Linia Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)
Ostatnia zmiana: 2025-08-03 (historia)
Odcinki alternatywne
Nazwa odcinka | Od | Do |
---|---|---|
Mietków Podg – Imbramowice (970): | Mietków Podg - | Imbramowice |
Dworzec czołowy w Świebodzicach: | Świebodzice łuk - | Świebodzice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#11
(odp. na #10)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-12 23:43:45)
Tak, ale w tych artykułach jest koszt remontu - 80 mln.
-
#12
(odp. na #10)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-06-10 01:23:14)
Historia budowy i rozbiórki tunelu pod górą Brzezinka, między Szybowicami a Boguszowem.
https://www.youtube.… -
#13
et21
(2023-07-09 09:21:12)
Narodowy zarządca rozszerza promocję o punktowe i odcinkowe ograniczenia do 20km/h, pomiędzy Boguszowem a Janowicami - pozdrawiam wszechwiedzącego komentatora z bólem ***y na działalność zarządcy wojewódzkiego.
-
#14
(odp. na #10)
X. Piast II Chrobry
(2024-05-28 15:23:46)
"Dolnośląskie - PKP PLK: poszerzony tunel kolejowy skróci czas przejazdu do Jeleniej Góry.
Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągi z Wrocławia do Jeleniej Góry pojadą o cztery minuty krócej - informują przedstawiciele PKP PLK. Dzięki przebudowie, która kosztowała 130 mln zł, przez tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem będą mogły przejeżdżać dwa pociągi jednocześnie.
Jak podano, w czerwcowym rozkładzie jazdy przejazd na trasie Wrocław - Jelenia Góra skróci się o cztery minuty. Obecnie zajmuje on 2 godz. 21 minut.
Prace trwały 15 miesięcy i kosztowały 130 mln zł."
130 a nie 85, ciekawe.
https://stooq.pl/n/?… -
#15
X. Piast II Chrobry
(2024-06-10 17:20:13)
"125 mln zł będzie kosztować remont mostów i wiaduktów na linii kolejowej Wrocław - Jelenia Góra.
Dzięki funduszom z Krajowego Planu Odbudowy wyremontowane zostaną dwa ponad 130-letnie mosty kolejowe w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem.
Wyremontowane mają zostać również cztery wiadukty w Wałbrzychu. Dwa z nich - na ul. Gdyńskiej i ul. S. Moniuszki - zostaną przebudowane."
https://stooq.pl/n/?… -
#16
(odp. na #10)
X. Piast II Chrobry
(2024-08-09 16:58:19)
Nikt nie napisał ze tunel już czynny i zlikwidowano ZKA.
https://kolejedolnos… -
#17
Błażej Kopka
(2025-08-19 00:43:32)
Na linii 274, między Jelenią Górą a Starą Kamienicą, PUN zrealizował prace utrzymaniowe, obejmujące wymianę podkładów na odcinku o długości 876 metrów toru oraz wymianę zarówno podkładów, jak i szyn na fragmencie o długości 598 metrów toru. Zastosowano nowe podkłady betonowe oraz szyny staroużyteczne(!). Dzięki tym działaniom zlikwidowano dwa ograniczenia prędkości (40 km/h) i przywrócono rozkładową prędkość 70 km/h, co poprawi płynność i komfort podróży na tej malowniczej trasie. Wartość robót to 2,4 mln zł. Wykonawca - DOLKOM (grupa PLK).
-
#18
Sowa
(2025-08-19 11:48:15)
Pytanie, skoro wymieniono podkłady na nowe, czy przypadkiem nie położono z powrotem tych samych szyn, bo tak się robi przy zwykłych pracach utrzymaniowych, jeżeli podkłady trzeba wymienić z powodu złego stanu, a leżące szyny nie kwalifikują się jeszcze do wymiany. Tylko wówczas szyny te, to nie materiał staroużyteczny, którym wymienia się to, co leżało, a jedynie ten sam, zachowany przy zwykłych pracach utrzymujących dany odcinek przejezdnym lub podwyższające na nim prędkość. Z tego co wiem, ciągła wymiana nawierzchni na tej linii, a może na tym odcinku, tylko tego dokładnie nie wiem, miała miejsce w okresie 20-30 lat temu, więc bieżące szyny mogły być nadal w całkiem dobrym stanie i może nie było potrzeby, aby je wymieniać, zwłaszcza na materiał satroużyteczny, czyli podobnie 20-30 letni, a nawet 40 letni, bo taki też jest stosowany dziś (oczywiście, po odpowiedniej selekcji).
-
#19
(odp. na #18)
wasiukibic
(2025-08-19 13:39:25)
Cennym materiałem staroużytecznym są elementy torów głównych, dodatkowych oraz przeładunkowych na stacjach i mijankach, które nie są tak obciążone ruchem (często nawet i wcale), a które robi się od 0 podczas modernizacji. Na tory szlakowa mniej obciążonych linii jest jak znalazł. Jeżeli chodzi o prace utrzymaniowe, to mosz recht: przy oczyszczaniu, profilowaniu i podbijaniu podsypki oraz wymianie podkładów nie wymienia się szyn nowe, jeżeli stare nie są zużyte lub uszkodzone (wybuksowania, wyboczenia, ponadnormatywne zużycie główki). Wymiana uszkodzonych/zużytych szyn to także jest praca utrzymaniowa! Z tym, że PUN jest najbardziej efektywny do wymiany całkiego rusztu torowego, a nie ino jego poszczególnych elementów, gdyż jest to cały skład, wykonujący pracę kompleksowo, a nie pojedyncza, wyspecjalizowana maszyna, np. RM80, RM85 (oczyszczarki tłucznia), CSM 09-32 (podbijarka tłucznia). No ale, jak wspomniałem, to nie jest tak, że prace utrzymaniowe zawdy wymagają na raz wymianę/korektę wszystkich elementów rusztu torowego. Zawdy to jednak lepiej wypuścić maszynę, kera narychtuje to gibko i akuratnie, a nie bawić się w rzemiosło, jak np: https://www.bazakole…
-
#20
Błażej Kopka
(2025-08-19 18:29:43)
Wcale nie trzeba sięgać po tory dodatkowe, czy stacyjne po materiał, w tym w szczególności po szyny staroużyteczne. Obecnie coraz częściej modernizuje się linie na 160km/h, na których obecnie szlakowa wynosi w wielu miejscach 120km/h. Tak było z LK7 na lubelszczyźnie, gdzie odzyskano bardzo dużo materiału, jak i obecnie np. na LK204 (Malbork - Stare Pole), gdzie również odzyskuje się szyny, po których obecnie pociągi jeżdżą 100-120km/h. Materiał staroużyteczny to również płyty przejazdowe, napędy rogatkowe itp. Nawet podsypkę się oczyszcza i miesza z nowym materiałem, w proporcjach np. 30/70.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)