Linia Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)
Ostatnia zmiana: 2025-08-21 (historia)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) |
Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Darek Nowak
(2020-04-19 15:00:31)
Czy ktoś mógłby sprawdzić jak wygląda ruch towarowy obecnie w Czerwieńsku, tak samo Rzepin oraz inne stacje towarowe na "Nadodrzance"?
#2
Kamil Baran
(2020-06-26 09:55:59)
Dość często przejeżdżam przez Pliszke,bo mieszkam niedaleko i obserwuje,gdy mam możliwość, jak wygląda ruch pociągów i porównuje go z sasiednią E20. Obecnie z tego co udało mi się zauważyć, to ruch pasażerski jest przyzwoity, szczególnie w ostatnich latach,gdy zakończono modernizację nadodrzanki na Lubuskim jej fragmencie i podniesiono prędkość , to uruchomiono kilka par Ic oraz TLK,które przez parę lat tutaj nie jeździły ze względu na koszmarną prędkość z masą ograniczeń do 30km/h. Jeśli chodzi o towary, nie jest też najgorzej, bo średnio w ciągu doby jeździ tutaj między 20 - 35 składów,chodź podobnie do E20 przed zamrożeniem gospodarki pod koniec marca, jeździło ich zdecydowanie więcej. Jako ciekawostkę dodam, że od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, tj. 15-czerwca, zlikwidowano 1-parę pociągu polregio relacji Zielona Góra Główna - Rzepin ( przyjazd 23:38) oraz Rzepin - Zielona Góra Główna ( przyjazd 5:07),które przeważnie woziły powietrze.
#3(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-25 12:48:43)
Linia ta na odcinku Grabiszyn - Rudna powinna zostać wyłączona z eksploatacji w ruchu pasażerskim gdyż jej stan grozi katastrofą.
Ponadto:
- na odcinku Głogów - Krzepów czynny jest tor nr 1.
- stacja Wrocław Muchobór: 2 tory główne wyłączone z eksploatacji i zdemontowane ze względu na remont peronu zachodniego.
- stacja Głogów: tory główne w stanie do natychmiastowej rozbiórki.
#4(odp. na #1)
wasiukibic
(2021-09-27 12:19:17)
Z infa, jakie uzyskałem w sobotę, to samych towarowych jest 40-50 sztuk dziennie, na odcinku Czerwieńsk - Rzepin. Częściowo jest to pokłosie przeciągającego się remontu odcinka lk 358 Czerwieńsk - Zbąszynek, stąd np. obecność Icków łączących Zieloną z centralną Polską. Ruch towarowy miałem okazję ocenić osobiście; faktycznie, mniej więcej co pół godziny coś jedzie w dół lub w górę Odry. Czerwieńsk, północna grupa torów zastawiona niemal cała składami towarowymi, też z uwagi na remont mostu nad Odrą i wąskie gardło na odcinku Czerwieńsk Towarowy - Radnica. Miałem okazję pogadać z jednym z mechników od "prywaciarzy", strasznie k...wował na Icki, które jeżdżą często opóźnione i rozwalają i tak już napiętą dostępność odcinków oraz na to, że PLK zaczęła remont mostu w ciągu Nadodrzanki, zanim nie skończyli remontu Zbąszynka. W Czerwieńsku jest jeszcze o tyle dobrze, że jest rozbudowany układ torowy i składy można przetrzymać na towarówce, ale z drugiej strony, w Radnicy, Budachowie i Gądkowie jest ino po jednym torze głównym, dodatkowym w kierunku Czerwieńska, pozastawiane obecnie przez brutta oczekujące na wjazd na przejezdną nitkę mostu pod Nietkowicami. Najgorzej jest w Radnicy, która jest forpocztą przed wjazdem na most, w przeciwieństwie do Czerwieńska Towarowego, znacznie oddalona od newralgicznego punktu.
#5
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-03 23:33:25)
Dzisiaj rano o godz. 6:00 drzewo przewróciło się na sieć, na odcinku między Lisim Polem a Chojną.
Pociąg PR Parnica ze Szczecina (odj. 5:32) do Zielonej Góry miał 2,5 godziny opóźnienia w związku z tym.
Nawet nie dojechał do stacji docelowej, tylko do Radnicy. Tutaj dojechał do niego pociąg zastępczy ze Zielonej, do którego wsiadło 12 pacjentów.
Po odjeździe pociągu zastępczego w kierunku Zielonej (musiał dojechać do Czerwieńska więc postój się przedłużył) torem bocznym wyprzedził jeszcze TLK.
Na odcinku Czerwieńsk Towarowy - Radnice bowiem, jest tylko czynny jeden tor, w związku z kończącą się budową mostu na Odrze (część wschodnia).
#6
wasiukibic
(2022-04-03 01:45:57)
Remont wschodniej nitki mostu nad Odrą, między Nietkowicami a Czerwieńskiem, zakończył się i pociągi jeżdżą już po obu torach. W kwietniu zaś, kolejny raz będzie robione przy moście nad Odrą w Brzegu Dolnym; "Rokita" ma być obsługiwana od strony Ścinawy, towarowe do Szczecina i Świnoujścia pojadą przez Lubin (gratulacje dla PLK za pozostawienie jednotoru na tak ważnej linii - brawo! - przy okazji kasując mijankę w Rzeszotarach), a pasażerów czeka komunikacja zastępcza.
#7
wasiukibic
(2022-05-01 22:47:03)
Okres KKZ i objazdów, o którym wspomniałem był dla wszystkich gehenną. Ludzie, samorządy i przedsiębiorcy są już na maxa wk... tym mostem, jednotorem i ciągłym lepieniem, bo nigdy nie wiadomo, kiedy znowu nie trzeba będzie coś doraźnie połatać. Trzeba mieć zdrowo nasrane pod kopułą, aby jedną z najważniejszych linii kolejowych w Polsce traktować w ten sposób. Idiots, idiots everywhere...
#8(odp. na #7)
Piłsudski II.NBK
(2022-12-04 21:28:00)
Od nowego rozkładu 11.12.2022 dojdzie 5 par KD do Scinawy/Głogowa. https://www.bazakole…
#9(odp. na #7)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-05 22:22:48)
"Mieszkańcy, którzy korzystają z linii kolejowej Wrocław – Wołów – Ścinawa – Głogów na Zieloną Górę od połowy grudnia 2023 roku pojadą Kolejami Dolnośląskimi. Dotychczasowe doświadczenia współpracy z Polregio, jakość przewozów tej spółki i mocne sygnały od mieszkańców, którzy chcą tej zmiany, sprawiły, że zdecydowaliśmy się na ten ruch. Szlak nadodrzański Koleje Dolnośląskie zrealizuje za połowę dotychczasowej ceny, którą oferowało Polregio – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego." https://gazetawrocla…
#10(odp. na #9)
wasiukibic
(2023-04-06 10:59:34)
Ciekaw jestem, jak w obliczu zmiany będą wyglądać skomunikowania Regio - KD w Zielonej, kere obecnie w zakresie ino Regiopolo są kiepskie. W dodatku KD nie honoruje Biletu Turystycznego.
#11(odp. na #6)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-06 15:24:55)
Budowa mostu w Podjuchach na Odrze od 23.01 br. https://szczecin.se.…
Pociągi jadą teraz przez Dąbie łącznicą 428 ze zmianą czoła.
#12
Błażej Kopka
(2023-04-06 16:15:39)
A ja z tych newsów nie do końca rozumiem, czy KD będą jeździły do Zielonej Góry, czy tylko w tym kierunku. Część newsów mówi, że chodzi tylko o połączenia do Głogowa. Jak niby lubuskie miałoby się wymieniać kasą/relacjami z KD za całą trasę do ZG? Więc raczej o skomunikowania w Głogowie chyba należy pytać.
#13
et21
(2023-04-06 19:50:50)
A to przewoźnik ustala skomunikowania? O rozkłady jazdy wnioskuje organizator, skomunikowania co najwyżej może zepsuć PLK.
#14(odp. na #12)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-06 22:18:55)
Żeby było lepiej, na odcinku Nowa Sól - Głogów ruch jest bardzo mały.
Jedyne znaczenie ma odcinek ZG - N. Sól.
W takim razie rozwiązaniem jest połączenie relacji Rzepin - Nowa Sól, a do Głogowa np. tylko 3 pary.
#15
Błażej Kopka
(2023-04-06 22:31:53)
Skoro organizator wnioskuje, to może je zepsuć, bo bardziej mu będzie zależało na organizacji obiegów, niż na pasażerach.
#16
et21
(2023-04-07 16:47:02)
Znaczy się gdyby organizator nie wnioskował, to PLK by nie psuła?
#17
Błażej Kopka
(2023-07-10 20:58:59)
Impas na "Nadodrzance" trwa. Ciągle niewiadomo w jakiej relacji mają jeździć pociągi KD z Wrocławia w kierunku Zielonej Góry, bo tak jak pisałem wcześniej - to wcale nie jest takie oczywiste, że do samej Zielonki. Czytałem o tym ciekawy artykuł na RK. Ale linka nie dam, bo artykuł szybciutko zdjęto :)
#18(odp. na #17)
wasiukibic
(2023-07-17 20:21:31)
Ludzie to mają w lubuskim serdecznie dość Regiopolo z ich muzealnym taborem, wiecznych opóźnień/awarii, wysokiej podłogi, nieludzkiego upału (latem) i niedogrzania (zimą), pozamykanych toalet, telepania. Z drugiej strony, sama zmiana przewoźnika na KD wszystkiego nie załatwi. Dziwię się też trochę władzom spółki, że na zdezelowaną Nadodrzankę chcą puszczać swój nowoczesny tabor. Warto też wziąć pod uwagę fakt, że na odcinkach Zielona Góra - Nowa Sól i Wrocław - Wołów (można podpiąć Ścinawę) są inne obłożenia pasażerami (ruch aglomeracyjny), niż na pozostałym odcinku, Ścinawa - Nowa Sól. Jak zatem dobrać tabor? Pięcioczłonowy elf czy impuls będzie poza aglomeracjami woził powietrze, zaś trójczłon będzie zdecydowanie zbyt mały na ruch aglo, zwłaszcza pomiędzy Wrocławiem, a Wołowem, gdzie ludzie już i tak jeżdżą na glonojada.
#19(odp. na #17)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-03 11:40:51)
Sam most nad Odrą w Podjuchach już gotowy, tyle udało się zobaczyć z okna pociągu.
KD powinna dać pociągi tylko do Głogowa z międzykursami do Wołowa, bądź Ścinawy.
Natomiast PR powinny być na odcinku ZG-Głogów z przesiadką skoordynowaną tutaj na KD. Do tego 3-4 kursy bezpośrednie PR do Wrocka w tym 1-2 przez Legnicę.
#20
Błażej Kopka
(2023-11-18 18:53:54)
Zgodnie z tym, co pisałem we wcześniejszych komentarzach, KD wcale nie będą jeździć do Zielonej Góry, tylko w kierunku Zielonej Góry - można to obejrzeć w grudniowym rozkładzie. Jazda będzie z przesiadką w Głogowie, a na wybranych kursach w Nowej Soli na Polregio (albo IC). Trzeba mądrze kupować bilety w tym układzie - tylko z opcją "wspólny bilet" (czyli aplikacja na K nie, a na B jak najbardziej), a w przypadku zakupu u konduktora, należy kupować bilet tzw. "otwarty".
#21(odp. na #20)
wasiukibic
(2023-11-18 21:46:23)
Mogliby zrobić tak, jak to jest na 271: kolejki samorządowe do i z Rawicza, natomiast bezpośrednie relacje Wrocek - Poznań na Regiopolo. Tukej można by było zrobić Kadecję do Głogowa, a bezpośrednie kursy Regiopolo Wrocek - Zielona Góra, do tego jeszcze na odcinku Wrocek - Głogów jako przyśpieszone. No ale po wuj robić coś z głową i dobrze dla pasażerów, jak można rozpieprzyć coś, co działa, aby tylko się pokazać. Już kiedyś był taki debilizm na styku dolnośląskiego z lubuskim, kiedy to składy od strony Legnicy kończyły bieg w Lesznie Górnym.
#22
Błażej Kopka
(2023-11-19 12:24:47)
To nawet nie będę pisał, jak wygląda skomunikowanie w Głogowie wg rozkładu :)
#23(odp. na #22)
wasiukibic
(2023-11-19 15:21:50)
Cała nadzieja w samorządowcach, że będą naciskać, aby odkręcić ten pasztet, a nowa władza po wyborach będzie miała pole do popisu. Cóż, społeczność i samorządowcy Żar i Żagania potrafili sobie swego czasu "wychodzić" bezpośrednie pociągi do Wrocka, remont dworców, itp. Ciekaw jestem, czy podobne ruchy będą terozki od strony Nowej Soli, czy Zielonej Góry, bo w to, żeby ktokolwiek/cokolwiek za Głogowem (w stronę Wrocławia) miało ciśnienie na bezpośrednie kursy do Zielonej, jest mało prawdopodobne. Raczej będą ochy i achy nad nowym taborem na kolejnej relacji w woj. dolnośląskim, cóż z tego że pod Brzegiem Dolnym durś będzie jednotor i sypiący się most oraz blokujące ruch przejazdy kolejowe we Wrocku...
Swoją drogą, to odkąd sięgam kolejowymi wspomnieniami (jakoś do przełomu lat 80. i 90. XX wieku) to zawdy te bezpośrednie cugi Wrocek - Zielona się kulały, nawet w najgorszych dla kolei latach 90. i 00.
#24
et21
(2023-11-19 19:38:02)
Przejazdy, hę? Może to inna linia, ale jaki miałbyś pomysł na przejazd na Kołobrzeskiej?
#25
Błażej Kopka
(2023-11-20 18:56:51)
Władze województwa lubuskiego i POLREGIO chciały układu 8 pociągów dla KD, 4 dla POLREGIO (cała trasa). Ostatecznie Pan Myrda na wszystko się nie zgodził w ostatniej chwili i nawet nikt z dolnośląskiego się nie pojawił na planowanym spotkaniu. A warto zaznaczyć, że składy KD na jazdach zapoznawczych w ZGG były już faktem i są udokumentowane - czyli coś jest na rzeczy. Co się zatem stało? Lubuskie i PR mówią, że dolnośląskie wysyła za pośrednictwem Pana Myrdy bardzo sprzeczne informacje, które utrudniają jakikolwiek dialog i współpracę. Jak jest naprawdę i o co w sumie tam chodzi nie wiem, ale że Pan Myrda jest specem od wysyłania sprzecznych informacji, to nawet ja osobiście jakiś czas temu na łamach Bazy przytaczałem (w kontekście planowanych remontów - przypominam, że to ten Pan stoi za tym, że w zasadzie nie wiadomo, co tak naprawdę dalej z Kowarami, które miały ruszyć równolegle z Karpaczem, a nagle plany zaczęły się rozmywać, jak również rychła reaktywacja Góry stanęła pod znakiem zapytania).
#26
ROPA Poznań
(2023-11-20 19:46:32)
Nie ma nic gorszego na kolei, jak uzgodnienia miedzy województwami.
#27(odp. na #22)
X. Piast II Chrobry
(2023-11-21 14:22:51)
Faktycznie, żal pisać, bo tylko z powodu tego rozkładu przedłużą mi tu wakacje... https://www.bazakole…
Za suche nitki pociąga prezes cepeenu przy pomocy Polska Press. Od trzech lat.
#30
mieszkaniec
(2023-11-24 11:57:58)
Sorry, ale "orlenowska" gazetka to ostatnie źródło, na jakie bym się powoływał. To jej chyba ostatnie podrygi po ostatnich wyborach. Przez taką propagandę ludzie już nie odróżniają, kto za co odpowiada na kolei i hejtują ten, czy inny samorząd.
#31
wasiukibic
(2023-11-24 12:03:26)
Mam świadomość, że bardzo często artykuły pisane są w sposób tendencyjny, propagandowy i odbiegający od rzeczywistości. W przypadku Gazety Lubuskiej nie miałem takiej wiedzy, że jest to polityczna gadzinówka.
#32(odp. na #31)
X. Piast II Chrobry
(2023-11-24 17:28:28)
By coś więcej wywnioskować i sugerować, trzeba by mieć statystyki biletów, zarówno jednorazowe, jak i miesięczne.
#33
Błażej Kopka
(2023-12-05 19:51:45)
Marszałkowie jednak się dogadali dzisiaj na konwencie w Jakuszycach. Będzie pierwotny układ (8KD+4PR). Procedowanie chwile potrwa, więc nie wiadomo kiedy dokładnie będą poprawki do rozkładu jazdy.
#34(odp. na #31)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-15 11:42:25)
#35(odp. na #28)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-15 11:51:25)
Ad.1. Gdybym to ja napisał, dostałbym dożywocie.
Ad.2. Myślę że nawet 2x taniej wyjdzie Siemens.
Pamiętam gdy tunel w Lipsku był jeszcze w budowie, ten tabor był tańszy niż nasz E-57 po przebudowie kapitalnej.
Wtedy, 15 lat temu było to ok. 10 mln.
Nie pamiętam już zbyt dobrze, ale byłem zbulwersowany tymi cenami.
A gdy dzisiaj powiem o tym lekarzowi, dożywocie gwarantowane.
P.S. W tego typu przybytku gdzie jestem, mówienie prawdy wiąże się z konsekwencjami...
#36(odp. na #28)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-06 14:07:35)
Za jeden pojazd (dwuczłonowy) producent chce ponad 35 mln zł brutto, za kolejny - ponad 38 mln zł, co łącznie daje 73,8 mln złotych."
Czyli jeden krótki pojazd ok 8 mln EUR.
A pisałem niedawno w innym temacie, że Siemens Inspiro połowę tegoż cennika tak jak i kosztu remontu.
#37
Błażej Kopka
(2024-01-06 17:27:38)
Musisz koniecznie napisać do zmawiającego, że nie widzi tych różnic, które Ty widzisz :) Skandal na skalę komisji Warrena ;)
#38
Błażej Kopka
(2024-01-07 00:48:15)
A tak swoją drogą - dlaczego cała trasa jest tu schematycznie oznaczona jako jednotorowa?
#39
Igor13
(2024-01-12 23:50:55)
Jak wygląda sytuacja z drugim torem na odcinku Krzepów - Głogów?
#40(odp. na #39)
wasiukibic
(2024-01-13 01:10:31)
Zawarty jakieś 3 lat na zad.
#41
Jan Anonimowy
(2024-04-08 20:12:44)
@ #38 Jak w przeglądarce ustawisz powiększenie poniżej 100% to zrobi się dwutorowa :)
#42(odp. na #41)
octanq
(2024-04-10 11:03:33)
Kolega Błażej ma w tym przypadku (#38) rację.
#43
Mszkl
(2024-06-08 08:59:41)
Do wprowadzenia w Bazie (przebieg lk i mapy) nowy PO - Szczecin Żydowice:
Kilomteraż (opierając się na SRJP) wychodzi mi 346,966.
#44(odp. na #43)
octanq
(2024-06-09 03:31:24)
Mała literówka w nazwie p.o.
#45
Mszkl
(2024-06-09 20:46:42)
Tak, powinno być: Żydowce. Z wprowadzenie w błąd, przepraszam.
#46(odp. na #40)
Bram Bor
(2024-09-08 10:01:15)
Informacja z wczoraj 07.09.2024. Tor pod estakadą świeci się wyślizgany i widziałem R76226 (14:50 z Głogowa) Zielona G. - Wrocław jadącego pod estakadą.
#47
X. Piast II Chrobry
(2024-09-26 15:01:16)
W dniu 26.09.2024 zostaje przywrócony ruch pociągów na odcinku Głogów – Rudna Gwizdanów.
#48
Błażej Kopka
(2024-09-26 18:04:11)
Strona KD jakoś nie potwierdza tych informacji.
#49
do re mi
(2024-09-26 21:40:00)
Jak w ostatnim komunikacie KD napisało - będą o wszystkim informować na portalu X, nie na stronie. https://x.com/Koleje…
#50
Błażej Kopka
(2024-09-27 14:34:12)
To niezły bajzel muszą tam mieć, jak nie ogarniają na bieżąco własnej strony w necie.
#51
X. Piast II Chrobry
(2024-12-02 15:35:14)
"Polregio już nie pojedzie z Zielonej Góry do Wrocławia.
Od połowy grudnia bieżącego roku Polregio definitywnie przestanie obsługiwać trasę z Zielonej Góry do Wrocławia. Województwo lubuskie i dolnośląskie zdecydowały o powierzeniu wszystkich połączeń regionalnych Kolejom Dolnośląskim. Oferta dla pasażerów pozostanie taka sama, wciąż będzie to 10 par pociągów."
#52
Błażej Kopka
(2024-12-02 17:56:41)
A nie było 12 par?
#53(odp. na #52)
X. Piast II Chrobry
(2024-12-03 14:08:51)
Bezpośrednich jest obecnie 4 pary PR, 8 par KD a z przesiadką 5-10 min. jeszcze 4.
W sumie 16, a teraz bezpośrednich też będzie 12 (za: portalpasażera). Do tego 2 z przesiadką w Głogowie.
Byłoby takich więcej, ale KD odjeżdżają minutę przed przyjazdem PR do Głogowa, na kilku kursach.
#54
Błażej Kopka
(2024-12-03 19:42:10)
To jak mam rozumieć ten zapis: "Oferta dla pasażerów pozostanie taka sama, wciąż będzie to 10 par pociągów"?
#55(odp. na #54)
X. Piast II Chrobry
(2024-12-04 14:53:55)
Ktoś się pomylił, więc trzeba jednak sprawdzać. Portalpasażera.pl jest najbardziej wiarygodny.
#56
Błażej Kopka
(2024-12-04 20:08:29)
Ty też się pomyliłeś dając taki komunikat bez sprawdzenia :)
#57
Kamil Krupa
(2025-04-14 14:07:04)
Tor nr 1 na odcinku Księginice - Brzeg Dolny został zamknięty dla ruchu w 1993 roku, po wykolejeniu jednostki EN57, jadącej z Wrocławia do Głogowa, na wskutek nie wykrycia na czas podmycia nasypu.
#58
Wałentyn P. (mikol zza wschodniej granicy)
(2025-06-27 19:02:18)
A dlaczego odcinek od Wrocławia Muchoboru do Księginic oznaczono na niebiesko jako nieprzejezdny? Na stronach KD i Koleo żadnej wzmianki o tym, według RJ kursują tam pociągi.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)