OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Oleśnica – Chojnice (281)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-12 (podobiekty)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
|  
  Oleśnica   (D)
0,000
|
|   2,730
|
|   4,397
| |
| |
  Dobroszyce   (D)
8,841
| |
| |
| |
| | 17,644
|
|   24,560
|
|  
  Krośnice   (D)
32,812
|
|  
  Wierzchowice   (D)
36,808
|
|  
  Milicz   (D)
41,887
|
|   50,250
|
|  
  Cieszków   (D)
54,650
|
|  
  Zduny   (P)
56,606
|
|  
  Krotoszyn   (P)
63,959
|
|  
  Bożacin   (P)
67,613
|
|  
  Wolenice   (P)
72,179
|
|   78,617
|
|  
  Obra Stara   (P)
84,904
|
|  
  Golina   (P)
87,041
|
|  
  Jarocin   (P)
94,600
| |
| | 101,765
| |
| |
  Żerków   (P)
105,877
| |
| | 110,762
| |
| |
  Orzechowo   (P)
112,662
| |
| |
  Miłosław   (P)
121,770
| |
| |
  Książno   (P)
126,186
| |
| |
  Chwalibogowo   (P)
130,823
| |
| |
  Obłaczkowo   (P)
132,165
| |
| |
  Września   (P)
136,310
| |
| |
  Marzenin   (P)
142,730
| |
| |
  Czerniejewo   (P)
146,981
| |
| |
  Żydowo   (P)
150,220
| |
| |
  Gębarzewo   (P)
153,613
| |
| |
  Gniezno   (P)
160,056
 
    164,926
 
   
  Zdziechowa   (P)
171,049
 
   
  Świątniki   (P)
175,116
 
   
  Mieleszyn   (P)
179,234
 
   
  Gącz   (C)
184,725
 
    189,014
 
    194,941
 
   
  Damasławek   (P)
198,936
 
   
  Wapno   (P)
206,274
 
   
  Rusiec   (P)
209,948
 
   
  Kcynia   (C)
216,444
 
   
  Szczepice   (C)
221,315
 
   
  Studzienki   (C)
226,329
 
   
  Paterek   (C)
230,067
 
    235,135
 
    239,886
 
    242,489
 
   
  Mrocza   (C)
246,314
 
   
  Witosław   (C)
253,194
 
   
  Rajgród   (C)
257,076
 
    263,427
 
   
  Więcbork   (C)
269,803
 
   
 
    276,176
 
    281,219
 
    284,174
 
    291,532
 
   
  Obkas   (C)
297,140
 
   
  Ogorzeliny   (G)
300,493
 
   
  Chojnice   (G)
310,040
 
Obraz

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Więcbork (pierwsza lokalizacja) – Więcbork – korekta: Więcbork (pierwsza lokalizacja) - Więcbork – korekta
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #10 (odp. na #3) Programista Kolejowy (2024-04-23 10:13:57)
    I co z tym tunelem, bo z tego co wiem, dalej grzebią xd. To jak w Polsce robią, to jest jakiś (przepraszam że tak powiem ale inaczej się nie da) cholerny absurd. Alusta powinna Nobla dostać xd. A tak serio, to dramat, 14 km (Koźmin - Jarocin) robić w 3 lata. Wiadukt w Golinie był tylko przykrywką. Tam połowa rzeczy rozwalona była.
  • #11 (odp. na #9) Programista Kolejowy (2024-04-23 10:18:57)
    Jechałem w niedzielę Turkolem i, kręcąc rearview, byłem zaskoczony, tym bardziej, że w kuj-pom, a nie nawet do granicy województw, ale losowo wybrany, 4 km odcinek przed stacją od strony Nakła, jest ułożony nowy tłuczeń i 80 km/h. Reszta, niestety 20 i 40. Szyny nie są aż tak złe (chyba że telewizja przyjedzie, to i szyny będą złe ????) o tyle bardziej same podkłady. Nie spłaszczyło ich jeszcze. Btw, to jest sporo miejsca na 2 tor (albo rezerwa, albo historycznie tam był), więc przepustowość by się zwiększyła.
  • #12 X. Piast II Chrobry (2024-04-26 18:07:53)
    "Dzięki zakończonym pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem od niedzieli (28 kwietnia br.) zapewnione będą sprawniejsze przejazdy pociągów. Podróż koleją skróci się z ok. 20 do ok. 15-17 minut. Nie będzie już zastępczej komunikacji autobusowej.
    Pasażerowie zyskają dogodniejszą obsługę na przebudowanych peronach w Golinie, Obrze Starej i Koźminie Wielkopolskim.
    Perony po modernizacji są wyższe i szersze, mają wiaty, oświetlenie, a także tablice i gabloty z informacjami.
    Całość kosztowała ponad 7 milionów złotych, z czego najwięcej prace w Koźminie Wielkopolskim."
    https://epoznan.pl/n…
  • #13 (odp. na #12) Programista Kolejowy (2024-09-27 12:00:11)
    Od 22 lipca znowu zamknięcie i, w zasadzie, po oczyszczeniu tłucznia stoi wszystko.
  • #14 (odp. na #13) X. Piast II Chrobry (2024-11-29 13:13:59)
    Od nowego rozkładu 2024/2025 szlak Milicz - Krotoszyn przejma znowu KD.
  • #15 (odp. na #11) Adrian K (2024-12-01 22:00:24)
    Gdzieś w latach 70-tych wykonano prace do budowy 2. toru na północ od Gniezna, bo linia była rozważana jako magistrala węglowa bis. W latach 80tych projekt zarzucono. Historycznie 2. toru tutaj nigdzie nie było. Podobno część prac wykonywało wojsko. W filmie o katastrofie we Wapnie (która miała miejsce w 1977 roku) padło nawet, że wojsko stacjonowało w Damasławku: https://youtu.be/Hlw… . Na zdjęciach satelitarnych widać te przygotowania. W Nakle przy moście nad Notecią przygotowane są przyczółki na drugi most, inne obiekty inżynieryjne też są przygotowane na dwa tory.
  • #16 Eugen (2025-01-13 10:46:59)
    Oleśnica-Chojnice to była przepiękna linia kolejowa i oba miasta piękne i może uda się ją odnowić, bo np. w zeszłym roku jechałem z Gniezna do Jarocina po naprawie i było super! I ludzi dużo podróżuje...
  • #17 Błażej Kopka (2025-03-01 17:02:32)
    Różne media donoszą, że w wyniku przeróżnych przesunięć środków finansowych i zmian organizacyjnych odcinek Kcynia - Nakło ma podnoszone parametry, co choć nie było planowane, może przyczynić się do poprawy parametrów planowanego połączenia z Gołańczy w kierunku Bydgoszczy w przyszłości.
  • #18 Programista Kolejowy (2025-06-07 00:41:21)
    Przejazd LK281 wieczorkiem https://www.youtube.…
    Tukej za dnia https://www.youtube.…
  • #19 Błażej Kopka (2025-07-23 01:49:31)
    Mirbud podpisał kontrakt z PLK (pierwsze ich zlecenie od plki) na 57mln na prace utrzymaniowe mające na celu podniesienie parametrów na LK281 od Kcynii do Nakła na 120km/h + remonty peronów (Kcynia tylko peron nr 1), obiektów inżynieryjnych i przejazdów. W zakres tych prac wchodzi również odcinek LK356 od Kcynii do granicy województwa. Prognozowane zakończenie prac ma nastąpić z końcem bieżącego roku.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Oleśnica – Chojnice (281)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...