OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-03 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
¦ ¦
¦ ¦ 0,388
¦ ¦
¦ ¦ 1,563
| |
| | 3,406
| |
| | 5,201
| |
| | 8,405
| |
| |
  Smolec   (D)
10,460
| |
| | 14,786
| |
| | 20,365
| |
| |
  Mietków Podg   (D)
28,733
| |
| |
  Mietków   (D)
29,718
| |
| |
  Imbramowice   (D)
35,848
| |
| | 41,025
| |
| |
  Żarów   (D)
42,612
| |
| | 48,135
| |
| | 53,729
| |
| |
  Świebodzice   (D)
57,541
| |
| |
  Libichów   (D)
62,760
| |
| | 65,930
| |
| | 67,790
| |
| | 69,806
| |
| | 71,450
| |
| | 72,500
| |
| | 74,566
| |
| | 78,912
| |
| | 82,783
| |
| | 83,356
| |
| | 83,870
| |
| | 85,513
| |
| | 88,352
| |
| | 93,017
| |
| |
  Sędzisław   (D)
98,843
| |
| | 101,412
| |
| |
  Marciszów   (D)
105,182
| |
| |
  Ciechanowice   (D)
107,860
| |
| | 113,580
| |
| |
  Trzcińsko   (D)
117,103
| |
| |
  Wojanów   (D)
120,753
| |
| |
  Jelenia Góra   (D)
125,808
| ¦
| ¦ 127,125
| ¦
| ¦
  Dębowa Góra   (D)
129,320
| ¦
| ¦
  Rybnica   (D)
136,333
| ¦
| ¦ 142,062
| ¦
| ¦
  Kwieciszowice   (D)
146,680
| ¦
| ¦ 147,600
| ¦
| ¦
  Rębiszów   (D)
151,844
| ¦
| ¦
  Młyńsko   (D)
157,344
| ¦
| ¦ 163,412
| ¦
| ¦
  Ubocze   (D)
165,963
| ¦
| ¦ 169,720
| ¦
| ¦ 177,790
¦ ¦
¦ ¦ 180,457
¦ ¦
¦ ¦
  Zaręba   (D)
184,037
¦ ¦
¦ ¦ 188,530
¦ ¦
¦ ¦
  Mikułowa   (D)
191,850
¦ ¦
¦ ¦
  Studniska   (D)
192,999
¦ ¦
¦ ¦
  Studniska (PO)   (D)
¦ ¦
¦ ¦
  Jerzmanki   (D)
197,383
¦ ¦
¦ ¦ 199,829
¦ ¦
¦ ¦
  Zgorzelec   (D)
201,433
| |
| | 202,535
¦ ¦
¦ ¦ 202,863
Obraz

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Mietków Podg – Imbramowice (970): Mietków Podg - Imbramowice
Dworzec czołowy w Świebodzicach: Świebodzice łuk - Świebodzice
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 (odp. na #10) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-12 23:43:45)
    Tak, ale w tych artykułach jest koszt remontu - 80 mln.
  • #12 (odp. na #10) Xiążę Piast II Chrobry (2023-06-10 01:23:14)
    Historia budowy i rozbiórki tunelu pod górą Brzezinka, między Szybowicami a Boguszowem.
    https://www.youtube.…
  • #13 et21 (2023-07-09 09:21:12)
    Narodowy zarządca rozszerza promocję o punktowe i odcinkowe ograniczenia do 20km/h, pomiędzy Boguszowem a Janowicami - pozdrawiam wszechwiedzącego komentatora z bólem ***y na działalność zarządcy wojewódzkiego.
  • #14 (odp. na #10) X. Piast II Chrobry (2024-05-28 15:23:46)
    "Dolnośląskie - PKP PLK: poszerzony tunel kolejowy skróci czas przejazdu do Jeleniej Góry.
    Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągi z Wrocławia do Jeleniej Góry pojadą o cztery minuty krócej - informują przedstawiciele PKP PLK. Dzięki przebudowie, która kosztowała 130 mln zł, przez tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem będą mogły przejeżdżać dwa pociągi jednocześnie.
    Jak podano, w czerwcowym rozkładzie jazdy przejazd na trasie Wrocław - Jelenia Góra skróci się o cztery minuty. Obecnie zajmuje on 2 godz. 21 minut.
    Prace trwały 15 miesięcy i kosztowały 130 mln zł."

    130 a nie 85, ciekawe.
    https://stooq.pl/n/?…
  • #15 X. Piast II Chrobry (2024-06-10 17:20:13)
    "125 mln zł będzie kosztować remont mostów i wiaduktów na linii kolejowej Wrocław - Jelenia Góra.
    Dzięki funduszom z Krajowego Planu Odbudowy wyremontowane zostaną dwa ponad 130-letnie mosty kolejowe w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem.
    Wyremontowane mają zostać również cztery wiadukty w Wałbrzychu. Dwa z nich - na ul. Gdyńskiej i ul. S. Moniuszki - zostaną przebudowane."
    https://stooq.pl/n/?…
  • #16 (odp. na #10) X. Piast II Chrobry (2024-08-09 16:58:19)
    Nikt nie napisał ze tunel już czynny i zlikwidowano ZKA.
    https://kolejedolnos…
  • #17 Błażej Kopka (2025-08-19 00:43:32)
    Na linii 274, między Jelenią Górą a Starą Kamienicą, PUN zrealizował prace utrzymaniowe, obejmujące wymianę podkładów na odcinku o długości 876 metrów toru oraz wymianę zarówno podkładów, jak i szyn na fragmencie o długości 598 metrów toru. Zastosowano nowe podkłady betonowe oraz szyny staroużyteczne(!). Dzięki tym działaniom zlikwidowano dwa ograniczenia prędkości (40 km/h) i przywrócono rozkładową prędkość 70 km/h, co poprawi płynność i komfort podróży na tej malowniczej trasie. Wartość robót to 2,4 mln zł. Wykonawca - DOLKOM (grupa PLK).
  • #18 Sowa (2025-08-19 11:48:15)
    Pytanie, skoro wymieniono podkłady na nowe, czy przypadkiem nie położono z powrotem tych samych szyn, bo tak się robi przy zwykłych pracach utrzymaniowych, jeżeli podkłady trzeba wymienić z powodu złego stanu, a leżące szyny nie kwalifikują się jeszcze do wymiany. Tylko wówczas szyny te, to nie materiał staroużyteczny, którym wymienia się to, co leżało, a jedynie ten sam, zachowany przy zwykłych pracach utrzymujących dany odcinek przejezdnym lub podwyższające na nim prędkość. Z tego co wiem, ciągła wymiana nawierzchni na tej linii, a może na tym odcinku, tylko tego dokładnie nie wiem, miała miejsce w okresie 20-30 lat temu, więc bieżące szyny mogły być nadal w całkiem dobrym stanie i może nie było potrzeby, aby je wymieniać, zwłaszcza na materiał satroużyteczny, czyli podobnie 20-30 letni, a nawet 40 letni, bo taki też jest stosowany dziś (oczywiście, po odpowiedniej selekcji).
  • #19 (odp. na #18) wasiukibic (2025-08-19 13:39:25)
    Cennym materiałem staroużytecznym są elementy torów głównych, dodatkowych oraz przeładunkowych na stacjach i mijankach, które nie są tak obciążone ruchem (często nawet i wcale), a które robi się od 0 podczas modernizacji. Na tory szlakowa mniej obciążonych linii jest jak znalazł. Jeżeli chodzi o prace utrzymaniowe, to mosz recht: przy oczyszczaniu, profilowaniu i podbijaniu podsypki oraz wymianie podkładów nie wymienia się szyn nowe, jeżeli stare nie są zużyte lub uszkodzone (wybuksowania, wyboczenia, ponadnormatywne zużycie główki). Wymiana uszkodzonych/zużytych szyn to także jest praca utrzymaniowa! Z tym, że PUN jest najbardziej efektywny do wymiany całkiego rusztu torowego, a nie ino jego poszczególnych elementów, gdyż jest to cały skład, wykonujący pracę kompleksowo, a nie pojedyncza, wyspecjalizowana maszyna, np. RM80, RM85 (oczyszczarki tłucznia), CSM 09-32 (podbijarka tłucznia). No ale, jak wspomniałem, to nie jest tak, że prace utrzymaniowe zawdy wymagają na raz wymianę/korektę wszystkich elementów rusztu torowego. Zawdy to jednak lepiej wypuścić maszynę, kera narychtuje to gibko i akuratnie, a nie bawić się w rzemiosło, jak np: https://www.bazakole…
  • #20 Błażej Kopka (2025-08-19 18:29:43)
    Wcale nie trzeba sięgać po tory dodatkowe, czy stacyjne po materiał, w tym w szczególności po szyny staroużyteczne. Obecnie coraz częściej modernizuje się linie na 160km/h, na których obecnie szlakowa wynosi w wielu miejscach 120km/h. Tak było z LK7 na lubelszczyźnie, gdzie odzyskano bardzo dużo materiału, jak i obecnie np. na LK204 (Malbork - Stare Pole), gdzie również odzyskuje się szyny, po których obecnie pociągi jeżdżą 100-120km/h. Materiał staroużyteczny to również płyty przejazdowe, napędy rogatkowe itp. Nawet podsypkę się oczyszcza i miesza z nowym materiałem, w proporcjach np. 30/70.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...