OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-11-21 (podobiekty)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
| | 0,000
| |
| |
  Grabiszyn   (D)
2,048
| |
| | 3,702
| |
| | 3,945
| |
| | 4,600
| |
| | 5,211
| |
| | 6,397
| |
| |
  Jeżyny   (D)
7,314
| |
| | 9,718
| |
| | 13,720
| |
| |
  Szewce   (D)
15,850
| |
| |
  Pęgów   (D)
19,608
| |
| | 26,376
| |
| |
  Osola   (D)
31,203
| |
| |
  Skokowa   (D)
36,832
| |
| |
  Żmigród   (D)
47,151
| |
| |
  Garbce   (D)
51,946
| |
| |
  Korzeńsko   (D)
55,580
| |
| |
  Rawicz   (P)
63,062
| |
| |
  Bojanowo   (P)
75,311
| |
| |
  Kaczkowo   (P)
81,856
| |
| |
  Rydzyna   (P)
85,640
| |
| |
  Leszno   (P)
95,798
| |
| | 103,709
| |
| |
  Lipno Nowe   (P)
104,052
| |
| | 107,885
| |
| | 112,546
| |
| | 117,207
| |
| |
  Kościan   (P)
122,707
| |
| | 128,385
| |
| |
  Czempiń   (P)
132,946
| |
| |
  Iłowiec   (P)
138,767
| |
| | 142,150
| |
| |
  Mosina   (P)
146,091
| |
| |
  Puszczykówko   (P)
149,743
| |
| |
  Puszczykowo   (P)
152,255
| |
| | 157,933
| |
| | 160,758
| |
| | 161,144
| |
| | 163,753
Obraz

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Pierwotny przebieg linii Wrocław – Poznań przez Wrocław: Zielińskiego - Wrocław Mikołajów
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #32 (odp. na #31) Marek Potocki (2022-08-16 06:12:42)
    Tutaj są dostępne skany: https://www.bazakole…
  • #33 Marek Potocki (2023-03-22 13:21:16)
    Grzebiąc w rozkładzie z 1947 roku trafiłem na ciekawą anomalię: odległość na odcinku Wrocław Główny – Wrocław Mikołajów (bez postojów) to 8 km, czas jazdy około 13 minut. Ma ktoś z Was może na to pomysł?
  • #34 et21 (2023-03-22 21:20:07)
    Objazd przez obwodnicę towarową?
  • #35 (odp. na #34) Marek Potocki (2023-03-23 16:10:10)
    Przez obwodnicą jest sporo dalej (13-14 km). Odległościowo pasuje nawet zjazd na Gądów i zmiana czoła, ale tego za Chiny w 13 minut by nie obsłużyli.
  • #36 Mszkl (2023-03-23 16:14:59)
    ad #35 - a jak niby (po zmianie czoła) z Gądowa na Mikołajów dojechać?
  • #37 et21 (2023-03-23 17:32:53)
    Dobrze mi się wydaje, że na Mikołajowie nie było postoju?
  • #38 (odp. na #37) Marek Potocki (2023-03-25 08:40:22)
    @Mszkl i @et21 bez postoju, to LK752 by można puścić i na baaaaardzo upartego podczepić to pod Mikołajów bez postoju.
  • #39 et21 (2023-03-25 09:41:46)
    No to pytanie, jak wykręcić z Głównego na Popowice 11km bez nawrotki.
  • #40 (odp. na #39) Paweł Skup (2023-03-26 06:33:26)
    Ja bym się nie doszukiwał tutaj logiki innej jak urzędnicza. Przypominam, że po wojnie mostu w Popowicach nie było i jeździło sie via Nadodrze. Potem most uruchomiono, a "czisło", czyli kilometraż, musiał się zgadzać. Zauważcie, że zarówno w 1946 https://www.bazakole… jak i później https://www.bazakole… pikietaż jest niemal identyczny, tylko nazwy stacji podmieniono. Przynajmniej na omawianym odcinku. Moja teza ma pewne słabe strony, a jest nią np. magiczne przybliżenie Rawicza o 3 km :)
    Rozpatrywałem też opcję pull-push ze zmianami kierunku jazdy Gądów - Nadodrze, ale nie mam pojęcia, jak to wtedy wyglądało w praktyce, czy się tak jeździło (ja gdzieś w Polsce tak jechałem w latach '80) a i tak Mikołajów nie chce być dalej (choć to by tłumaczyło brak zatrzymania).
  • #41 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:42:57)
    Przejazd liniami kolejowymi

    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...