OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Oleśnica – Chojnice (281) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-12 (podobiekty)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Krzysztof Werner (2005-04-17)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-03-06)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-03-06)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-03-06)
opis ⇵
Obraz
fot. yaeo38 (2014-10-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Adam Skowroński (2015-06-06)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2016-04-13)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #10 (odp. na #3) Programista Kolejowy (2024-04-23 10:13:57)
    I co z tym tunelem, bo z tego co wiem, dalej grzebią xd. To jak w Polsce robią, to jest jakiś (przepraszam że tak powiem ale inaczej się nie da) cholerny absurd. Alusta powinna Nobla dostać xd. A tak serio, to dramat, 14 km (Koźmin - Jarocin) robić w 3 lata. Wiadukt w Golinie był tylko przykrywką. Tam połowa rzeczy rozwalona była.
  • #11 (odp. na #9) Programista Kolejowy (2024-04-23 10:18:57)
    Jechałem w niedzielę Turkolem i, kręcąc rearview, byłem zaskoczony, tym bardziej, że w kuj-pom, a nie nawet do granicy województw, ale losowo wybrany, 4 km odcinek przed stacją od strony Nakła, jest ułożony nowy tłuczeń i 80 km/h. Reszta, niestety 20 i 40. Szyny nie są aż tak złe (chyba że telewizja przyjedzie, to i szyny będą złe ????) o tyle bardziej same podkłady. Nie spłaszczyło ich jeszcze. Btw, to jest sporo miejsca na 2 tor (albo rezerwa, albo historycznie tam był), więc przepustowość by się zwiększyła.
  • #12 X. Piast II Chrobry (2024-04-26 18:07:53)
    "Dzięki zakończonym pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem od niedzieli (28 kwietnia br.) zapewnione będą sprawniejsze przejazdy pociągów. Podróż koleją skróci się z ok. 20 do ok. 15-17 minut. Nie będzie już zastępczej komunikacji autobusowej.
    Pasażerowie zyskają dogodniejszą obsługę na przebudowanych peronach w Golinie, Obrze Starej i Koźminie Wielkopolskim.
    Perony po modernizacji są wyższe i szersze, mają wiaty, oświetlenie, a także tablice i gabloty z informacjami.
    Całość kosztowała ponad 7 milionów złotych, z czego najwięcej prace w Koźminie Wielkopolskim."
    https://epoznan.pl/n…
  • #13 (odp. na #12) Programista Kolejowy (2024-09-27 12:00:11)
    Od 22 lipca znowu zamknięcie i, w zasadzie, po oczyszczeniu tłucznia stoi wszystko.
  • #14 (odp. na #13) X. Piast II Chrobry (2024-11-29 13:13:59)
    Od nowego rozkładu 2024/2025 szlak Milicz - Krotoszyn przejma znowu KD.
  • #15 (odp. na #11) Adrian K (2024-12-01 22:00:24)
    Gdzieś w latach 70-tych wykonano prace do budowy 2. toru na północ od Gniezna, bo linia była rozważana jako magistrala węglowa bis. W latach 80tych projekt zarzucono. Historycznie 2. toru tutaj nigdzie nie było. Podobno część prac wykonywało wojsko. W filmie o katastrofie we Wapnie (która miała miejsce w 1977 roku) padło nawet, że wojsko stacjonowało w Damasławku: https://youtu.be/Hlw… . Na zdjęciach satelitarnych widać te przygotowania. W Nakle przy moście nad Notecią przygotowane są przyczółki na drugi most, inne obiekty inżynieryjne też są przygotowane na dwa tory.
  • #16 Eugen (2025-01-13 10:46:59)
    Oleśnica-Chojnice to była przepiękna linia kolejowa i oba miasta piękne i może uda się ją odnowić, bo np. w zeszłym roku jechałem z Gniezna do Jarocina po naprawie i było super! I ludzi dużo podróżuje...
  • #17 Błażej Kopka (2025-03-01 17:02:32)
    Różne media donoszą, że w wyniku przeróżnych przesunięć środków finansowych i zmian organizacyjnych odcinek Kcynia - Nakło ma podnoszone parametry, co choć nie było planowane, może przyczynić się do poprawy parametrów planowanego połączenia z Gołańczy w kierunku Bydgoszczy w przyszłości.
  • #18 Programista Kolejowy (2025-06-07 00:41:21)
    Przejazd LK281 wieczorkiem https://www.youtube.…
    Tukej za dnia https://www.youtube.…
  • #19 Błażej Kopka (2025-07-23 01:49:31)
    Mirbud podpisał kontrakt z PLK (pierwsze ich zlecenie od plki) na 57mln na prace utrzymaniowe mające na celu podniesienie parametrów na LK281 od Kcynii do Nakła na 120km/h + remonty peronów (Kcynia tylko peron nr 1), obiektów inżynieryjnych i przejazdów. W zakres tych prac wchodzi również odcinek LK356 od Kcynii do granicy województwa. Prognozowane zakończenie prac ma nastąpić z końcem bieżącego roku.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Oleśnica – Chojnice (281)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...