu LK282. Budowa bocznicy (przy okazji przebudowy) do tego terenu byłaby dość korzystna. Jest też nowy inwestor w przypadku iłowskiego dawnego Eskordu, który w dawnych czasach korzystał z toru przy stacji.
Z tego co czytałem, to elektryfikacja miałaby dotyczyć jedynie toru testowego. Z przyczyn oczywistych ruch pasażerski i towarowy pozostałby na torze PLKi, tor testowy byłby jedynie w gestii prywatnego inwestora ;) Także musimy póki co nadal czekać na remont/przebudowę wraz z elektryfikacją z któregoś rządowego programu.. -
#9
Anonimowy
(2025-04-25 22:41:26)
Odcinek Żary - Jasień (a właściwie Sieniawa Żarska - Jasień) byłby dobra alternatywą dla autobusów. Odbudowa linii z Vmax 120km/h znacząco skróciłaby drogę (dla porównania autobus jedzie ponad 30min). 10km pociąg, uwzględniając konieczność zatrzymania się w Sieniawie i Lipsku pokonałby w jakieś 15min.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Miłkowice – Jasień (282)